فیلموبلاگویدیو انگیزشی موفقیت

دنزل واشنگتون از شکست و از رویای بزرگ داشتن نترسید

اشتراک گذاری این مطالب در:

دنزل واشنگتون کیست؟

دنزل واشنگتون بازیگر و کارگردان آفریقایی تبار است که در آمریکا زندگی می کند. او توانست جایزه دکترای افتخاری را از دانشگاه فوردهام بدست آورد. او به دلیل موفقیت‌های تأثیرگذار در کشف استعدادهای چندجانبه یک شخصیت تاثیرگذار در آمریکاست.
از نظر دنزل واشنگتون برای تبدیل شدن به کسی که آرزویش را دارید، هرگز از رویای بزرگ داشتن نترسید. هدف‎های ‎ما همان رویاهای ما هستند که برای دستیابی به آن‎‎ها ‎باید تلاش کنیم. اما در این بین ممکن است از سوی اطرافیان مورد طعن و تمسخر قرار بگیریم. اگر دوست ندارید حرف‎‎ها ‎تمسخرآمیز دیگران را در مورد اهداف و رویاهایتان بشنوید، گوش‎های ‎خود را ببندید.
اگر تصمیم گرفته‏‎اید به آرزوهای خود برسید، فقط به روزهای خوبی فکر کنید که به همه چیز دست پیدا کرده‏اید. حرف‏های دیگران هیچ اهمیتی ندارد و نباید مانع از موفقیت شما شود.

دنزل واشنگتون از شکست و از رویای بزرگ داشتن نترسید

به یکباره تصمیم بگیرید به سمت هدف پیش بروید

اولین توصیه دنزل واشنگتون این است که به یکباره تصمیم بگیرید و با قانون 5 ثانیه به آن عمل کنید. حتی اگر قادر نیستید الان حرکت کنید، ذهن خود را به سمت رویای بزرگ پیش ببرید. تفکرات و ذهنیت ما نسبت به زندگی می‎تواند آینده را تغییر دهد. اگر افکار منفی داشته باشید، آینده ای ناخوشایند به سراغتان خواهد آمد. اما اگر از رویای بزرگ داشتن نترسید و افکار مثبت را در ذهن خود پرورش دهید، بدون شک، آینده به شکلی که تمایل دارید، رقم می‎خورد. برای اینکه بتوانید به یکباره تصمیم به حرکت کردن بگیرید، باید ذهن خود را آماده کنید.

توانایی‎هایتان را کشف کنید

وقتی قدم اول برای رسیدن به رویاها و اهداف را برمی‏‎دارید، به یکباره توانایی‎های ‎خود را هم کشف خواهید کرد. شما در مسیر حرکت، سخت تلاش می‎کنید و ممکن است با مشکلات ریز و درشت روبرو شوید. برای پشت سر گذاشتن مشکلات از استعدادها و توانایی‎های ‎خود بهره می‎برید. جالب است در چنین مواقعی به خود می‎آیید. شاید با خود بگویید: «من چنین توانایی داشتم؟ پس چرا تا به حال از آن استفاده نکرده بودم؟».
درست مثل کسی که در یک جنگل گرفتار می‎شود. یک حیوان وحشی او را دنبال می‎کند. او برای نجات جان خودش با تمام نیرویی که دارد، می‎دود. وقتی نجات پیدا کرد، با خود می‎گوید: «واقعا من اینقدر توان داشتم که این مسافت را با این قدرت بدنی پشت سر بگذارم؟»
درست در زمان سختی و مشکلات است که ما به بسیاری از توانایی‎های ‎خود پی می‎بریم. پس، از رویای بزرگ داشتن نترسید و برای رسیدن به آن قدم بردارید. شاید شما فرد فوق‎العاده‏ای باشید که تا به حال کسی به آن پی نبرده است!

از رویای بزرگ داشتن نترسید

از نظر دنزل واشنگتون ترس و واهمه بیشتر از اینکه واقعیت داشته باشد، ناشی از ذهن ماست. وقتی ذهن ما روی افکار منفی قرار بگیرید، آینده برای ما مبهم و نامعلوم می‎شود. هیچ رویایی به خودی خود ترسناک نیست. بلکه این ما هستیم که به آن چهره وحشتناک می‎دهیم. وقتی تمسخر و نیشخندهای دیگران را جدی می‎گیریم و نظرات دیگران در مورد زندگی ما اهمیت پیدا می‎کند، فکر می‎کنیم رویای ما باعث بدتر شدن وضعیت می‎شود. در حالی که روی دیگر سکه را نمی بینیم.
اگر به رویای خود دست پیدا کنیم، آن وقت نظر دیگران دیگر اهمیتی نخواهد داشت. افراد موفق همانند دنزل واشنگتن کسانی هستند که شب و روز با رویای خود زندگی می‎کنند. آینده ای سرشار از موفقیت برای این گروه، به راحتی قابل لمس است. آن‎‎ها ‎هم با مشکلات و سختی‎های ‎زیادی روبرو می‎شوند. اما آینده بیش از هر چیز دیگری، برایشان اهمیت دارد.

برای اینکه از رویای بزرگ داشتن نترسید، باید ذهن موفقی داشته باشید. برای داشتن ذهن موفق، خودساخته حضور در دوره‎ی «چطور ذهن موفق داشته باشیم» را به شما پیشنهاد می‎دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر روی عکس زیر کلیک کنید:

دنزل واشنگتون از رویای بزرگ داشتن نترسید

برچسب‌ها: , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست