مقالهوبلاگ

همه کارهایی که لیست کردی رو دونه دونه تیک میزنی ، البته بعد از خوندن این مطلب

اشتراک گذاری این مطالب در:

لیست کارهایی که باید انجام شوند میتواند بهترین دوست شما یا بدترین دشمنتان باشد . وقتی تک تک کارها را انجام میدهید و در لیست مذکور جلو میروید یک احساس رضایتمندی از این موفقیت های کوچک به شما دست میدهد و حسی که در پایان روز وقتی تمام کارهای ذکر شده در لیست را انجام داده اید نیز حس خوبی ست ، بعلاوه سودمندی شما وقتی که از این لیست به صورت هدفمند استفاده میکنید به شدت افزایش میابد . اما یک لیست غیرواقع بینانه ای که درست و بر اساس اولویت تنظیم نشده باشد میتواند به شما حس در هم شکستن داده و شما را آماده تسلیم شدن کند .

چطور یک لیست کار درست و اولویت بندی شده بنویسیم؟

ما از اعضای شورای کارآفرینان جوان خواستیم تا بهترین رازهای خود در مورد تنظیم یک لیست خوب را در اختیار ما قرار دهند . آن را بخوانید و با تمرین و تجربه سعی کنید موثرترین لیست که به کارتان بیاید را برای خود تهیه کنید .

1) یک شریک مسئولیت پذیر پیدا کنید

گاهی اوقات یک مورد از لیست ممکن است به تاخیر بیافتد زیرا ماجرای مهم تری پیش آمده است . اما ما معمولا با گذاشتن نام ” اولویت بندی ” تمایل داریم که لحظه به تعویق افتادن کار را توجیه کنیم . یک تفاوت بزرگ بین این دو موضوع وجود دارد . برای ماندن در مسیر پیشنهاد میکنم که یک یا دو شریک مسو.لیت پذیر برای خود پیدا کنید تا بتواند به شما در رسیدن به هدف کمک کند.
                                               ناتالی لوسر

2) سه اولویت اول روزانه را مشخص کنید

زمانی که لیست بلند بالای خود را تهیه کردید سه اولویت اول خود را مشخص کنید تا بتوانید موثرتر باشید و تمرکز بیشتری به اولویت های روزانه خود اختصاص دهید . برای برد آسان هیجان نداشته باشد .

                                                شارام فولادار

3) زمانی که هر کار برای انجام شدن نیاز دارد را تخمین بزنید

برای مثال اگر در بین ملاقات های خود زمان اضافه دارید و زمان انجام کارهای لیست خود را تخمین زده و میدانید که هر کدام جند دقیقه طول میکشند میتوانید در این بین آنها را انجام دهید و اگر زمان خالی طولانی تری دارید میتوانید کارهایی که زمان بیشتری نیاز دارند را انجام دهید .
                                              فیراس کیتان

4) یک لیست از کارهایی که نباید انجام شوند تهیه کنید

مشکل لیست روزانه چیست ؟ مزاحمت امور اضافی ! راه حل : در کنار لیست انجام کارها یک لیست برای کارهایی که نباید انجام شوند تهیه کنید تا بتوانید کارهای روزانه خود را به خوبی به پایان برسانید ، مثلا ” قبل از ساعت 10 صبح ایمیل ها را چک نکن ” ، ” ناهار سنگین نخور ” ، ” هنگامی که متمرکز کاری هستی تلفنت را جواب نده ”
                                        نیک آکی

5) هر موضوع را در تقویم خود برنامه ریزی کنید

لیست کارهای روزانه به همان اندازه اعمالی که انجام نمیدهید موثر است ، و بهترین راه برای انجام همه کارها این است که در یک تقویم آنها را برنامه ریزی کنید . وقتی میدانید کاری وجود دارد که باید انجام شود یک زمان خالی برای آن مشخص کنید و اگر کاری است که میتواند به سرعت انجام شود پس انجامش دهید . اگر کاری ست که زمان طولانی تری نیاز دارد آن را در تقویم خود و در زمانی که میتوانید انجامش دهید یادداشت کنید .
                                                 نیکول موناز

6) یک لیست دیجیتالی بسازید

در عصر دیجیتال شما مجبور نیستید که لیست خود را محدود به کاغذ و خودکار کنید . سیستمهای مدیریت کارها به شما این امکان را میدهد که یک لیست مجازی با ضرب الاجل ها ، اولویت ها و لیست های چندگانه و همچنین امکانات دیگر بسازید . اکثر آنها بسیار ساده و قابل درک هستند و نیازی نیست که شما برای انجام آن متخصص کامپیوتر باشید ، وقتی مسئله سودمندی شما پیش می آید سعی کنید خود را محدود به عصر حجر نکنید .
                                                  الی کاپلان

7) در شروع و پایان هر روز لیست خود را مرور کنید

برای ارزیابی لیست روزانه خود ، هر روز زمان بندی خود را چک کنید . چه کارهایی انجام شدند ؟ روی آن یک خط بکشید . چه کارهایی هنوز انجام نشده اند ؟ اولویت ها کدام اند ؟  گلچین کردن ، سازمان دهی و اولویت بندی لیست . هر روز صبح لیستی که از قبل برای آن روز بر اساس اولویت ها و سودمندی ها آماده کرده اید را مرور کنید .
                         مارسلا دِ ویوا

8) در هر زمان بر یک چیز تمرکز کنید

معمولا ما با هر چیزی که به ذهنمان میرسد یک لیست روزانه تهیه میکنیم ، که این لیست یک لیست طولانی و با جزئیات خواهد شد که میتواند دلهره آور باشد . کلید تهیه یک لیست موثر اولویت بندی آن و تمرکز کامل بر روی هر قسمت از لیست در زمان خودش است . با نگاه کردن به طول لیست خود را دست پاچه نکنید ، در زمان مشخص بر روی قسمت اول تمرکز کرده و قسمت های دیگر را یک به یک در زمان خودشان انجام دهید .
                                      رحیم کارانیا

9) لیست خود را به صورت روزانه پالایش کنید

لیست روزانه برای کارهای کوتاه استفاده میشود : اعمال و مواردی که شما باید در طول یک هفته انجامشان دهید . مواردی که در این معیار نمیگنجند باید پاک شوند . اگر هر موضوعی در لیست شما وجود دارد که نیاز به بیشتر از عمل دارد در واقع یک پروژه محسوب میشود .آن را از لیست خود پاک کنید و از یک ابزار مدیریت پروژه استفاده کنید . هنگامی که موردی در لیست شما در بازه هفت روزه قرار داشت ، یکی از این اعمال را انجام دهید : پاکش کن ، به دیگران بسپار ، همین حالا انجامش بده.

10) برای هر کاری که انجام میدهید از آن استفاده کنید

از یک لیست ثابت هم برای کار و هم برای تفریح استفاده کنید . اگر لیست کاری و لیست شخصی را با هم ترکیب کنید ، یک عادت استفاده از لیست برای خود میسازید . چه از لیست های نوشتاری استفاده کنید و چه از لیست های دیجیتالی ، هر چه بیشتر از آن استفاده کنید تاثیراتی بیشتری را خواهید دید . زمان یک سمینار ؟ لیست خرید ؟ نوبت دکتر ؟ همه اینها باید انجام شوند ، پس آنها را در یک لیست قرار دهید .
                   دان گلدن

 11) واقع بین باشید

بهترین روش برای تهیه یک لیست روزانه این است که واقع بینانه لیست خود را تهیه کنید . به همان مقدار که شما دوست دارید تمام پروژه های کنونی خود را انجام دهید ، اکثر مردم در لیست خود بار اضافی ایجاد میکنند و چک کردن هر مورد در پایان هر روز را تقریبا غیرممکن میسازند . انتظاراتتان را تنظیم کنید تا در مورد لیست خود احساس خوبی داشته باشید و همچنین برای خود حسی کامل شده و تازه بسازید .
لیلا لوییس

 

  منبع : success.com
(ترجمه، ویرایش و گردآوری توسط تیم خودساخته)

این مطلب پیشنهاد می شود : چگونه برنامه ریزی سالانه داشته باشیم؟ ویژه کسانی که توان برنامه ریزی ندارند

برچسب‌ها: , , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست