مقالهوبلاگ

ثروتمندان خودساخته چه ویژگی های ندارند

اشتراک گذاری این مطالب در:

گاهی‌اوقات برای اینکه بتوانیم به درک درستی از موضوعی برسیم به جای بایدهای رسیدن به درک صحیح باید به سراغ نبایدها برویم.  مثلا اگر می‌خواهید ببینید که ثروتمندان خودساخته چطور و چگونه به رشد و موفقیت دست پیدا کرده‌اند باید ببینید که از چه صفات و ویژگی‌هایی به دور بوده‌اند. واقعیت این است که قرار گرفتن در جاده موفقیت و ثروت، مسیری دشوار و دورافتاده ندارد. بلکه برای اینکه بتوانید آن را پیدا کرده و به سمت مقصد در مسیری خوشایند سفر کنید باید تلاشی آگاهانه را با چاشنی هوشمندی و استفاده از تجربه‌های دیگران به کار بگیرید. در این متن به صفت‌هایی پرداخته‌ایم که ثروتمندان خودساخته برای طی کردن مسیر موفقیت، دورشان یک خط قرمز بزرگ کشیده‌اند. پس با ما همراه باشید تا برای‌تان بگوییم، برای خودساخته شدن در مسیر موفقیت چه کارهایی را کنار بگذارید. در ادامه از کارهایی گفته‌ایم که ثروتمندان خودساخته انجام نمی‌دهند. با ما همراه باشید:

ثروتمندان خودساخته – مشورت کردن با افراد اشتباهی برای پولدار شدن

ثروتمندان خودساخته

افراد اشتباهی چه کسانی هستند؟ افراد اشتباهی همان کسانی هستند که دیدگاه‌شان درباره ثروتمند شدن با خواسته شما کاملا متفاوت است. این افراد به مادیات علاقه‌ای ندارند. البته هیچ اشکالی هم ندارد زیرا وجود افرادی با رویکردهای مادی و معنوی مختلف در این دنیا کاملا ضروری است. اما زمانی که تصمیم می‌گیرید در راه ثروتمند شدن قدم بگذارید و هدف‌تان با افرادی که این سبک از زندگی را نمی‌پسندند کاملا متفاوت است، نباید با آنها مشورت کنید. ورود به اجتماعی از افرادی که الگویی موفق در راه ثروتمند خودساخته شدن هستند به شما امکان یادگیری و ایجاد ارتباطات مؤثر برای پیشبرد اهداف‌تان را می‌دهد پس در انتخاب هم‌نشین برای دریافت مشورت دقت کنید. البته معاشرت با افراد مختلف به طور کلی برای وسعت بخشیدن به دید شما ایده خوبی است ولی طرف مشورت قرار دادن افرادی که میلی به ثروت ندارند فکر چندان خوبی نیست. پس هم‌نشینان و معاشرین خود برای مشورت در زمینه تولید ثروت را درست انتخاب کنید

انتخاب اهداف نامشخص و گنگ برای رسیدن به موفقیت

ثروتمندان خودساخته

ثروتمندان خودساخته در انتخاب اهداف‌شان هم دقیق و درست عمل می‌کنند. آنها هیچ‌گاه نمی‌گویند که من می‌خواهم تا پایان سال پولدار بشوم. بلکه زمان‌بندی، برنامه‌ریزی و بودجه‌بندی دقیقی برای خود طراحی می‌کنند و سعی دارند با پای‌بندی به اهداف مشخص خود به مقصد و موفقیت برسند. پس اگر می‌خواهید به گروه ثروتمندان خودساخته وارد بشوید باید حواس‌تان به هدف‌گذاری‌های‌تان باشد. انتخاب اهدافی که بخش‌بندی‌های مشخص و دقیق دارند یکی از راه‌های عملی کردن آرزوها است. سعی کنید تفکر استراتژیک را یاد بگیرید و با تقسیم‌بندی اهداف‌تان به دو گروه کوتاه‌مدت و بلندمدت به برنامه‌ریزی تاکتیکی و تکنیکی درستی دست پیدا کنید. منظور از تاکتیک و تکنیک، برنامه‌ها و ترفندهای عملی برای رسیدن به برنامه‌های مختلف است. دقیق باشید و از کلی‌گویی و ابهام بپرهیزید. اگر ندانید که مقصد رو به روی‌تان چیست و هدف دقیقی را مشخص نکرده باشید، هر دستاورد کوچکی می‌تواند شما را گمراه کرده و به این فکر بیاندازد که دیگر به آخر خط و پیروزی رسیده‌اید. در نتیجه از طی کردن مسیری که شکوفایی بیشتری در انتهای آن انتظارتان را می‌کشد، جا می‌مانید. هدف‌مندی و هدف‌گذاری صحیح یکی از درخشان‌ترین ویژگی‌های ثروتمندان خودساخته‌ای است که آینده را به خوبی پیش‌بینی می‌کنند و آمادگی برخورد با چالش‌های مختلف در مسیر رسیدن به خواسته‌های‌شان را دارند.

داشتن تعریف نامشخصی از موفقیت

ثروتمندان خودساخته

بیشتر انسان‌ها دوست دارند که پولدار باشند و همه آنها را به عنوان فردی موفق بشناسند. ولی اگر از آنها بپرسید که با پول و جایگاهی که در اختیار خواهند داشت، چه می‌کنند دقیقا نمی‌دانند که هدف‌شان چیست. آنها درک درستی از موفقیت و ثروت ندارند و همه اینها به دلیل عدم تعریف درست موفقیت و ثروت برای خود است. ثروتمندان خودساخته از همان ابتدا موفقیت را به زبان خود به شکلی دقیق و کامل تعریف می‌کنند و با تکیه بر باد و قضا و قدر وقت خود را در پروراندن آرزوهایی که ریشه واقعی برای تحقق ندارند، هدر نمی‌دهند. پس یکی از اولین کارهایی که در راه بدل شدن به یک ثروتمند خودساخته باید صورت بدهید، تعریف درست موفقیت برای خود است. با خود فکر کنید که هدف‌تان از موفقیت و پولدار بودن چه خواهد بود و چه موقع خود را به عنوان فردی موفق تعریف خواهید کرد.

ثروتمندان خودساخته – تحصیلات بیش از حد

ثروتمندان خودساخته

شاید این گزینه کمی عجیب به نظر برسد اما واقعیت دارد. اگر دقت کرده‌ باشید، بعضی از افراد موفق دنیا که پول و ثروت فوق‌العاده‌ای هم در زندگی به دست آورده‌اند، در دسته کسانی هستند که تحصیلات علمی و آکادمیک خیلی بالایی دارند. اما واقعیت این است که چنین افرادی نوابغی انگشت‌شمار هستند که پیروی از فرمول زندگی‌شان برای همه نتیجه‌ای یکسان به همراه نخواهد داشت. به عبارت دیگر، افراد عادی با استعدادی متوسط نمی‌توانند با گذراندن دوره‌های تحصیلی متعدد به رشد و رونق در ثروت دست پیدا کنند. علت هم این است که تحصیل کردن باعث می‌شود تا وقت و زمان زیادی از شما گرفته بشود. مادامی که تحصیل می‌کنید، سن‌تان هم بالاتر می‌رود و ورودتان به بازار و تولید ثروت و کار به تعویق می‌افتد. پس برای آدم‌هایی با استعداد عادی، تحصیل کردن بیش از حد باعث می‌شود که از ثروت و پول دور بمانند. به جز نابغه‌های علمی جهان مانند مارک زاکر برگ یا بیل گیتس که ذهن طلایی‌شان باعث تولید میلیاردها ثروت برای‌شان شده است، سایر کارآفرینان نمونه و ثروتمندان خودساخته معمولا خیلی به دنبال پیگیری تحصیلات عالیه نبوده‌اند.

ثروتمندان خودساخته – بیش از حد فکر کردن برای حل مسائل

ثروتمندان خودساخته

فکر کردن درباره موضوعات مختلف باعث خلق رویکردهای ما در بخش‌های مختلف زندگی می‌شود. همان‌طور که دکارت گفته است: «فکر می‌کنم… پس هستم». تمام اینها درست است اما گاهی اوقات، فکر کردن بیش از اندازه هم باعث دور شدن افراد از اهداف‌شان می‌شود. چون اگر زیادتر از حد، نسبت به موضوعات مختلف فکر کنیم، شک و تردید در جان‌مان ریشه می‌کند و امکان تصمیم‌گیری متهورانه و باجسارت برای‌مان رنگ می‌بازد. برای موفقیت در تصمیم‌گیری و در موضوعات مختلف کاری و مالی مانند هر نوع تصمیم‌گیری دیگری باید به دنبال یادگیری و به کارگیری تفکر استراتژیک باشیم. یعنی تفکری که می‌تواند زوایا و ابعاد مختلف هر موضوع را بسنجد و برای اقدام کردن در مسیر موفقیت، راه‌کارهای منطقی و صحیحی بروز بدهد. تردیدها و تعلل‌ها ما را از رسیدن به هدف دور می‌کنند. واقعیت این است که تحلیل دقیق شرایط در کنار بهره‌مندی از شهود باعث می‌شود که از انفعال و ترس دور بشویم.

ثروتمندان خودساخته قادر به تفکر هوشمندانه و راهبردی هستند. آنها برای نتیجه‌گیری بسیار سریع و همه‌جانبه می‌اندیشند و با بیش از حد فکر کردن به صورت بی‌بهره و بی‌نتیجه درهای موفقیت را به روی خود نمی‌بندند.

در آخر:

ثروتمندان خودساخته هم انسان هستند. در میان افراد مشهور و موفق جهان که ثروت‌های چشم‌گیری هم دارند، افرادی با ویژگی‌های مختلفی دیده می‌شود که منش و آداب یکسانی را در حل مسائل و مسیر موفقیت به کار گرفته‌اند. حوزه فعالیت افراد ثروتمند جهان هم بسیار متنوع است اما همه آنها با آگاهی درونی و استفاده درست از امکانات پیرامون خود به نتایج درخشانی دست یافته‌اند. نبایدهای زندگی ثروتمندان خودساخته را با خود مرور کنید و با الگوبرداری خود را به زندگی سرشار از کامیابی، موفقیت و البته پول دعوت کنید. خط کشیدن دور عادات مزاحم و بدی که مسیر موفقیت را به بیراهه‌ها می‌کشاند قدم بسیار مهمی است. پس تلاش کنید تا نبایدهای ذهنی و عملی در راه بدل شدن به ثروتمندی خودساخته را یاد گرفته و از آنها اجتناب کنید.

مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست