درمان استرسمقالهوبلاگ

راه های درمان استرس را یاد بگیرید و در آرامش زندگی کنید

اشتراک گذاری این مطالب در:

زندگی در دنیای امروز با استرس و اضطراب زیادی همراه است. سرعت زندگی به شدت افزایش یافته و برای اینکه بتوانید، مدیریت زندگی‌تان را به درستی در دست بگیرید به برنامه‌ریزی دقیقی نیاز دارید که در صورت خارج شدن از آن، حجم زیادی از استرس به شما وارد می‌شود. در چنین اوضاعی باید راه های درمان استرس را بیاموزید.
با مقابله با فشار و اضطراب‌های گوناگون است که امکان داشتن زندگی شاد و بهره‌ور برای‌تان پیش می‌آید. پس بهتر است کمی مطالعه کنید و روش‌های مقابله با اضطراب را یاد بگیرید. قبول کنید که نمی‌توان در سایه ترس، دلهره و استرس به موفقیت و شادکامی دست پیدا کرد. در ادامه از راه های درمان استرس در زندگی به ویژه در دنیای امروز برای‌تان خواهیم گفت. با ما همراه باشید:

اثرات وجود استرس در زندگی

باید راه های درمان استرس را یاد بگیرید. در غیر این صورت، علاوه بر اینکه لحظات زندگی‌تان در ترس و اضطرابی شدید می‌گذرد و از لحاظ روحی و روانی دچار مشکل می‌شوید، جسم‌تان هم آسیب خواهد دید. استرس می‌تواند موجب ترشح هورمون‌ها و مواد شیمیایی خاصی شود که اثرات نامطلوبی روی بدن می‌گذارند. از اثرات استرس در زندگی، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
• اختلال در خواب و درمان کیفیت استراحت که موجب آسیب دیدن بدن می‌شود؛
• بروز سردردهای شدید و آزاردهنده؛
• درمان یا افزایش وزن؛
• احساس بی‌ارزش بودن یا روی آوردن به انزوا؛
• عصبانیت و حساس شدن زیاد در مواجهه با مسائل مختلف؛
• از دست دادن میل و علاقه به انجام کارهای متنوع؛
• از دست دادن تمرکز و درمان کیفیت عملکرد.

راه های درمان استرس چیست؟

برای اینکه از دست استرس و اضطراب روزانه خلاص شوید باید روش های درمان استرس را بشناسید و آنها را در زندگی‌تان به کار بگیرید. تمرین کنید که آرام باشید و کنترل زندگی را در دستان‌تان بگیرید. برای رسیدن به آرامش به تلاش نیاز است. باور کنید که قرار نبوده است در زندگی با گلستانی بدون مشکل و سراسر از شادی رو به رو شوید. این شما هستید که وظیفه دارید، شادی و خوشحالی و البته آرامش را به زندگی‌تان وارد کنید.

ایجاد تعادل میان کار و زندگی

یکی از راه های درمان استرس در زندگی، این است که میان کار و زندگی شخصی‌تان تعادل ایجاد کنید. نگذارید که مرزهای میان این دو با هم ترکیب شود. به بهانه رسیدن به دستمزد و پول بیشتر، تمام ساعات روز و هفته را به کار کردن نگذرانید. درست است که گاهی زندگی دشوار می‌شود و نیاز به کسب درآمد در اولویت قرار می‌گیرد اما باور کنید که اگر نتوانید، زمان‌هایی را به تفریح و استراحت اختصاص بدهید، بعد از مدتی دچار فرسودگی شغلی می‌شوید و به شدت آسیب می‌بینید.
فرسودگی شغلی یعنی آن‌قدر در کار و حرفه‌تان غرق می‌شوید که خستگی‌های ممتد و کسالت‌آور به زندگی‌تان هجوم می‌آورند و باعث می‌شوند که فردی منفی‌باف و بدون انرژی شوید که از زمین و زمان گلایه دارد و هیچ چیز او را شاد نمی‌کند.

ورزش کردن از بهترین راه های درمان استرس است

ورزش کردن از بهترین راه های درمان استرس

همه می‌دانند که ورزش کردن از بهترین راه های درمان استرس و داشتن زندگی سالم است. با ورزش کردن می‌توانید از اضطراب و دلهره‌ها دور شوید. این کار هم به گردش خون بهتر، سلامت اندام و شادابی‌تان می‌انجامد و هم منجر به ترشح مواد شیمیایی خاصی می‌شود که به انسان نشاط می‌بخشند.
برای ورزش کردن، وقت و زمان بگذارید و مطمئن باشید که نتیجه مثبت آن را در زندگی مشاهده خواهید کرد. از قدیم گفته‌اند که عقل سالم در بدن سالم است. پس ورزش کردن را در برنامه‌ها روزانه‌تان بگذارید و مانع از ورود رخوت و کسالت به جسم و روح خود شوید.

سالم غذا خوردن و سبک زندگی مناسب

در دنیای کنونی با استرس و فشارهای زیادی رو به رو هستید. چه بخواهید و چه نخواهید در طول روز با افراد و مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنید. اگر خودتان به داد خودتان نرسید، سرعت و فشارهای زندگی نابودتان می‌کند. یکی از راه های درمان استرس که باعث می‌شود در آرامش بیشتری به زندگی خود ادامه بدهید، سالم غذا خوردن و داشتن سبک زندگی سالم و مناسب است. سبک زندگی‌تان را کنترل کنید.
نگذارید که فشارها و اضطراب‌ها تمام روزتان را از آن خود کنند. برنامه‌ریزی داشته باشید و بخشی از روز را به معاشرت با عزیران بگذرانید. ورزش کنید، برای تغذیه‌تان برنامه‌ریزی داشته باشید و به طور کلی بدون برنامه روز و روزگارتان را سپری نکنید.

معاشرت با عزیزان و دوستان

شاید ندانید که معاشرت با دوستان و کسانی که برای‌تان ارزشمند و عزیز هستند تا چه اندازه روی کیفیت زندگی‌تان اثرگذار است. سعی کنید در طول هفته با اقوام و دوستانی که برای‌تان مهم هستند در ارتباط باشید. معاشرت با آنها می‌تواند تا حد زیادی از اضطراب‌ها و استرس‌های روزانه زندگی بکاهد.
قرار گرفتن در حلقه امن ارتباط با کسانی که شما را دوست دارند و شما هم آنها را دوست دارید، انرژی وصف‌ناپذیری به زندگی‌تان وارد می‌کند. پس در طول روز یا هفته، اوقاتی را برای معاشرت با افراد مورد علاقه و عزیز زندگی‌تان اختصاص بدهید. با خانواده شام بخورید و دور هم بنشینید و صحبت کنید. این ارتباط بسیار سازنده و از مهم‌ترین روش های درمان استرس است.

اختصاص دادن زمانی به تفریح و استراحت

درست است که نیاز به کار، برای حفظ جایگاه اجتماعی و کسب درآمد در دنیای امروز بسیار بیش از قبل شده است و رقابت بسیار افزایش پیدا کرده اما نباید اجازه بدهید که این مسائل باعث از دست رفتن زمان استراحت و تفریح‌تان شوند. کمی تفریح کنید، زمانی را به استراحت کردن بگذرانید و اجازه بدهید که شادابی و نشاط هم به لحظات‌تان وارد شوند.
کار کردن مداوم از شما رباتی بی‌روح خواهد ساخت که ناتوانی در خندیدن و لذت بردن از زندگی در وجودش موج می‌زند. کسب پول و جایگاه اجتماعی فقط زمانی می‌تواند موجب خوشبختی شود که از نظر روحی و جسمی هم شاداب باشید و بتوانید از دستاوردهای‌تان بهره ببرید. در غیر این صورت، تنی خسته و روحی بیمار را با خود از ثانیه‌ای به ثانیه دیگر می‌کشانید. این زندگی، یک زندگی ایده‌ال نیست. هست؟

یکی از راه های درمان استرس که باعث می‌شود

تنظیم زمان خواب و استراحت

به اندازه کافی بخوابید و استراحت کردن در طول شبانه روز را حتما در نظر بگیرید. خواب کافی از جمله راه های درمان استرس است. کسی که تنی خسته دارد در مواجهه با چالش‌های روزانه، پرخاش‌گر و عصبی‌‌تر هم می‌شود. در نتیجه باید زمان خواب و استراحت‌تان را تنظیم کنید و نگذارید که خستگی جسم و روح، مانع از بهره‌وری و شادابی‌تان در زندگی شوند.

در آخر

شاید نپذیرید و بگویید که صدای کسانی که می‌گویند باید با استرس مقابله کرد از جای گرم می‌آید. چنین چیزی نیست دوست عزیز. شاد بودن و یاد گرفتن راه های درمان استرس یک هوشمندی است. اگر می‌خواهید که از فرصت کوتاه زندگی کردن روی این کره خاکی، نهایت استفاده را ببرید باید یاد بگیرید که با مشکلات و دردهایی که برای‌تان به همراه می‌آورد هم رو به رو شوید و آنها را مدیریت کنید.
مدیریت استرس و اضطراب یک توانمندی مهم است. این شما هستید که انتخاب می‌کنید زیر بار سیاهی‌ها و مشکلات، کمرتان را خم کنید یا به سادگی و آگاهی، همه چیز را تحت کنترل خود دربیاورید و شاداب زندگی کنید. زندگی، مجموعه‌ای از ثانیه‌ها است که در آن سیاهی و سفیدی وجود دارند. این شما هستید که انتخاب می‌کنید در کدام‌یک از سکانس‌های این فیلم حضور پیدا کنید؛ سکانس‌های تاریک و سیاه یا شاد و زیبا.

اگر می خواهید برای همیشه از استرس و اضطراب رهایی پیدا کنید، خودساخته حضور در دوره‎ی «خداحافظ استرس» را پیشنهاد می دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر روی عکس زیر کلیک کنید:

راه های درمان استرس

برچسب‌ها: , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست