اعتماد به نفسمقالهوبلاگ

تاثیر اعتماد به نفس در جذابیت | آیا خودباوری باعث زیبایی می‌شود؟

اشتراک گذاری این مطالب در:

آیا اعتماد به نفس می‌تواند باعث جذابیت شود؟ آیا افرادی که اعتماد به نفس بیشتری دارند، زیباتر به نظر می‌رسند؟ دلایلی وجود دارد که ثابت می‌کند اعتماد به نفس نقش مهمی در زیبایی و جذابیت دارد. این موضوع در رابطه با کسانی که چهره معمولی هم دارند، صدق می‌کند. پس تاثیر اعتماد به نفس در جذابیت قابل انکار نیست. در ادامه سایت موفقیت خودساخته بیشتر این موضوع را تشریح می‌کنیم.

چرا اعتماد به نفس بر روی ظاهر تاثیر می‌گذارد؟

آیا کسی را می‌شناسید که چهره زیبایی داشته باشد اما به دلیل اینکه مدام اخم و بداخلاقی می‌کند، زیبایی‌اش به چشم شما نیاید؟ در مقابل کسانی هستند که با چهره معمولی اما با لبخندهای شگفت‌‌انگیز شما را مجذوب خود می‌کنند. این اولین مثال ما برای درک بهتر تاثیر خصوصیات درونی بر روی ویژگی‌های ظاهری است.

در واقع رفتار آدم‌ها تا حد زیادی بر روی ظاهرشان تاثیر می‌گذارد. تاثیر اعتماد به نفس در زیبایی هم قابل انکار نیست. زیرا شما را به فردی شوخ‌طبع، دوست‌داشتنی و مهربان تبدیل می‌کند. به همین دلیل راحت‌تر می‌توانید دیگران را مجذوب شخصیت خود کنید. به همین دلیل افزایش اعتماد به نفس اهمیت دارد.

اگر از ظاهر خود رضایت ندارید و مدام آن را تغییر می‌دهید، در واقع مشکل اصلی ظاهر شما نیست. بلکه این درون شماست که نمی‌تواند ظاهرتان را بپذیرد. شما حتی اگر به ملکه زیبایی هم تبدیل شوید، تا وقتی اعتماد به نفس کافی نداشته باشید و خود را باور نکنید، همچنان در پی تغییر هستید.

تاثیر اعتماد به نفس در جذابیت

یک مثال ساده تاثیر اعتماد به نفس در جذابیت 

در سال‌های اخیر جراحی‌های زیبایی رواج زیادی پیدا کرده است. شاید در اطراف شما کسانی باشند که با وجود داشتن چهره‌ای زیبا باز هم به سراغ این روش‌های مصنوعی می‌روند. این کار آن‌ها باعث تعجب دیگران می‌شود که چرا فلانی با داشتن چنین صورت زیبایی باز هم جراحی زیبایی انجام می‌دهد؟

در واقع چنین افرادی که از نشانه های کمبود اعتماد به نفس رنج می‌برند. اگرچه ظاهر طبیعی آن‌ها از نظر دیگران جذابیت زیادی دارد، اما چون خودشان از این حالت رضایت ندارند، باعث می‌شود در زیبا کردن خود زیاده‌روی کنند. اگر برای مدت طولانی با چنین افرادی ارتباط برقرار کنید، به مرور زمان متوجه خلاء اعتماد به نفسشان می‌شوید. حتی تغییرات و جراحی‌های زیبایی هم نمی‌تواند باعث افزایش اعتماد به نفس در چنین افرادی شود. در کوتاه مدت شادشان می‌کند اما در بلند مدت باز هم خود را دست کم می‌گیرند.

در مقابل افرادی هم هستند که شاید در ابتدا فکر کنید صورتشان به کمی دستکاری نیاز دارد، اما آن‌ها خودشان را با همین حالت می‌پذیرند. این افراد حاضر به هیچ تغییری نیستند چون اعتماد به نفس بالایی در مورد خودشان دارند. اگر با چنین افرادی نشست و برخاست کنید، بعد از مدتی شیفته رفتار و ظاهرشان می‌شوید. به طوری که مثلا بزرگ بودن بینی‌شان به چشم نمی‌آید. اعتماد به نفس آنها باعث پوشاندن عیبوشان می‌شود.

اعتماد به نفس باعث نمایش‌های مضحک نمی‌شود

یکی از دلایل تاثیر اعتماد به نفس در جذابیت حفظ اصالت در افراد است. افرادی که اعتماد به نفس واقعی دارند، از دیگران تقلید نمی‌کنند. آن‌ها جسارت زیادی برای نشان دادن خود واقعی‌شان دارند. پس بدون اینکه از دیگران تقلید کنند، سعی دارند خود واقعی‌شان را نشان دهند. اگرچه هر کس برای خودش الگویی دارد و این افراد هم برای خود الگو مشخص می‌کنند، اما الگوی آن‌ها افراد معتبر و موفق هستند. آن‌ها از الگوبرداری، برای ارزشمندتر شدنشان استفاده می‌کنند.

متاسفانه افرادی که اعتماد به نفس کافی ندارند، در ظاهرشان به خوبی قابل مشاهده است. آن‌ها چون در زندگی دستاوردهای قابل توجهی نداشته‌اند، سعی می‌کنند از طریق تقلید کردنِ بدون تفکر و یا ظاهر عجیب و غریب، توجه دیگران را به سمت خود جلب کنند.

در شبکه‌های مجازی نمونه‌های زیادی از این افراد را می‌توانید مشاهده کنید. این افراد اغلب برای جذب دنبال‌کننده دست به هر کار غیرمعقولی می‌زنند. کمبود اعتماد به نفس به خوبی در ظاهرشان هویداشت.

یکی از دلایل تاثیر اعتماد به نفس در جذابیت حفظ اصالت است

اعتماد به نفس باعث حفظ اصالت می‌شود

یکی از دلایل تاثیر اعتماد به نفس در جذابیت حفظ اصالت است. افراد اصیل خودباخته نیستند. در اصطلاح عامیانه این افراد «تازه به دوران رسیده» نیستند و در هر شرایطی که قرار بگیرند، احترام به آدم‌ها را فراموش نمی‌کنند. افراد اصیل پرخاشگر نیستند و در تعاملات اجتماعی با احتیاط، ادب و باشخصیت رفتار می‌کنند.

همین عامل باعث محبوبیت‌شان در نگاه دیگران می‌شود. بنابراین طبیعی است که حتی اگر در ظاهرشان عیبی وجود داشته باشد، به دلیل شخصیت زیبایشان به چشم نیاید.

افراد با اعتماد به نفس به خود احترام می‌گذارند

یکی از مهم‌ترین دستاوردهای اعتماد به نفس، عزت نفس است. افرادی که به خودباوری رسیده‌اند و از ظاهرشان راضی هستند، در ارتباط با دیگران احساس حقارت نمی‌کنند. خود کم بینی و خجالتی بودن باعث می‌شود تا تصور دیگران در مورد شما تغییر کند. وقتی شما ظاهر خود را نپذیرید، براحتی در رفتارتان مشخص می‌شود. همین موضوع باعث می‌شود تا رفتار دیگران به طور ناخودآگاه نسبت به شما تغییر کند.

وقتی شما خود را باور نداشته باشید، مطمئنا دیگران هم شما را دست‌کم گرفته و احترام زیادی برایتان قائل نمی‌شوند. افراد جذاب همیشه اعتماد به نفس بالاتری دارند. جذابیت با  فاکتورهای زیادی تعریف می‌شود. از سوی دیگر هر کس تعریف مجزایی از این واژه دارد. اما زیبایی شخصیت، داشتن لبخند واقعی، خودباوری، کاریزما بودن و قدرت بیان خوب از فاکتورهای اصلی تعریف جذابیت هستند. این فاکتورها در سایه اعتماد به نفس جان می‌گیرند.

اگر فکر می‌کنید از کمبود اعتماد به نفس رنج میبرید، خودساخته شرکت در دوره کیمیاگر را به شما پیشنهاد می‌دهد. برای اطلاعات بیشتر و ثبت نام روی عکس زیر کلیک کنید

راه های افزایش عزت نفس را یاد بگیرید

برچسب‌ها: , , , , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست