مقالهوبلاگ

چطور شعار خودتون رو پیدا کنید تا بفهمید پتانسیل‌های واقعیتون چیاست؟

اشتراک گذاری این مطالب در:

شعار زندگی من خیلی ساده و سرراسته: بهترین کاری که میتونی انجام بده. ممکنه خیلی کلیشه‌ای به نظر برسه اما وقتی توش ریز بشید متوجه میشید خیلی چیزها توش نهفته‌س.

من همیشه بهترین تلاشم رو برای هر کاری که قراره انجام بدم میکنم، که باعث شده به چندین موفقیت توی زندگی حرفه‌ایم و زندگی شخصیم داشته باشم. اگه بخام کوتاه بگم، با اعتماد به نفسی که به خاطر تلاش‌های زیادم به دست آوردم.

پیدا کردن شعار خیلی چیز حیاتی برای تعیین خط مشی زندگیتون توی آینده هست. مثل یه قطب نماست که شما رو به سمت سبک زندگی ایده‌آلتون راهنمایی میکنه. جایی که مشخص میکنید به چه چیزهایی اهمیت میدید و ارزش‌های اخلاقیتون چیاست، شما فرایند تصمیم گیری رو برای خودتون راحت میکنید.

اینجا چندتا راه برای پیدا کردن شعار برای خودتون معرفی کردم:

۱) چیزهایی که مهم هستن رو تعریف کنید.

من مردمی که مینویسن چه ارزش‌هایی براشون با اهمیت تره و این ارزش‌ها چه کمکی برای تعیین هدفشون میکنه رو تشویق میکنم. نوشتن یه ابزار قدرتمنده که تاثیر زیادی روی تلاش‌های ما داره. بهمون کمک میکنه آگاه بمونیم و مارو تشویق میکنه برای تصمیمات و کارهامون جوابگو بمونیم.

مطالعاتی توی سال ۲۰۱۴ عملکرد آکادمیک دانشجویان سال اول یه کالج رو مورد تحقیق قرار داد. توی این تحقیق اومده که دانشجویانی که اهداف خودشون رو مکتوب میکردن، دستاوردهای آکادمیک بیشتری داشتن.

بهترین قسمت نوشتن اینه که باعث میشه بفهمید شما واقعا کی هستید و ضعف‌ها و قدرت‌هاتون رو پیدا میکنید. با نوشتن در مورد سه تا ازموفقیت‌ها و سه تا از شکست‌هاتون شروع کنید، سپس کارهای مهم و غیر مهم هرکدوم رو مشخص کنید.

چندتا پیشنهاد برای خودتون توی اون لحظه بنویسید، بعد اونو به مواقع کلی تعمیم بدید. برای مثال، اگه یکی از شرایطی که باعث شکستتون شد، حواس پرتی و عدم تمرکزه، میتونید برای خودتون یه توصیه خاص بنویسید، مثلا اینقدر فیسبوک رو چک نکن. بعد اون رو تعمیم بدید: بهبود شرایط مطالعه.

این پیشنهادات رو کنار هم قرار بدید تا لیستتون رو کامل کنه، توی این مثال، برای یکی از ارزش‌هاتون تعادل و بصیرت رو لیست کنید و این لیست رو هرروز با خودتون مرور کنید.

این لیست رو به یه شعار برای زندگیتون تبدیل کنید. اون رو جوری بنویسید که هرروز توی زندگی بتونید ازش استفاده کنید. شعار من برای من جواب میده چون ساده‌س، سرزنده‌س و راحت به یاد میمونه.

۲) جامعه خودتون رو بشناسید

حلقه دوستانتون میتونه بهتون کمک کنه. مدرسه‌ای که میرید، مردمی که باهاشون ملاقات میکنید، ایده‌هایی که با جامعه خودتون به اشتراک میزارید–همه اینها به شما شکل میده.

ارزش‌های من وقتی که دانشگاه کالیفرنیا- لوس آنجلس بودم شکل گرفتن، وقتی برای اولین بار فهمیدم هرم موفقیت جان وودن چی بود. مطالعه هرم موفقیت به من کمک کرد به اهداف شخصیم در حین و بعد از کالج برسم. من این موقعیت رو داشتم که با جاو وودن وقتی دانشجو بودم ملاقات داشته باشم، و فرونتی، کرامت و حس افتخاری که داشت واقعا روی من تاثیر گذاشت.

دنبال اینجور افراد توی زندگیتون بگردید. توی شبکه‌های تخصصی عضو بشید و اطرافتون رو افراد خبره جاه طلب پر کنید. موثق باشید، با اعتماد به نفس صحبت کنید و رابطه‌های قوی و پر معنی درست کنید.

روابط یه خیابون دو طرفه هستن، برای همین مطمعن بشید که منتظر بقیه نیستید تا به سراغ شما بیان. یه ارزیابی توی جولای ۲۰۱۴ توی محل کار نشون داد که ۲۸ درصد مدیران ارشد معتقد هستن که در ارتباط نبودن با دیگران یه اشتباه بزرگه.

۳) ثبات و تفکر باز داشتن رو تمرین کنید

یه جنبه مهم شعار زندگی، انعطاف پذیریه. قرار نیست که هیچ تغییری نکنه. زمان که میگذره، مردم هم تغییر میکنن، موقعیت‌ها عوض میشن و الویت‌ها جا به جا میشن. تفکر باز داشته باشید و همیشه آماده این باشید که در صورت لزون، شعار زندگیتون رو تغییر بدید.

هر روز رو به این چشم نگاه کنید که یه موقعیت جدید پیدا شده تا ارزش‌ها و شعارتون رو ارزیابی کنید.

شعار من به من توی مسیر بمونم. برای مثال طی بحران بزرگ اقتصادی سال ۲۰۰۸، وقتی که من یه کارآفرین استارت‌ آپ بودم و هیچ چیزی تضمین شده نبود، همیشه به خودم یادآوری میکردم که باید بهترین کارم رو انجام بدم. علاقه مند به کار سخت و مصالحه کردن چیزی بود که به من کمک میکرد توی حیطه کاریم به موفقیت برسم و تاثیرات ماندگار ایجاد کنم.

حالا من شعار زندگیم رو با HonorSociety.org به وسیله پاداش و کشت موفقیت برای جامعه‌مون انجام میدم. اعضا تشویق میشن که رهبران جامعه خودشون باشن و برای خودشون موفقیت‌ها و دست‌آوردهایی داشته باشن. هرروز به این افتخار میکنم که چطور چند کلمه چطور منو به اینجا که العان هستم رسونده و به من این قابلیت رو داده که توی جامعه خودم با کمک به دیگران برای پیدا کردن راه خودشون تغییر ایجاد کنم.

هروقت که حس میکنم توی شرایط منفی دارم غرق میشم، به شعارم رجوع میکنم. با شعارتون مثل سرود رفتار کنید و اجازه بدید بهتون در موارد غیر قطعی، یقین بده، در زمان بی امیدی امید بده و بهتون جهت بده وقتی نمیدونید کدوم راه رو باید برید.

(ترجمه، ویرایش و گردآوری توسط تیم خودساخته)

برای مطالعه بیشتر مطلب چشم از هدف برندار رو بخونید.

برچسب‌ها: , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست