فیلموبلاگویدئوهای آموزشی

نکاتی که کارآفرینان تازه کار باید انجام دهند

اشتراک گذاری این مطالب در:

کارآفرینی یکی از مشاغل نسبتا سختی است که ظرافت های خاص خودش را دارد. کارآفرینان برای موفقیت در زمینه کاری خود باید نکاتی را همواره مورد توجه قرار دهند. اگر شما هم به کارآفرینی علاقه مند هستید، تماشای این ویدئوی انگیزشی آموزشی را به شما توضیه می کنیم. در ادامه هم به شرح برخی از نکات می پردازیم:

کارآفرینان در ابتدای راه به چه چیز بیشتر نیاز دارند؟

کارآفرینان تازه کار هیچ تجربه قبلی ندارند و تنها با اطلاعات و علم تئوری وارد یک عرصه کاری می شوند. وقتی کسی تجربه راه اندازی یک کسب و کار را داشته باشد، اگر بخواهد کارش را توسعه دهد، امکان موفقیتش زیاد است. زیرا او قبلا در این زمینه تجربه عملی کسب کرده است. راه و چاه را از یکدیگر تشخیص می دهد و احساسی تصمیم نمی گیرد. اما بسیاری از کارآفرینان به دلیل نداشتن تجربه و تصمیم گیری های آنی و هیجانی در همان ابتدای راه شکست می خورند.

شاید باورتان نشود که تنها عده انگشت شماری از افراد کارآفرین در کسب و کارشان موفق می شوند. داشتن تجربه، ارتباط با مدیران و کارافرینان موفق، داشتن گستره وسیعی از اطلاعات، تصمیم گیری عاقلانه و منطقی، مشورت با افراد متخصص و تشکیل یک تیم از افراد ماهر و تکنیسین از ضروریات تشکیل کسب و کار جدید است.

کارآفرینان در ابتدای راه به چه چیز بیشتر نیاز دارند؟

برای راه اندازی کسب و کار جدید به چه چیزی نیاز داریم؟

اگر می خواهید وارد یک حوزه کسب و کار جدید شوید بهتر است توصیه های زیر را مد نظر داشته باشید:

به نوع سنتی و مدرن بودن کسب و کار توجه کنید

وقتی یک زمینه شغلی را انتخاب می کنید، باید به مشتریان و خواسته هایشان توجه کنید. وقتی قرار است در یک شهر بزرگ و یک محله اعیانی کافی شاپ راه اندازی کنید، باید به قشر جوان بیش از هر چیز فکر کنید. بدون شک این گروه سنی بیشترین مشتریان یک کافی شاپ لوکس در محله ای اعیانی خواهند بود. پس طراحی و دکوراسیون و سایر تجهیزات مورد نیاز برای کافی شاپ باید مطابق با مد روز باشد. اگر خودتان به سبک سنتی علاقه دارید، دلیل نمی شود که همین علایقتان را برای مشتریان هم پیاده کنید.

برای اینکه قادر باشید نیاز مشتریان را درک کنید، باید خودتان را جای آنها بگذارید. اگر برای بانوان محصول تولید می کنید، باید برای یک بار هم که شده با گروهی از بانوان ارتباط برقرار کنید. از شنیدن برخی از انتقادات و حرف های تند و نیش دار نترسید. این انتقادات می تواند چراغ موفقیت را روشن کند.

روی مدرک تحصیلی حساب باز نکنید

بسیاری از کارآفرینان موفق دنیا تحصیلات آکادمیک ندارند. آنان بیشتر از آنکه برای ورود به دانشگاه سر و دست بکشنند، به فکر یادگیری مهارت بوده اند. اگر می خواهید در دنیای امروز موفق باشید، باید در یک کار هنر داشته باشید. خواندن مطالب تئوریکی و به خاطر سپردن محض آن هیچ کمکی به کسی نمی کند. شما اگر در رشته ریاضی بهترین هم باشد اما قادر به حل یک مسئله و مشکل در زندگی نباشد، فرد موفقی محسوب نمی شوید.

تحصیلات دانشگاه می تواند به افزایش آگاهی و اطلاعات کمک کند. اما در یادگیری مهارت تقریبا هیچ کمکی به شما نمی کند. در واقع این خود شما هستید که باید فارغ از مدرک تحصیلی به دنبال یک شغل مناسب باشید. مهارت های جدید یاد بگیرید و به داشتن مدرک افتخار نکنید.

در دنیای امروز تخصص و مهارت بیش از مدرک تحصیلی و دانشگاهی ارج و قرب دارد. پس اگر در بهترین دانشگاه کشور هم تحصیل کرده اید، فراموش نکنید که باید فرد متخصصی باشید تا بتوانید گذران زندگی کنید.

برچسب‌ها: , , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

1 دیدگاه. Leave new

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست