فیلموبلاگویدیو انگیزشی موفقیت

این دو کارآفرین در زمینه ای موفق شدن که هیچی ازش نمی دونستن

اشتراک گذاری این مطالب در:

این روزها زیاد صحبت از کارآفرین شده است و در خبرها و مستندهای تلویزیونی زیاد در مورد آن شنیده ایم. افرادی که با تکیه بر سعی و تلاش خود به خواسته ها و آرزوهای خود رسیده اند. شاید باورش کمی سخت و دور از تصور باشد که بسیاری از همین افراد با شرایط تقریبا صفر یک کار را شروع کرده اند. بسیاری از آنها ناامیدانه وارد حیطه کار شده اند. اما پس از مدتی امید در وجودشان جوانه می زند.

چطور به یک کارآفرین موفق تبدیل شویم؟

برای تبدیل شدن به یک کارآفرین موفق راه های زیادی وجود دارد. یکی می تواند از طریق ایجاد یک کارگاه تولیدی کوچک در زیر زمین خانه به کارآفرین موفقی تبدیل شود. یکی دیگر با تولید محصولات دامی، یکی با طراحی یک نرم افزار و اپلیکیشن کاربردی و … به کارآفرینهای موفق تبدیل می شوند. در واقع زمینه رشد و شکوفایی اقتصادی متعدد است. راه های سنتی و صنعتی متعددی در مقابل افراد جویای کار و موفقیت قرار می گیرد.

اما افراد کارآفرین مطابق با سلیقه، استعداد، توانایی ها، هوش و تحصیلات خود یکی را انتخاب می کنند. برای مثال یک فرد موفق که در زمینه کشت گلخانه موفق می شود و دلایل موفقیت خود را ترکیب علم و دانش دانشگاهی را با تجربیات سنتی پدر و پدربزرگ عنوان می کند. یا زن خانه داری که بدون هیچ منبع مالی و سرمایه ای پرورش قارچ را در یک اتاق کوچک شروع می کند.

برای تبدیل شدن به یک کارآفرین موفق راه های زیادی وجود دارد.

بین همه کارآفرین ها سه چیز مشترک است که عبارتند از:

پیدا کردن مسیر مشخص و اصلی

یکی از ویژگی های اصلی این افراد پیدا کردن مسیری است که آنها را به موفقیت می رساند. این مسیر از روی واقع بینی و خوش بینی انتخاب می شود. جوان تحصیلکرده ای که قادر است اپلیکیشن طراحی کند و وارد دنیای دیجیتال شود، می تواند در زمینه دیجیتال مارکتینگ موفق شود. زیرا همه شرایط لازم برای دستیابی به هدف را دارد و از سوی دیگر نسبت به آینده خوش بین است. در مقابل زن روستایی که تحصیلات آکادمی و منبع مالی زیادی ندارد، به فکر شغلی متناسب با شرایط خودش می افتد. مثلا پرورش مرغ و دام می تواند او را برای رساندن به هدف کمک کند.

تلاش برای دستیابی به هدف

دومین خصیصه و ویژگی مهم افراد کارآفرین تلاش برای دستیابی به هدف است. افراد زیادی هستند که مسیر و راه خود را پیدا می کنند. اما تلاشی برای دستیابی به آن نمی کنند. اما کارآفرین ها از رسیدن به هدف خسته نمی شوند و تلاش آنها هر روز نسبت به گذشته بیشتر می شود. ممکن است گاهی خسته شوند و یا موانعی در مقابلشان قرار بگیرد، اما به دلیل داشتن پشتکار تلاش خود را برای برداشتن موانع دو چندان می کنند.

پس انداز و آینده نگری

یکی دیگر از خصلت های مشترک کارآفرینان آینده نگری است. آنها به جای صرف سرمایه برای چیزهای بی ارزش آن را برای آینده پس انداز می کنند. به طوری که پس از چند سال قادرند کسب و کار خود را توسعه ببخشند.

اکثر مردم فقط به وضعیت فعلی و موفقیت های کارآفرینان نگاه می کنند. و بعضی ها می گویند که من هیچ وقت نمی تونم مثل اون موفق باشم. یا اینکه اونا شانس آوردن و حتما همه چیز براشوون محیا بوده که به نتیجه رسیدن.
اما اون چیزی که نمی بینن سختی هاییه که کارآفرین تا به اینجا برسه پشت سر گذاشته. شکست ها و ناکامی هایی که تا حالا داشته و البته مقاومت هایی که از خودش نشان داده، اغلب دیده نمی شوند. پشت این موفقیت فعلی سختی کشیدن و حساب های خالی بانکی هم بوده؛ با پشت سر گذاشتن همه اینها او امروز در این نقطه ایستاده است.
اگر شما نیز به کارآفرینی و کسب اطلاعات درباره آن علاقه دارید، خودساخته به شما پیشنهاد می کند این ویدئوی انگیزشی را تا انتها ببینید.

برچسب‌ها: , , , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست