فیلموبلاگویدیو انگیزشی موفقیت

مثل بچگیامون به هر چی میخوایم برسیم

اشتراک گذاری این مطالب در:

چرا بچگیامون به هر چی میخواستیم میرسیدیم؟

درست مثل زمان بچگیامون می تونیم به تمام چیزهایی که میخوایم، برسیم. وقتی بچه هستیم به هیچ چیز جز هدف فکر نمی کنیم. روی رفتار یک بچه زیر 5 سال دقت کنید. وقتی می خواد با یه وسیله بازی کنه، در حالی که مامانش مخالفه. به هر طریقی که شده باید وسیله رو بهش بدن. اون بچه اصلا تو سرش نمیره که مادرش مخالفه و یا داره در برابر مقاومت می کنه. چرا؟

چون اساسا بچه ها خواست ها درونی بیشتر از موانع براشون مهم هست. البته گذشته از اینکه بچه های هنوز از نظر هوش و عقل در سطح پایینی هستند و خیر و شر رو از هم تشخیص نمیدن. اما منظور ما اینجا اینکه بچه ها تلاش می کنن تا به خواسته هاشون برسن. حتی زمانی که بزرگتر هم میشن، باز هم برای بدست آوردن خواسته ها و آرزوهاشون تلاش می کنن.

بچه ای که دلش لپ تاپ می خواد و تمام تلاششو میکنه تا پدر و مادرشو راضی کنه براش بخرن. اما وقتی بچه به سن جوانی میرسه، به شغل، خونه، ماشین و چیزهای خیلی زیاد دیگه ای نیاز داره. اما همین بچه از رو زدن به دیگران یا تلاش کردن برای بدست آوردن خواسته هاش سر باز میزنه.

شاید تو بچگی گیر کرده باشه. زمانی که خواسته هاش مطابق میلش به سرانجام نمیرسید. البته ما خیلی با این قضیه روانشناسی و روانکاوی تو این مطلب کار نداریم. درسته که میگن اگر در کودکی مدام خواسته های شما سرکوب بشه، در بزرگسالی تاثیر نامطلوبی روی آینده به جا میذاره.

چرا بچگیامون به هر چی میخواستیم میرسیدیم؟

مثل بچگیمامون باید روی خواسته ها تمرکز کنیم

یکی از راه هایی که می تونیم مثل بچگیامون به خواسته ها و آرزوهامون برسیم اینکه روی اتفاقات خوب تمرکز کنیم. این روش باعث بیدار شدن تفکر مثبت در ما میشه. بچه ها قادرند فقط روی چیزی که میخوان متمرکز بشن. درست مثل زمانی که باید اسباب بازی رو که خراب شده، درست کنن. با اینکه مهارت و تجربه ای در درست کردن اسباب بازی ندارن، اما تمام تلاششون رو می کنن تا درستش کنن.

حتی ممکنه نتیجه هم نگیرن و اسباب بازی رو خراب تر از قبل کنن. اما این موضوع باعث نمیشه که دفعه بعد برای یه اسباب بازی دیگه تلاش نکنن. میدونید چرا؟

ما تو بچگیامون حافظه ضعیفی داریم. این ضعف حافظه باعث فراموش کردن خاطرات بد، شکست ها و ناکامی ها میشه. برای مثال اگر دفعه قبل خیلی تلاش می کردیم تا یه اسباب بازی رو درست کنیم و درست نمی شد، بازم این کارو تکرار می کردیم.

اگر ما قادر باشیم مثل بچگیامون تمام خاطرات بد، شکست ها و ناکامی ها رو از حافظمون پاک کنیم، قطعا بهتر برای فردا تصمیم می گیریم. مشکلی که اغلب ما داریم، حمل کردن خاطرات بد هست. وقتی به این فکر می کنیم در گذشته فلان کار رو انجام دادیم اما موفق نشدیم، روی حافظمون تاثیر نامطلوبی میذاری.

بزرگترین مشکل ما در بزرگسالی تفکر منفی هست. دلیل اونم به حفظ اتفاقات بد و ناگوار برمیگرده. اگر میخواید به همه چیز خوشبین باشید، بهتره کمی فراموشکار باشید.

اغلب ما در کودکی بسیار هنرمند و خلاق تر بودیم با آرزوهای بزرگ ؛ بدون توجه به اینکه دیگران چی فکر می کنن. اما اتفاقی که میوفته چیه؟ کم کم چیزی به نام تفکر عمومی مارو مغلوب میکنه. مثل هیپنوتیزم که از طرف جهان اطراف دریافت میشه. موجی از احتیاطها و نگرانی ها و شاید ترس ها.
غلبه به این روند نیازمند تلاش و تغییر تفکر مثبته.
با خود ساخته همراه باشید و این ویدئوی انگیزشی درباره ظرفیت ذهن رو ببینید. همیشه برای تغییر فرصت هست.

برچسب‌ها: , , ,
مقالات پیشنهاد شده

2 دیدگاه. Leave new

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست