مقالهوبلاگ

شخصیت شناسی mbti به شما تیپ مناسب برای ازدواج را معرفی می‌کند

اشتراک گذاری این مطالب در:

شاید فکر می‌کنید که تست‌های شخصیت شناسی mbti صرفا جنبه تفریحی دارند و نمی‌توان روی آنها چندان حساب کرد. چنین دیدگاهی اشتباه است. بعضی از این تست‌ها مانند تست شخصیت شناسی mbti براساس اصول حرفه‌ای روانشناسی آماده شده‌اند و علاوه بر اینکه لایه‌های مختلف شخصیتی‌تان را نمایان می‌کنند، باعث می‌شوند که در پیدا کردن کار و شغل یا از آن مهم‌تر، شریک عاطفی و همراه زندگی‌تان هم موفق‌تر عمل کنید. برای اینکه بتوانید با شخصی وارد یک رابطه عاطفی سالم شوید نیاز به شناخت شخصیت و روحیه او دارید. در این مقاله با بررسی و تیپ‌های شخصیتی مناسب برای هر گروه از تیپ‌های شخصیتی، شما را به دقت بیشتر در زمینه انتخاب همراه، همسر و دوست دعوت می‌کنیم. با ما همراه باشید:

شخصیت‌شناسی عاطفی تیپ ISTJ

افرادی که در این گروه از تیپ‌ها از منظر شخصیت شناسی mbti قرار می‌گیرند هم می‌توانند بسیار وحشتناک به نظر برسند و هم بسیار جذاب. این دسته از افراد بسیار رسمی و جدی نسبت به مقوله مسائل عاطفی نگاه می‌کنند. آنها بسیار وفادار هستند و از انجام کارهای فانتزی یا اصطلاحا رمانتیک دوری می‌کنند. اگر به دنبال یک رابطه باثبات و سرشار از وفاداری هستید حتما به برقراری ارتباط با تیپ ISTJ فکر کنید اما در صورتی که به بازی‌های عاشقانه و ماجراجویی‌های پرشور آن علاقه‌مند هستید باید فکر دیگری به حال خود بکنید.

شخصیت شناسی mbti عاطفی INFJ

افرادی که از نظر شخصیت شناسی mbti در گروه INFJها قرار می‌گیرند، دارای افکار عجیب و غریبی هستند. منظور از عجیب و غریب، این است که از زاویه دید خاصی به دنیا نگاه می‌کنند و دنباله‌روی رویکردهای عادی و مرسوم نیستند. این افراد مدام در حال تخیل هستند و خلاقیت زیادی دارند. بنابراین باید ببینید که آیا توان همراهی با کسی را دارید که زاویه دید تازه‌ای نسبت به همه چیز از جمله عشق و عاشقی دارد؟

شخصیت‌شناسی عاطفی INTJ

INTJها افرادی به شدت درونگرا هستند. این دسته از دوستان میل زیادی به حضور در مهمانی‌ها به ویژه مهمانی‌هایی پر از افراد غریبه ندارند. اگر دوست دارید که آرامش همسر و همراه‌تان را حفظ کنید باید به این ویژگی او احترام بگذارید. در غیر این صورت به شدت مضطرب و آشفته خواهد شد. اما یادتان باشد که این افراد، ذهن به شدت منظمی دارند و به خوبی از عهده برنامه‌ریزی دقیق برای هر کاری برمی‌آیند و می‌توانند به شما برای داشتن زندگی منظم و هدف‌مند کمک کنند.

افرادی که از نظر شخصیت شناسی mbti در گروه INFJها قرار می‌گیرند،

شخصیت شناسی عاطفی ENFJ

اگر همراه و همسرتان در گروه INFJها قرار می‌گیرد باید بدانید که با شخصی رو به رو هستید که توجه جمع را به خود جلب می‌کند و به عبارت دقیق‌تر در جمع‌ها و میان افراد، بسیار شاخص و سرگرم‌کننده ظاهر می‌شود. البته چنین شخصیت‌هایی به شدت وفادار هستند و همواره به فکر همسر و همراه خود هستند. آنها کمی ناآرامی هم در رفتارهای‌شان دارند و کمی باید خیال‌شان را درباره آنچه ممکن است در آینده اتفاق بیفتد، راحت کنید.

شخصیت‌شناسی عاطفی ISTP

شناخت شخصیت افراد این گروه کمی دشوار است. زیرا در دیدارهای نخست نمی‌توانید متوجه ریزه‌کاری‌های شخصیتی‌شان شوید. آنها آرام و مسلط هستند اما حواس‌شان به همه چیز هست. برای مثال، برای تمام سال خانواده برنامه‌ریزی و بودجه‌بندی مالی دقیق دارند اما به دلخوشی‌های جذاب و غافل‌گیری‌ هم اعتقاد دارند و مثلا هیچ بعید نیست که در شروع تعطیلات با چند بلیت برای یک سفر هیجان‌انگیز، غافل‌گیر و شگفت‌زده‌تان کنند. برای شناخت کامل آنها نیاز به کمی زمان دارید.

شخصیت شناسی عاطفی ESFJ

ESFJها بسیار جذاب و اجتماعی هستند و به راحتی با همه افراد وارد گفتگو می‌شوند. دایره دوستان آنها بسیار وسیع است و همیشه سرگرم کاری هستند. پس یادتان باشد که اگر طرف مقابل‌تان دارای ویژگی‌های شخصیتی این تیپ از تیپ‌های شخصیت شناسی mbti است برای جلب نظر و توجه او باید زمان زیادی صرف کنید. آنها معمولا به کارهایی مشغول می‌شوند که ارتباطات در آنها وجود دارد و زمان زیادی را هم صرف زندگی شغلی‌شان می‌کنند.

شخصیت‌شناسی عاطفی INFP

اگر از افراد رویاپرداز خوش‌تان نمی‌آید باید دور شریک عاطفی را که متعلق به گروه INFP است، خط بکشید. این افراد نمی‌توانند به سرعت تصمیم‌گیری کنند و به معنویات و تخیلات علاقه زیادی دارند. اگر به چنین فرد درونگرایی علاقه دارید، احتمالا به ورود به رابطه با او از نظر عاطفی هم علاقه‌مند خواهید شد و در کنار هم اوقات خوبی خواهید داشت.

شخصیت شناسی عاطفی ESFP

این شخصیت‌ها به شدت اجتماعی هستند. در یک جمع، تمام توجه افراد به سمت چنین شخصیت‌هایی جذب می‌شود. افرادی که به گروه ESFP علاقه دارند، بسیار بذله‌گو و بامزه هستند. ولی یادتان باشد که دوستان و آشنایان زیادی دارند و این گاهی مانع از آن می‌شود که زمانی برای اوقات رمانتیکِ دو نفره برای‌تان باقی بماند.

شخصیت‌شناسی عاطفی ENFP

اگر طرف مقابل‌تان در این گروه از تیپ‌های شخصیتی قرار می‌گیرد باید بدانید که به فردیت خودش اهمیت بسیار زیادی می‌دهد. البته فردگرایی چنین شخصی به معنای این نیست که از تعهدات کافی در زندگی زناشویی برخوردار نیست. بلکه به معنای این است که دوست ندارد در یک رابطه عاطفی، خودش را کنار بگذارد و در عواطف عاشقانه ذوب شود. چنین افرادی از قرار گرفتن در قالب‌های روزمره خوش‌شان نمی‌آید.

شخصیت شناسی عاطفی ESTP

افرادی که در این تیپ شخصیتی جای می‌گیرند به شدت به سفر کردن و ماجراجویی علاقه‌مند هستند. به عبارت ساده‌تر، هیچ‌وقت آنها را در حالت نشسته نخواهید دید. آنها به جای اینکه یک گوشه بنشینند و برای آینده برنامه‌ریزی کنند، سریعا کوله‌پشتی را می‌بندند و به قلب ماجراهای مختلف حمله می‌کنند. پس اگر این ویژگی‌ها را دوست ندارید، حواس‌تان به شخصیت شناسی mbti طرف مقابل‌تان باشد و آگاهانه انتخاب کنید.

شخصیت‌شناسی عاطفی ESTJ

اگر از افراد پای‌بند به سنت‌ها خوشتان می‌آید و طرفدار شخصیت‌هایی هستید که به اخلاقیات اهمیت زیادی می‌دهند حتما به دنبال افرادی باشید که از نظر شخصیت شناسی mbti در گروه ESTJها قرار می‌گیرند. آنها همیشه برای کمک کردن به دیگران و مشاوره دادن استقبال می‌کنند و آماده هستند.

شخصیت شناسی عاطفی ENTJ

افراد متعلق به این تیپ شخصیتی به شدت در رهبری و تصمیم‌گیری قوی هستند. آنها براساس منطق به خوبی تصمیم می‌گیرند و دوست دارند که مدیریت اوضاع و امور را به دست بگیرند. پس اگر شخصیتی وابسته دارید و از اینکه به تنهایی تصمیم بگیرید و کارهای‌تان را انجام بدهید زیاد خوشتان نمی‌آید، حتما به افراد در این گروه از گروه‌های شخصیتی فکر کنید.

شخصیت‌شناسی عاطفی INTP

INTPها به شدت منطقی هستند و زمانی احساس راحتی دارند که چارچوب‌ و الگویی برای فکر کردن و تصمیم‌گیری در اختیارشان قرار داشته باشد. این افراد به خوبی راست و دروغ را از هم تشخیص می‌دهند. پس بهتر است اگر علت دیر آمدن‌تان بر سر قرار، گپ و گفت با دوست‌تان بوده است، راست بگویید و به دروغ، بهانه‌ای دیگر مانند گیر کردن در ترافیک را مطرح نکنید. افرادی که از نظر شخصیت شناسی mbti در این گروه قرار می‌گیرند بسیار منطقی و ضمنا صادق هستند. پس بدیهی است که از دروغ‌گویی هم خوششان نمی‌آید.

شخصیت‌شناسی عاطفی ISFJ

شخصیت‌های این گروه بیشتر از آنکه شبیه همراه و شریک عاطفی باشند، شبیه والدین رفتار می‌کنند. آنها از خودگذشتگی زیادی دارند و بسیار بخشنده هستند. این افراد بسیار پرشور و همراه هستند و برای اینکه یارشان به اهداف و خواسته‌هایش برسد بسیار تلاش می‌کنند. آنها افراد مهربان و دلسوزی هستند.

شخصیت شناسی عاطفی ENTP

افراد متعلق به این تیپ شخصیتی بسیار خاص هستند. منظور از خاص بودن، این است که رفتارهای‌شان گاهی بسیار متناقض به شمار می‌رود. این دسته از افراد، اگرچه برون‌گرا هستند اما از آن برون‌گراهایی نیستند که از حضور مداوم در جشن و مهمانی لذت می‌برند. این افراد دارای افکار منطقی و سازمان‌یافته‌ای هستند و صحبت کردن درباره موضوعات عمیق با آنها باعث می‌شود که دیدی جدید و جالب نسبت به مسائل پیدا کنید. یادتان باشد که در بحث کردن با این افراد به ندرت توان پیروزی خواهید داشت.

این تیپ از تیپ‌های شخصیت شناسی mbti است

شخصیت شناسی عاطفی ISFP

شخصیت‌های ISFP با وجود اینکه از نظر شخصیت شناسی mbti در گروه درون‌گراها قرار می‌گیرند اما بعد از اینکه کمی با اطرافیان آشنا شوند به راحتی و گرمی با آنها گفتگو خواهند کرد. این افراد در صورتی که احساس راحتی داشته باشند، به چشم و چراغ هر جمعی بدل می‌شوند. ضمن اینکه به طور کلی همراهانی به شدت شفیق و رفیق برای‌تان خواهند بود.

در آخر

برای اینکه با افراد دیگر وارد رابطه عاطفی شوید باید عوامل مختلفی را در نظر بگیرید. یکی از مهم‌ترین ابعادی که لازم است در نظر بگیرید، میزان تناسب شخصیت خودتان با طرف مقابل است. باید ببینید که از ویژگی‌های شخصیتی فرد دیگر لذت می‌برید یا خیر. آیا می‌توانید با او به درستی ارتباط برقرار کنید یا خیر. آشنایی با تیپ‌های شخصیتی مختلف، راهی مناسب برای برقراری ارتباطات سازنده با دیگران است. پس آن را دست‌کم نگیرید.

برای تسلط بیشتر شما بر روی مبحث شخصیت شناسی، خودساخته شما را به حضور در دوره «شخصیت شناسی mbti» دعوت می‎کند. برای کسب اطلاعات بیشتر، روی عکس زیر کلیک کنید:

شخصیت شناسی mbti

برچسب‌ها: , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

1 دیدگاه. Leave new

  • مشکل اینجاست که به تفکیک نوع ها ،گروه هایه آشنایی وجود ندارد‌. راه اندازیش واجبه.
    Entp ها نیاز به همچین گروههایی دارند.

    پاسخ

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست