فیلموبلاگویدئوهای آموزشی

چگونه برنامه ریزی سالانه داشته باشیم؟ ویژه کسانی که توان برنامه ریزی ندارند

اشتراک گذاری این مطالب در:


دانلود با کیفیت 480          دانلود با کیفیت 360          دانلود با کیفیت 240


ویدئوی انگیزشی آموزشی برنامه ریزی سالانه

برنامه ریزی سالانه برای کسانی که به آینده خود اهمیت می دهند، مهم است. وقتی برای یک سال برنامه ریزی می کنید، به این معناست که امیدوار هستید. بسیاری از افراد تنها برای فردا یا هفته آینده و یا نهایتا ماه بعد برنامه ریزی دارند و کمتر به یک سال یا دو سال دیگر فکر می کنند.

برنامه هایی که برای یک یا دو سال آینده چیده می شود، اهداف کلی در مورد کسب مهارت، شرکت در دوره های آموزشی، انتخاب شغل، بیشتر کردن تلاش، خرید خانه یا خودرو و … است. در برنامه ریزی سالانه باید به نحوی عمل کنید که در پایان در زندگی تان تحولات جدی رخ دهد.

البته برنامه ریزی در زندگی شخصی سخت تر از برنامه ریزی برای فردا، هفته بعد یا یک ماه دیگر است. چرا که قرار است برای یک هدف مهم تلاش کنید و طبیعتا سخت تر خواهد بود. به همین دلیل بسیاری از افراد از برنامه ریزی سالانه گریزان هستند. از جمله مواردی که می تواند شما را برای برنامه ریزی سالانه ترغیب کند موارد زیر توصیه می شود:

تقویت افکار مثبت

داشتن یک ذهن امیدوار نسبت به آینده شما را برای برنامه ریزی سالانه ترغیب می کند. در واقع کسانی که نسبت به آینده خوشبین هستند، تلاش می کنند تا با برنامه و هدف مشخص پیش بروند. یک فرد افسرده و منفی باف که هیچ امیدی به فردا ندارد، چطور می تواند برای یک سال آینده خود برنامه ریزی کند؟

پس طبیعی است که افکار مثبت می تواند شما را نسبت به آینده امیدوار کند. برای این منظور اگر هدف مورد علاقه خود را انتخاب کردید، کسانی را که قبلا این راه را رفته و در آن موفق شده اند، الگو قرار دهید. در واقع این افراد می توانند به شما کمک کنند تا افکار منفی در مورد اهداف را از ذهن خود پاک کنید.

اگر به طور مداوم به افراد شکست خورده و سرنوشتشان بنگرید، مدام افکار منفی در ذهن شما غوطه ور خواهند شد. البته توصیه می کنیم تعدادی از این افراد را هم مد نظر قرار دهید تا دلایل شکست آنها را بدانید و از تجربیات آنها برای موفقیت خود استفاده کنید. این افراد کوله باری از تجربه هستند. اما مراقب باشید که حرف های منفی آنها باعث ناامیدی شما نشود. قطعا شکست آنها دلیل مشخصی داشته است که باید آن را پیدا کنید یا از زبان خودشان بشنوید.

کنار گذاشتن تنبلی

یکی دیگر از دلایل اینکه افراد از برنامه ریزی سالانه گریزان هستند و به آن توجهی ندارند، تنبلی است. برای کنار گذاشتن تنبلی باید به هدف توجه کنید. اگر روزها صرف این کار کردید، مهم نیست. اما مطمئن باشید اگر چندین روز را به طور مداوم به نتایج برنامه ریزی سالانه و هدف خود فکر کنید، باعث می شود انگیزه شروع در شما تقویت شود.

برای آغاز به انگیزه نیاز دارید و برای پیدا کردن انگیزه باید به نتایج موفقیت آمیز برنامه ریزی سالانه توجه کنید.

ادامه این مطلب را در کلیپ انگیزشی دنبال کنید.

برچسب‌ها: , , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

7 دیدگاه. Leave new

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست