فیلموبلاگویدیو انگیزشی موفقیت

عاشق هم باشید نه مانع همدیگه

اشتراک گذاری این مطالب در:

عشق ورزیدن به همنوعان کمترین کاریست که از عهده کسی براید. عشق و سلامتی به طرز شگفت‌انگیزی بهم درآمیخته‌اند. انسان‌ها برای دریافت محبت به یکدیگر نیاز دارند. همه ما محتاج دریافت محبت هستیم و بنابرایم روابط دوستانه‌ای را با هم آغاز می‌کنیم. اما این تمام ماجرا نیست. محققان دریافته‌اند که عشق و محبت با سلامت روح و جسم ارتباط دارد.

شواهد زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد افرادی که دارای روابط رضایت‌بخش و طولانی مدت با اطرافیان هستند، از نظر جسمی سالم‌ترند. هر چند بخشی از این تحقیقات مربوط به روابط عاشقانه بود. اما در مورد روابط دوستان و غیرعاشقانه هم صادق است. داشتن دوستان خوب می‌تواند حس دوست‌داشتن، احترام و تعلق خاطر را به همه ارسال کند.

دلایل زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد اگر عاشق آدم‌ها باشید، فواید آن به سمت زندگی خودتان برمی‌گردد.

سلامت قلب و ارتباطات دوستانه

براساس تحقیقات انجام شده توسط محققین مشخص شده است که داشتن روابط دوستان می‌تواند احتمال افزایش بیماری‌های قلبی را کاهش دهد. افرادی که روابط سالم‌تری دارند، میزان فشارخون، استرس و اضطراب در آن‌ها تا حد زیادی کمتر از سایر افراد است. داشتن روابط دوستان می‌تواند باعث افزایش سطح هورمون سروتونین در بدن شود. سیستم بیولوژیک بدن تا حد زیادی تحت تاثیر روابط ما با دیگران است.

کاهش افسردگی

افسردگی در نتیجه ابتلا به استرس و اضطراب ایجاد می‌شود. از سوی دیگر کاهش شدید اعتماد به نفس هم عامل مهم دیگری است که باعث بروز بیماری افسردگی می‌شود. داشتن روابط دوستانه با اطرافیان، خانواده و دوستان می‌تواند حجم استرس شغلی و یا سایر استرس‌های محیط را کاهش دهد. از سوی دیگر روابط دوستان میزان شادی را در رفتارها به خوبی نمایان می‌سازد. شادی و خنده راه اصلی مقابله با افسردگی است. با گوشه‌گیری و انزوا این بیمار تشدید می‌شود. در افرادی که بیشتری از دیگران به تعاملات سالم اجتماعی علاقمند هستند، احتمال ابتلا به افسردگی تا حد زیادی کاهش می‌یابد.

سلامت قلب و ارتباطات دوستانه

کنترل دردهای جسمانی

مطالعات نشان می‌دهد بین درد و اضطراب رابطه متقابل وجود دارد. وقتی سطح استرس در بدن افزایش می‌یابد، سیستم ایمنی بدن قدرت خود را برای مقابله با درد از دست می‌دهد. در مقابل شادی و تعاملات شادی‌آور باعث افزایش سطح هورمون سروتونین در بدن می‌شود. حتی زمانی که وارد رابطه عاشقانه می‌شوید سطح دوپامین خون بالا می‌رود. هومورن‌های شادی‌آور در بدن باعث کاهش درد می‌شوند.

افزایش اعتماد به نفس و موفقیت بیشتر

شاید بتوان گفت مهم‌ترین تاثیر داشتن روابط دوستانه افزایش اعتماد به نفس است. مهم‌ترین دستاورد رابطه دوستانه اینست که شما می‌دانید تنها نیستید. در هر شرایطی کسی در کنار شماست. از سوی دیگر گذران وقت با دیگران می‌تواند حس خوبی را به شما القا کند.

اعتماد به نفس در ارتباطات سالم افزایش می‌یابد. از سوی دیگر سطح اعتماد به نفس هم می‌تواند بر روی موفقیت تاثیر بگذارد.

حس رقابت و انگیزه با وجود روابط دوستانه افزایش می‌یابد. به هر حال در روابط همیشه گوشه چشمی به دوستان خود خواهید داشت. این حس رقابت مثبت می‌تواند مثل یک موتور محرکه شما را به سمت هدف حرکت دهد. البته به شرط اینکه دوستان سالم و موفق را انتخاب کنید.

برچسب‌ها: , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست