فیلموبلاگویدئوهای آموزشیویدیو انگیزشی موفقیت

ویدیو انگیزشی کارآفرین واقعی

اشتراک گذاری این مطالب در:

بین کارآفرین واقعی به کارافرین ناموفق چه تفاوتی وجود دارد؟

کارآفرین واقعی ویژگی هایی دارند که آنها را از کارآفرین های دیگر جدا می کند. افراد زیادی مدعی هستند که می توانند به عرصه کارآفرینی قدم بگذارند. اما پس از مدتی شکست می خورند. واقعی این است که بین کارآفرین های موفق و ناموفق تفاوت های زیادی وجود دارد.

کارآفرین واقعی منتظر دیگران نمی ماند

یکی از تفاوت های میان کارآفرین های موفق و واقعی با کارآفرین های ناموفق در این است که گروه اول خودشان سازنده اتفاقات خوب هستند. آنها به دنبال بهانه نیستند. اگر شکست بخورند بهانه نمی آورند. دلیل شکست را به گردن دیگران نمی اندازند. اما افرادی که هیچوقت موفق نمی شوند، به دنبال این هستند تا همه شرایط برایشان مهیا شود. آنها منتظر کمک دیگران می مانند. در حالی که یک کارآفرین واقعی و موفق خودش دست به کار می شود.

کارآفرینان واقعی اشتیاق درونی دارند. اما افراد معمولی فکر می کنند باید چیزی وجود داشته باشد که آنها را علاقمند کند. در واقع آنها برای انگیزه به دنبال نیروی بیرونی می گردند تا حرکت کنند. اما کارآفرین واقعی خودش قادر به ایجاد انگیزه برای کار است.

کارآفرین واقعی منتظر دیگران نمی ماند

کارآفرین واقعی در ابتدا راه بهترین انتخاب را دارد

یکی دیگر از ویژگی های کارآفرین های واقعی قدرت انتخاب آنهاست. انتخاب یک مسیر درست 50 درصد تعیین کننده شکست یا موفقیت ماست. درست مثل ساخت یک بنا که اگر شالوده و پایه آن سست باشد، تا انتها بنا سست و بی بنیان می شود. اما وقتی پایه ریزی ساختمان با برنامه و مصالح باکیفیت انجام می شود، تاثیر زیادی در استحکام و مقاومت ساختمان دارد. وقتی کاری از ابتدا اشتباه انتخاب می شود، اگر بهترین هم باشید نمی تواند در آن موفق شوید.

یکی از مشکلات اغلب کارآفرین ها این است که در انتخاب علایق شان دچار اشتباه و تردید می شوند. آنها براساس هیجان و احساسات راهی را انتخاب می کنند که با علاقه، مهارت و تخصص آنها هیچ سنخیتی ندارد. در نهایت ممکن است شکست بخورند.

کارآفرین واقعی به کار تیمی فکر می کند

یکی دیگر از تفاوت کارآفرین واقعی با افراد عادی در این است که به کار تیمی فکر می کنند. اما افراد عادی قادر به هماهنگ شدن با دیگران نیستند. امروز کارها اینقدر تخصصی شده است که برای انجام هر گوشه ای از کار باید یک نفر عهده دار باشد. وقتی قرار است کاری انجام شود، باید مجموعه ای از افراد با تخصص های متفاوت با هم همکاری کنند. یک کارآفرین واقعی روحیه کار تیمی و سازگار دارد.

او از کنترل همکاران و اعضای تیم خودداری می کند. به جا اینکه خودش را همه کاره بداند، در کنار دیگران قرار می گیرد و از ایده هایشان استفاده می کند. کارآفرین ها به فکر اعضای تیم هستند و خودخواهانه به فکر منافع شخصی نیستند. اگر یکی از اعضا تیم در کارش موفق و هوشمندانه عمل می کند، مورد تشویق قرار می گیرد. اگر یکی از اعضا تیم دچار اشتباه شود، با پرخاش و مجازات کارآفرین روبرو نمی شود. در واقع کارآفرین واقعی رفتار بزرگوارانه ای در برابر اعضای تیم و اشتباهات احتمالی شان دارد.

اگر به دانستن درباره کارآفرینی علاقه دارید، خودساخته به شما این ویدئوی انگیزشی را پیشنهاد می دهد.

برای مطالعه بیشتر مطلب نکاتی که کارآفرینان تازه کار باید انجام دهند را پیشنهاد می کنیم.

برچسب‌ها: , , , , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست