انگیزشیمقالهموفقیت در کسب و کاروبلاگ

چطور نتوانستیم به شغلی برسیم که آرزویش را داشتیم؟

اشتراک گذاری این مطالب در:

نگویید که شما در کودکی خود را فرد بزرگسالی با ثروت، لباس‌های خوب، زندگی ایده‌آل و… تصور نمی‌کرده‌اید که باورکردنی نیست.

بعضی از ما خود را سوار بر جت شخصی‌مان تصور می‌کردیم و برخی دیگر نویسنده‌ای بزرگ، جراحی مشهور، هنرپیشه‌ای محبوب و خواننده‌ای ثروتمند. اما چرا هیچ یک از این رویاها به واقعیت نپیوست؟ چرا رویاها این‌قدر از ما دور شدند و نتوانستیم ذره‌ای به آنها نزدیک بشویم؟ چرا در محیط کار امروزی‌مان مدام درجا می‌زنیم و با حقوقی اندک برای خرید فهرست نیازها و علایق‌مان مدام کم می‌آوریم؟ پس آن کودک پرشوری که می‌خواست با بزرگ شدن به همه خواسته‌هایش برسد، کجا رفته است؟ برای موفقیت در کسب و کار باید چه کاری انجام دهیم؟

واقعیت این است که همه ما به این کره خاکی آمده‌ایم که شاد باشیم، زندگی کنیم، تجربه‌های خوب کسب کنیم و با رویاپردازی به سمت کشف چیزهایی برویم که ما را کامل‌تر و کامیاب‌تر می‌سازد. اگر نمی‌توانیم در محل کار خود ارتقا پیدا کنیم، اگر نمی‌توانیم در میان همکاران از محبوبیت کافی برخوردار باشیم، اگر هیچ‌وقت در میان گزینه‌های ریاست برای انجام پروژه‌های مهم نیستیم، علت فقط یک چیز است و بس: خودِ خودمان. باید بپذیریم که مسئول تمام تلخی‌های زندگی، خودمان هستیم.

شاید برخی از افراد مدام از زمین و زمان گلایه می‌کنند و ریشه سختی‌هایی را که در زندگی تجربه می‌کنند در نابسامانی‌های محیط اطراف می‌بینند. این طرز فکر اشتباه محض است. جهانی که در آن زندگی می‌کنیم از روز نخست خلقت تا همین ثانیه‌ای که شما دوست عزیز، این سطور را می‌خوانید ملتهب از وقایع بی‌شمار و تلخی‌های گوناگون بوده است. این ماهیت زندگی در این جهان است.

پس هیچ‌گاه بهشتی بلورین برای قدم گذاشتن بی‌دردسرِ هیچ‌یک از ما وجود نداشته و نخواهد داشت. این ما هستیم که باید با تغییر در عادات خود، شکوفایی استعدادهای‌مان و به مدد نیروی جادویی امید، مسیری ترسیم کنیم پر از شادی و آسایش و در آن به حرکت درآییم. برای شروع و اینکه بدانید چگونه می‌توان هدف‌هایی شیرین در زندگی خلق کرد و با انگیزه به سمت آنها شتافت، مجموعه صوتی قاتل رویاها اینجاست را از دست ندهید. گوش کردن به این مجموعه صوتی به شما سرنخ‌هایی می‌دهد که به حرکت هوشمندانه در سمت تحقق رویاها بسیار مفید است.

برچسب‌ها: , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست