فیلموبلاگویدیو انگیزشی موفقیت

تنها راه موفقیت – ویدیو انگیزشی

اشتراک گذاری این مطالب در:

تنها راه موفقیت چیست؟

در زندگی افراد موفق و خودساخته یک چیز مشترک است؛ «برای موفقیت مسیر مستقیمی وجود ندارد». بلکه راه آن پر پیچ و خم و طولانی است.» پس اگر تصور می کنید که تنها راه موفقیت خوش شانسی و بختیاری است، باید بگوییم در اشتباه هستید. بسیاری شکوه و گلایه دارند که در شرایط امروز ایران موفقیت سخت و دشوار است و به همین دلیل هم تلاشی برای تغییر شرایط نمی کنند.

در حالی که بخشی از موفقیت ما در مقایسه با شرایط دیگران تعریف می شود. افراد از موفقیت تصویر خاصی برای خود دارند. اما قسمتی از آن به این شرح است که آنها را از دیگران متمایز کند. برای مثال فرد از نظر شغلی، مالی یا موقعیت اجتماعی نسبت به دوستان، خانواده یا فامیل در شرایط بهتری قرار بگیرد.

با توجه به این تعریف، وقتی شرایط دستیابی به موفقیت در کل جامعه سخت می شود، به این معناست که برای رقبا هم سخت شده است. پس اگر قرار است من به موقعیتی برتر از نزدیکان و دوستان خود دست پیدا کنم، به همان اندازه که شرایط برای من سخت شده، برای دیگران هم سخت است. اما موفق واقعی در این شرایط کیست؟

تنها راه موفقیت در شرایط سخت و دشوار یک جامعه کسی است که از محدودیت ها فرصت بسازد.

چطور از محدودیت ها فرصت بسازیم؟

برای ساختن فرصت از سختی ها و محدودیت ها حتما نباید انیشتین باشید. ذهن همه انسان ها این قابلیت را دارد که در شرایط بحرانی به دنبال راه حل بگردد. اما همه به آن باور ندارند و روی آن تمرکز نمی کنند. ذهن تنها زمانی می تواند در شرایط بغرنج و بحرانی، راه حل ارائه دهد که در آرامش و تمرکز قرار گرفته باشد. اما زمانی که ترس، اضطراب، استرس و فشار روانی بر ذهن مستولی می شود، کارکرد درست خود را از دست می دهد و واکنش های منفی از خود نشان می دهد.

راه حل ما برای اینکه بتوانید از محدودیت ها و سختی ها فرصت بسازید، تمرکز و آرامش است. با بی قراری کردن و دلهره هیچ مشکلی حل نمی شود و کسی هم به کمک تان نمی آید. در بهترین حالت اگر کسی هم کمک کند، موقتی است. اگر بدنبال تغییر شرایط به نحو احسن هستید، باید خودتان دست به کار شوید و منتظر کمک دیگران نباشید.

تنها راه موفقیت چیست؟

به هدفت باور داشته باش

اگر خودتان به اهداف و آرزوهایتان باور داشته باشید، دیگران هم به شما ایمان می آورند. راه باور به اهداف این است که درک درستی از آن داشته باشید. داشتن اطلاعات درست و دقیق مانع از ناامیدی می شود. وقتی کسی بخواهد با حرف های تلخ و افکار منفی شما را از هدفتان باز بدارد، چون اطلاعات درست و دقیقی از آن دارید و به آن باور راسخ دارید، تاثیری بر روی شما نخواهد داشت. بسیاری از افراد هدف و آرزویی که در سر دارند، تصویر دقیقی از آن ندارند. نداشتن اطلاعات درست و دقیق باعث می شود با حرف های ناامید کننده دیگران از آن دور شوید.

همیشه به خودت تاکید کن که هیچ چیز غیر ممکن نیست. البته که موفقیت یک راه صاف و هموار نیست؛ گاهی می ره تا ته دره و دوباره به سمت قله می ره. شکست و ناکامی خیلی سخته اما خیلی بهتر از موندن تو وضع همیشگیه. می تونی با افتخار بگی من کاری رو که دوست داشتم امتحان کردم.
منتظر ستاره بخت و اقبال نباش؛ خودت بخت و اقبالت رو بساز. فرقی بین ما و انسانهای موفق در انسانیتمان نیست. بلکه چیزی که تفاوت را ایجاد میکنه تسلیم نشدنه. مهم نیست دیگران چی میگن؛ قبل از اینکه دیگران بفهمنش خود تو باید درک کنی هدف و مسیرت رو.
اگر شما هم به کسب موفقیت علاقه دارید، با خود ساخته همراه بشید و این فیلم انگیزشی رو تا انتها ببینید.

برچسب‌ها: , , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست