زبان بدنمقالهوبلاگ

20 اشتباه فاجعه بار زبان بدن که ممکن است ناخواسته مرتکب شوید (2)

اشتراک گذاری این مطالب در:

در قسمت قبل در مورد 8 اشتباه رایج زبان بدن صحبت کردیم. همراه شما هستیم با بخش دوم و پایانی 20 اشتباه فاجعه بار زبان بدن که ممکن است ناخواسته مرتکب شوید. تا انتهای این مقاله با خودساخته همراه شوید تا با اشتباهات زبان بدن بیشتری آشنا شوید.

اشتباهات زبان بدن

9- ایستادن در یک مکان

راه دیگر که کمبود اعتماد به نفس یا امنیت را انتقال می دهد ایستادن در یک نقطه در کل زمان ارائه است، انگار دیوارهایی نامرئی شما را احاطه کرده اند و مانع حرکت شما به اطراف و استفاده از فضا می شوند.

یکی از قوانینی که برای زبان قدرتمند بدن به کار می رود اشغال کردن فضا و قلمرو به اندازه کافی است  که شما را را با محدود کردن حرکاتتان کوچک جلوه نمی دهد.

حرکت به اطراف در طول یک لحظه مناسب در ارائه تان، مخاطبین شما را حواس جمع تر می کند، در ذهن شما هشدار بیشتری ایجاد می کند و به شما این مکان را می دهد که حالت عصبی را از خودتان دور کنید.

تنها اطمینان حاصل کنید که کفش های پاشنه دار و یا هر کفشی که ممکن است امکان سر خوردن و یا زمین خوردن شما را افزایش دهد، نپوشید.

10- حرکت سریع یا بسیار طولانی

واضحا، حرکت و قدم زدن زیاد می تواند ارائه شما را به خطر بیاندازد. زمانی که لازم است و احساس می کنید به اطراف قدم بزنید. برای مثال اگر شما در حال گذار به موضوعی متفاوت هستید و یا در حال بیان نکات جدیدی می باشید، ممکن است بخواهید به نقطه دیگری در صحنه بروید و یا زمانی که به شخص خاصی اشاره می کنید، می توانید به نزدیک آن ها بروید.

11- تکرار کردن ژستی تکراری

هر ژستی که در طول ارائه شما استفاده می شود می تواند برای تاکید به یک نکته خاص به کار رود، چیزی را تشریح کنید، احساسات را انتقال دهید، حالتی را نشان دهید یا مخاطبین را به انجام کاری خاص وا دارید.

بیشتر ارائه دهندگان، از همان ژست قبلی بارها و بارها استفاد می کنند و از انجام آن هدف خاصی نیز ندارند. این کار به جای این که در انتقال پیام به شما کمک کند، حواس مخاطبین را پرت می کند.

بنابراین از پیش برای اجرای ژست های متفاوت برنامه ریزی کنید که به شما در برجسته سازی نکاتتان کمک کنید. حتی اگر شما پیش از ارائه تان هوشیارانه به آن فکر می کنید، از آن ها به گونه ای کنترل شده و نرم استفاده کنید تا طبیعی به نظر برسند و اجباری به نظر نیایند.

12- تقسیم کردن تمرکز

تقسیم توجه شما بین نوشته هایتان، اسلایدها و مخاطبین راه دیگری است که در آن به سرعت توجه مردم را از دست می دهید.

اکثر ارائه دهندگان آماتور، به صورت هوشیارانه، با خیره شدن بر نوشته هایشان یا به هنگام ایراد نکته ای جدید با نگاه کردن به صفحه نمایش، از برقراری ارتباط چشمی با مخاطبینشان پرهیز می کنند. این تنها در خدمت از دست دادن علاقه مخاطبین شما عمل می کند و نشان دهنده عدم گشاده رویی و عدم اعتماد به آن ها است.

13- داشتین یک موقعیت نامتعادل

استوار ایستادن، با باز کردن پاهایتان به اندازه کافی، پیغامی مبنی بر پایداری و اعتماد به نفس را ساطع می کند. انداختن وزن از روی یک پا روی پای دیگر یا ایستادن با پاهایی نزدیک به هم، نشان دهنده عدم قطعیت و عصبانیت است.

14- گره دادن دست ها در جلو و ایجاد ژست برگی

ما همه این نوع ژست را قبلا دیده ایم. هر دو دست در جلوی بدن به هم گره می خورند و شکل یک برگ را به وجود می آورند و ناحیه ران را می پوشانند.

این پیامی را مبنی بر عدم آرامش و خجالتی بودن انتقال می دهد و نشان دهنده دفاعی بودن و دفاع و محافظت شما از حساس ترین و با ارزش ترین بخش های بدنتان است.

15- استفاده از ژست های ضعیف

اگر شما ژستی می گیرید مطمئن شوید که آن را به گونه ای درست، کنترل شده و با آرامش انجام دهید. با احتیاط و ژست گرفتن وسیع یا استفاده از دست هایتان بالاتر از قد شانه هایتان باعث می شود کنترل نشده و بی اعتبار به نظر برسید.

16- بی قرار بودن

بی قرار بودن در طول ارائه می تواند به شدت حواس مخاطبین شما را پرت کند. به منظور جلوگیری از چنین حرکات یا تیک های ناخواسته، از خودتان به هنگام تمرین ارائه فیلم برداری کنید.

درحالی که ارائه دهندگان آماتور زیادی با فکر دیدن خودشان در یک ویدیو چندششان می شود، این تنها راه تعیین حرکاتی است که ما ناخودآگاهانه در برابر مخاطبین انجام می دهیم.

17- فراموش کردن لبخند زدن

بهترین راه برای دوست داشتن و اعتماد کردن به شما این است که صورت طبیعی به آن ها لبخند بزنید. اکثر مواقع ما فراموش می کنیم که این کار ساده را انجام دهیم، اما این راهی قدرتمندان در جلب توجه مخاطبین است

18- غوز کردن

همه ما زمانی که جوان بودیم انجام این کار برایمان سخت بود: راست بایستید و غوز نکنید. این بهترین نصیحتی است که شما می توانید آن را همیشه تمرین کنید، به خصوص زمانی که در حال ارائه دادن هستید.

19- ژست های مصنوعی و ماشینی

اگر شما می خواهید مخاطبین شما فکر نکنند که شما مصنوعی و ناخوشایند هستید، از داشتن ژست های ماشینی و رباتی خودداری کنید.

یکی از کلیدهایی که سیگنال هایی صحیح را از بدن شما انتقال می دهد این است که ژست هایی واقعی و نرم را با پیام هایی شفاهی خود همزمان کنید. صحبت کردن و سپس ژست گرفتن، حواس مخاطبین شما را پرت می کند و باعث می شد به اعتبار شما شک کنند.

20- استفاده از ژست های منفی

ارائه دهندگان زیادی وجود دارند که به جای به دست آوردن اعتماد مخاطبین، آن ها را با ژست هایی منفی در مقابل خودشان قرار می دهند، همانند چرخاندن چشمان، تکان دادن سر و یا اشاره کردن با انگشت. از تمام این ها پرهیز کنید، و از حالات غیرعمدی که ممکن است تظاهر به سوزش یا بی صبری باشد، اگاه شوید.

اگر می خواهید با موضوع زبان بدن آشنایی بیشتری پیدا کنید، در دوره جادوی زبان بدن شرکت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید:

برچسب‌ها: , , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست