مقالهوبلاگ

چگونه به شغل رویایی خود دست پیدا کنیم؟

اشتراک گذاری این مطالب در:

تعداد افرادی که از شغل خود ناراضی هستند کم نیست. شاید بتوان بهترین راه حل این مشکل را تغییر شکل عنوان کرد. اگر می خواهید شغل رویایی خود را به دست آورید باید کار فرمای آینده خود را قانع کنید که شما فرد مناسبی برای این کار هستید. برای انجام این کار، با تمام وجود خود احساس کنید که اگر به شما فرصت داده شود از تمام تلاش و توان خود برای تحقق آن استفاده می کنید.

همچنین اگر شما در نقش کارفرما تصمیم دارید بهترین افراد را برای شرکت خود استخدام کنید به شما توصیه می کنم ابتدا به خوبی تحقیق کنید. سپس طرحتان را تنظیم کنید و افرادی را استخدام کنید که مطابق با رویه و فرهنگ شرکت شما هستند. سعی کنید کارمندان و افرادی که با آن ها مصاحبه می کنید را به خوبی درک کنید. یقینا در این حالت راندمان کاری شما بالاتر خواهد رفت.همچنین بدانید تلاش و تمرکز چیزی است که برای موفقیت در زندگی هر کس بیش از هر چیزی لازم است. یادتان باشد شغل رویایی شما بدون استثنا است!

[restrict paid=”true”]

تعداد افرادی که از کارشان ناراضی و حتی متنفرند زیاد است. شما تنها یک بار فرصت زندگی کردن خواهید داشت. از این فرصت نیز تقریبا 50٪ ساعت های بیداری خود را در محل کار می گذرانید.

در حال حاضر برای از دست ندادن فرصت های بیشتر، باید یک طرح فرار ایجاد کنید. این بدان معنا نیست که شما کار خود را رها کنید. بلکه باید ابتدا کار جدیدی پیدا کنید و یا انجام دهید. سپس کار فعلی تان را ترک کنید. شاید کار سختی به نظر برسد؛ ولی در حقیقت چندان سخت هم نخواهد بود. اگر ایده کار جدیدی در ذهنتان دارید، عالی است. با همه دلایل خودتان را مجبور کنید آن کار را انجام دهید. به طور جدی. اگر اهداف خود را تحقق بخشید، به آن چه همیشه شما را می ترساند پایان داده اید و زندگی راحتی خواهید داشت. به یاد داشته باشید شما انسان ضعیف نیستید، پس همین الان شروع کنید!

چیزهای بد را بدانید – چیزهای زیادی را بدانید

به همین دلیل است که کار رویایی خود را نداشته اید؛ شما مهارت های خود را نمی سنجید و یا استعداد های خود را جدی نمی گیرید. هر دو مشکل قابل حل شدن هستند.

اگر این مهارت ها خواسته شماست، پس با ادامه این مقاله همراه باشید.

من همیشه بهترین مشاوره رادریافت کرده ام

پدرم یک بار به من توصیه ای کرد که البته سال ها من آن را نادیده گرفتم. اگر من یک ماشین زمان داشتم که به عقب برگردم و خودم را به آن زمان ببرم، مطمئنا به آن توصیه عمل کنم. من فکر می کنم چقدر زودتر موفق می شدم و می توانستم سریع تر رشد و پیشرفت کنم. توصیه او را بیش از هر کس دیگری می دانم چون خوب و ساده بود.

رونق! این است راز جهان. اگر می خواهید شغل رویایی خود را به دست آورید باید کارفرمای آینده خود را قانع کنید که شما فرد مناسبی برای این کار هستید. برای انجام این کار، با تمام وجود خود احساس کنید که اگر به شما فرصت داده شود از تمام تلاش و توان خود برای تحقق آن استفاده می کنید. برای انجام این کار، شما نیاز به دانستن توانایی خود دارید و باید خود را برای آن بهتر از هرکس دیگری ببیند و بهتر از هر کس دیگری برای موقعیت خود تلاش کنید. برای انجام این کار، شما نیاز به درک عمیق نه تنها از نقشتان، بلکه از شرکت و شخصی که مصاحبه با آن می کنید دارید. (زمانی که این اطلاعات در دسترس است).

اگر به نظر می رسد کارهای زیادی در حال اتفاق افتادن است، پس شما به طور کامل در حال درک اطراف هستید. اگر امیدوار هستید که من به شما یک میانبر نشان بدهم، شما در اشتباه هستید. شما روی چیزی اشتباه متمرکز شده اید. شما باید بپرسید «شما حد اقل باید چه کاری انجام دهید؟»، و شما باید بپرسید «چگونه می توانید صبر و تحمل بیشتری داشته باشید؟؟»  این طور می شود که شما واقعا در حال تبدیل شدن به یک فرد استثنایی خواهید بود!

تحقیق کنید

فردی که در نهایت شغلی را به دست می آورد، فردی است که بیشتر درباره آن چه که باید انجام دهد در کارش متفکر است. او یک درک عمیق از شرکت و نقشی که باید از خود نشان دهند، دارد. اگر شما در یک برنامه با قاطعیت و به شدت مشخص و منحصر به فرد بروید، بلافاصله متوجه می شوید که می توانید موفق شوید.

من تقریبا با 1500 نفر مصاحبه کرده ام، شاید در سال های گذشته تعداد کمی از داوطلبان برای مصاحبه ای که برگزار می شد واقعا آماده شده بودند، که این اتفاق باعث شگفتی من شده بود. آن ها ممکن است صاف باشند، ممکن است سالم باشند، اما من احساس می کنم که باید شخص مورد نطر را برای شرکت استخدام کنم. شما باید احساسات و اخلاقیات خود را با کارتان و شخصی که می خواهید استخدام کنید، هماهنگ کنید.

طرحتان تنظیم کنید

من معتقدم باید افرادی را استخدام کنم که متناسب با فرهنگ شرکتم باشند. به شما نیز توصیه می کنم با برنامه و نه باتوجه به ظاهر افراد استخدام کنید. برای مصاحبه خود با برنامه خاصی پیش بروید و برای چگونگی استخدام افراد در شرکت، یک برنامه قوی داشته باشید. برنامه تان  می تواند یک برنامه خاص 30، 60، 90 روزه باشید. از مصاحبه کننده ها قبل از شروع مصاحبه نظرشان را در باره کار، شرکت و… بپرسید. البته این کار را بدون این که هدفتان را بگویید انجام دهید. این نشان می دهد که شما فقط تلاش نمی کنید که فضای شرکت خود را با افراد بیهوده پر کنید و از افراد مفید می توانید استفاده کنید.

مردم را درک کنید

هنگامی که شما نشان می دهید که به اندازه کافی در مورد دیگران و نیاز هایشان تحقیق به عمل آورده اید و آن ها را درک می کنید، آن ها تاثیرات مفیدی در کار و شرکت و حتی زندگی شما خواهند گذاشت. به شما احترام بسیاری می گذارند و با شما احساس راحتی خواهند داشت. این یک شیوه فوق العاده معتبر برای جذب کردن شخص است و شروع به ساخت یک رابطه واقعی می کند. این روزها در حال حاضر در کنار میز مصاحبه قرار گرفته ام، این مفهوم در مورد تمام جنبه های روابط تجاری و شخصی است کاربرد فراوانی دارد.

من به یاد دارم زمانی که من اولین بار با Gary Vaynerchuk ملاقات کردم. وقتی او به داخل اتاق او می رفتم، کمی درباره او می دانستم، اما او در مورد من چیزهای بسیاری می دانست. در حدود 30 ثانيه، با او بحث کردم. در تمام مدتی که در دفتر با او حرف میزدم او مرا درک می کرد: جلسه بسیار کوتاه بود، اما تصور کردم «مرا درک کرد» و چند هفته بعد، گری و من برای بررسی در مورد امکان همکاری با یکدیگر ملاقات کردیم. در انجام این کار، او به من نشان داد که به اندازه کافی حواسش به مصاحبه هایش هست و در این کار سرمایه گذاری می کند. این یک سیگنال عالی در مورد نوع شریک بودن او بود.

شما نمی توانید از دست بدهید

من می دانم که شما چقدر می توانید به صورت بالقوه زمان خود را با کاری که دوست ندارید هدر ندهید. منظورم این است که بعد از این همه حرف، هر شغلی که تا کنون به دست آورده اید براینان راضی کننده است؟ یا کار مورد علاقه تان را انجام می دهید؟ خوب، اگر شما این مقاله را خوانده اید و تاکنون به جایی  نرسیده اید، باید چیزی را تغییر دهید. باید 50٪ ساعت های بیداری خود را به استعداد و شور و شوق قابل توجه خود اختصاص دهید. اگر زندگی شما مهم است، تصمیم بگیرید که آیا شما واقعا باید یک پیشنهاد بد را قبول کنید یا خیر؟

مصاحبه یک خیابان دو طرفه است

شما باید مصاحبه با شرکت را برای خودتان سخت نکنید. شما باید آن جا باشید تا فرصت را ارزیابی کنید و آن چه را که توانایی دارید نشان دهید. کارکنان نیروی حیاتی یک شرکت هستند. اگر کار سختی برای تبدیل شدن به یک متخصص فوق العاده انجام داده اید، هر شرکتی که خوش شانس خواهد بود شما را در اختیار خواهد داشت.

تلاش و تمرکز! این چیزی است که برای موفقیت در زندگی هر کس بیش از هر چیزی لازم است. شغل رویایی شما بدون استثنا است. هنگامی که شما خود را در یک روش، واقعا متمرکز قرار می دهید و تلاش زیادی می کنید، پس کار را می خواهید. این یک نتیجه گیری معلوم است. به من اعتماد کنید؛ 99 درصد از افرادی که مصاحبه ای برای یک موقعیت خاص دارند، فقط بر روی آن تمرکز می کنند و آن را انجام می دهند.

اکنون لطفا مثل من نباشید و سال ها این توصیه را نادیده نگیرید. من قول می دهم، یک روز متوجه خواهید شد که این واقعا راز جهان است. در آن روز، شما آرزو می کنید که یک ماشین زمان داشته باشید تا بتوانید به عقب برگردید و خودتان را در وقت مناسب قرار دهید و زندگیتان را عالی بگذرانید.

[/restrict]
برچسب‌ها: , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست