اعتماد به نفسفیلموبلاگویدیو انگیزشی موفقیت

آموزش قدم به قدم ساخت اعتماد به نفس

اشتراک گذاری این مطالب در:


دانلود با کیفیت 480          دانلود با کیفیت 360          دانلود با کیفیت 240

کمبود اعتماد به نفس یکی از بزرگترین مشکلات اغلب آدم های امروز است. کسانی که عاشق دیده شدن هستند، اما نقاب دیگری ظاهر می شوند. زیرا فکر می کنند شخصیت و چهره واقعی آنها محبوب نیست و مورد استقبال قرار نمی گیرد. وجود  نشانه های کمبود اعتماد به نفس یکی از مهم ترین دلایل شکست محسوب می شود. کسانی که قادر به شناسایی استعدادها و توانایی های خود نیستند. به همین دلیل هم تلاشی برای رسیدن به هدف هایشان نمی کنند.

بیشتر بخوانید: افزایش اعتماد به نفس با بهترین توصیه ها

 نشانه های کمبود اعتماد به نفس چیست؟

طبق نظر سایت موفقیت خودساخته یکی از نشانه های کمبود اعتمادبه نفس ناتوانی در برقراری ارتباط است. این خصوصیت که بیشتر در نوجوانان و کودکان دیده می شود، باعث می شود تا فرد از ورود به اجتماع و جمع های خانوادگی و دوستانه خودداری کند. زیرا خود را همردیف با دیگران نمی بیند و مدام تصور می کند که مورد تمسخر دیگران قرار می گیرد. شاید دیده باشید نوجوانانی که از ورود به مهمانی ها و جشن ها خودداری می کنند که دلیل اصلی آن نداشتن اعتماد به نفس است.

یکی دیگر از نشانه های کمبود اعتمادبه نفس ناتوانی در «نه گفتن» است که مشکلات زیادی را به دنبال دارد. جوانی که در بین جمع دوستان نمی تواند به تعارفات و کارهای غیرمتعارف آنها «نه» بگوید و خود را ملزم به انجام کارهای غیراخلاقی و ناهنجاری می کند که از سوی دوستان به او پیشنهاد می شود، از اعتماد به نفس کافی برخوردار نیست. این شخص به دلیل اینکه خود را پایین تر از دیگران تصور می کند، قصد دارد تا محبوبیتی برای خود دست و پا کند و بتواند همردیف دیگران باشد.

یکی دیگر از نشانه های کمبود اعتمادبه نفس ترس از بیان احساسات است. افراد مبتلا به این عارضه به دلیل اینکه خودِ واقعی و شخصیت خود را به درستی کشف نکرده اند و نمی دانند از چه توانمندی ها و پتانسیل هایی برخوردار هستند، خود را دست کم می گیرند. در نتیجه دیگرانی که با آنها ارتباط برقرار می کنند در نظر این افراد بیش از حد قدرتمند و صاحب نفوذ هستند. همین امر باعث می شود تا فرد برای ابراز احساسات خود دچار ترس شود.

دلایل کاهش اعتماد به نفس چیست؟

ساخت اعتماد به نفس با پیدا کردن دلایل آن

برای افزایش اعتماد به نفس ابتدا باید دلایل آن را بدانید. مهم ترین دلیل کاهش اعتمادبه نفس به دوران کودکی باز می گردد.  زمانی که افراد در شرایط مقایسه ای قرار می گیرند، ناکامی و نداشتن موفقیت در زندگی حس اعتمادبه نفس را از آنها می گیرد. در مورد کودکان این مورد به خوبی قابل مشاهده است. والدینی که به طور مداوم کودک خود را با گروه همسالان یا سایر کودکان مقایسه می کنند. زمانی که کودک نتواند به موفقیت چشم گیری دست پیدا کند، خود را سرخورده می بیند. این موضوع تاثیر زیادی بر کاهش اعتماد به نفس او دارد.

از دیگر دلایل کاهش اعتمادبه نفس در دوره بزرگسالی باید به خود کم بینی و عدم شناخت درست خود اشاره کرد. افرادی که هیچ تلاشی برای شناختن خود نمی کنند، خیلی زود اعتماد به نفس خود را از دست می دهد.

در این ویدئوی انگیزشی می توانید قدم به قدم با آموزش ساخت اعتماد به نفس پیش بروید.

برای افزایش اعتماد به نفس روی عکس زیر کلیک کنید و در دوره کیمیاگر ثبت نام کنید برای اطلاعات بیشتر و ثبت نام روی عکس زیر کلیک کنید

10 نکته در مورد اعتماد به نفس

 

برچسب‌ها: , , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست