زندگی نامه افراد موفقمقالهوبلاگ

ده فرد ثروتمند جهان: برنارد آرنالت

اشتراک گذاری این مطالب در:

برنارد آرنالت (Bernard Arnault)، سرمایه گذار و تاجر فرانسوی است که در حال حاضر با ثروتی معادل 77.9 میلیارد دلار، ثروتمند ترین فرد فرانسه و چهارمین فرد ثروتمند دنیا در لیست فوربس است. آرنالت مالک و یکی از سرمایه گذاران اصلی کمپانی مشهور مد لویی ویتان موت هنسی (LVMH) است و از سال 1989 تا کنون در این سمت مشغول به فعالیت بوده است. او همچنین از سال 1985، صاحب برند کریستین دیور و فروشگاه لبون مارش است. کمپانی LVMH یکی از لوکس ترین و بزرگ ترین کمپانی های حال حاضر در دنیا است که در زمنینه ی تولید کالاهای لوکس و اشرافی امپراطوری ای برای خود راه اندازی کرده است. در ادامه با سایت موفقیت خودساخته همراه باشید تا زندگی برنارد آرنالت را برایتان شرح دهیم.

کودکی

برنارد جین اتین آرنالت در روز پنجم مارچ سال 1949 در روبیکس فرانسه متولد شد. پدر او کارخانه دار و مالک کمپانی ساخت و ساز فرت سوینل بود. او تحت تاثیر شغل پدرش پس از اتمام دوران دبیرستان به کالج معتبر ایکول پلی تکنیک رفت و در سال 1971 در رشته ی مهندسی فارغ التحصیل شد.

بیشتر بخوانید: 3 درس موثر یوگا در دنیای کسب و کار و برندسازی

دوران حرفه ای

پس از اتمام تحصیلات، آرنالت در کمپانی پدرش مشغول به کار شد. او شروع به برنامه ریزی برای رشد و گسترش کمپانی پدرش کرد. با تلاش هایی که او در جهت مدرن سازی کمپانی پدرش و سرمایه گذاری در بخش های پرسود تر انجام داد توانست 40 میلیون فرانک درآمد برای کمپانی ایجاد کند و فرت را به یکی از موفق ترین شرکت های عمران تبدیل کند.

در سال 1974 آرنالت به سمت مدیریت توسعه ی شرکت درآمد و سه سال بعد مدیر عامل شرکت شد. در سال 1981، زمانی که سوسیالیست های فرانسوی روی کار آمدند، آرنالت مجبور شد به همراه خانواده اش به آمریکا مهاجرت کند. او پس از مهاجرت نیز به گسترش کسب و کار خانوادگی اش ادامه داد و شروع به ساخت و سازهایی در پالم بیچ فلوریدا کرد. در نهایت او موفق شد تا شعبه ی آمریکایی شرکت ساخت و ساز شان را نیز افتتاح کند.

او مجددا در سال 1983 زمانی که اوضاع سیاسی کشور دچار تغییر شد، به فرانسه بازگشت. در آن زمان شرکت سنت فررس که شامل برند مشهور دیور نیز می شد دچار ورشکستگی شد. این شرکت که شامل چندین کسب و کار بزرگ بود، فرصت بسیار مناسبی برای سرمایه گذاری به شمار می آمد. آرنالت از این فرصت استفاده کرد و با سرمایه گذاری 15 میلیون دلار از ثروت شخصی اش و کمک مالی یکی از شرکایش توانست 80 میلیون دلار در این شرکت سرمایه گذاری کند و در سال 1985 مدیرعامل شرکت دیور شود.

بیشتر بخوانید: 7 عادت قدرتمند که شما را تبدیل به میلیونر خودساخته می کند

شرکت LVMH

آرنالت با فروش بیشتر سهام شرکت سنت فررس توانست 400 میلیون دلار به دست بیاورد. در سال 1987، او به سرمایه گذاری در شرکت LVMH دعوت شد. او در ابتدا به طور اشتراکی 24 درصد از سهام این شرکت را خریداری کرد اما در طول زمان شروع به خرید سهم بیشتری کرد. در طول دو سال او صدها میلیون دلار از سهام شرکت را خریداری کرد. نهایتا در سال 1989 او مالک بیش از 43 درصد از سهام شرکت LVMH و حق رای 30 درصدی شد.

او شروع به اخراج اکثر مدیران رده بالای این شرکت کرد و تصمیم گرفت افراد با استعداد تری را به استخدام دربیاورد. آرنالت در کارش بسیار سخت گیر بود و به اخراج سریع کارمندانی که انتظاراتش را برآورده نمی کردند مشهور شد. او در دهه ی90 چندین شرکت معتبر دیگری چون مارک جیکوبس، سفورا و توماس پینک را به مجموعه اضافه نمود و این شرکت را بیش از پیش گسترش داد.

بیشتر بخوانید: با این 8 راهکار ساده، در سال جدید ثروتمند شوید

فعالیت های دیگر

تصمیم آرنالت برای تولید محصولات لوکس، یکی از جاه طلبانه ترین اقداماتی بود که در جهت رشد شرکت انجام داد. ترکیب موفق چندین شرکت مشهور و لوکس تحت نام یک برند، الهام بخش بسیاری از کمپانی های دیگر شد تا کار مشابهی را انجام بدهند. آرنالت در سال 2007 فرمانده ی افتخاری لژیون فرانسه شد و در سال 2011 نیز به سمت افسر بزرگ افتخاری لژیون فرانسه درآمد.

کمپانی آرنالت تاکنون در چندین فعالیت خیرخواهانه حضور داشته است. این کمپانی در حمایت از فعالیت های بشردوستانه، تحقیقات علمی و پزشکی، از جمله ارگان بیمارستان های فرانسه و موسسه ی گریس آو موناکو اقدامات بسیاری انجام داده است.

برنارد آرنالت همچنین یک کلکسیونر هنری است. کلکسیون بزرگ و مشهور او شامل آثاری از هنرمندان بزرگی چون پیکاسو، هنری مور و اندی وارهول می شود.

برچسب‌ها: , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست