پادکست موفقیتوبلاگ

ترک عادت موجب مرض نیست!!

اشتراک گذاری این مطالب در:

 

 

عادات رفتاری و گفتاری تشکیل دهنده شخصیت ماست. چرا ما به فردی دروغگو به فرد دیگری راستگو و به یکی هنرمند می گوییم؟ دلیل اینکه یکی موفق و یکی ورشکسته است، چیست؟ اگر بخواهیم به طور دقیق به این موضوع نگاه کنیم دلیل نامیدن افراد با اتکت ها و برچسب ها خاص وجود عادت هایی است که در آنها می بینیم.

مثلا مادر مهربان است. دلیل اینکه مادر مهربان است اینکه هر روز و در طی روز چند مرتبه نگران حال شماست. مرتب در حال رسیدگی به امور منزل و نیازهای خانواده و فرزندان است. به طوری که این رفتارها برای او یک عادت محسوب می شود. اینکه مادر صبح زود بیدار می شود بعد از تمیز کردن منزل غذا را آماده می کند، از مهمان پذیرایی می کنند. شما را برای صرف غذا صدا می زند و کارهایی از این دست عادت هر روزه یک مادر است.

همین عادت ها باعث شده تا ما مادر را مهربان بدانیم. در مورد معلم، پزشک، کارمند، کارگر، حسابدار، منشی و … وضعیت به همین صورت است. همه بر طبق عادت های رفتاری که دارند، با برچسب خاصی خوانده می شوند. مثلا کارمند وظیفه شناس، کارگر زحمتکش، دکتر کاربلد، معلم دلسوز و …

پادکست موفقیت – ترک عادت موجب مرض است؟

تاثیر عادات رفتاری بر موفقیت ما

حال که رابطه بین عادات رفتاری و برچسب ها را متوجه شدیم، لازم است در مورد تاثیر عادات رفتاری بر موفقیت هم صحبت کنیم. عادت ها هر چقدر هم کوچک و جزئی باشند، تاثیر زیادی بر روی آینده ما دارند. برای مثال فردی که به بهداشت فردی مقید است و از همان دوره جوانی روی آن الزام خاصی دارد، در دوره میانسالی و پیری کمتر دچاری بیماری ها می شود. مراقبت از پوست، مو، دندان و … از جمله عادت های رفتاری است که می تواند سلامت جسمانی در دوره سالمندی را تا حد زیادی تضمین کند.

به همین ترتیب برخی از عادت های رفتاری نامتعارف که از سوی دیگران بشدت رد می شوند، تاثیر منفی بر آینده دارند. حتی اگر این عادات کمرنگ و خیلی جزئی باشند. برای مثال عادت به کشیدن سیگار می تواند سلامت شما را به خطر بیندازد. اما از آنجا که تاثیرات منفی این عادات در دراز مدت مشخص می شود، خیلی از ما به آن اعتقاد نداریم و تصور می کنیم تاثیری ندارد.

حال بیایید در مورد کار و موفقیت صحبت کنیم. زمانی که عادت دارید روزانه ساعات زیادی را پای کار و یادگیری صرف کنید. حتی اگر در کوتاه مدت نتیجه ای از کار خود دریافت نکنید، بازهم روی عادات خوب خود می مانید. شما به جای هدر دادن وقت، چند ساعت در روز را صرف یادگیری زبان خارجه می کنید. چند ساعت را به تمرین مهارت های مورد علاقه خود می کنید. این عادت های رفتاری در کوتاه مدت تاثیر و نتیجه زیادی ندارد. اما پس از گذشت چند سال به یکباره همه تلاش ها به ثمره می رسد.

چگونه عادت های خوب را در خود تقویت کنیم؟

با توجه به تاثیر شگفت انگیزی که عادات خوب در زندگی ما دارد، لازم است تا عادت های خود را در زندگی تقویت کنیم. باید خود را ملزم کنیم قبل از خواب مسواک بزنیم، باید خود را ملزم بدانیم در روز چند ساعت را به مطالعه بپردازیم. باید یادگیری مهارت های جدید را در برنامه خود بچینیم و …

این پادکست موفقیت در مورد تاثیر ترک عادت بر روی زندگی و موفقیت است که توصیه می کنیم آن را گوش دهید.

برچسب‌ها: , , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

1 دیدگاه. Leave new

  • سایت شما فوق العادست..متشکرم که این همه حس و چیزای خوبو بدون چشم داشت در اختیار عموم قرار میدین.. امیدوارم اجر این کاراتونو تو زندگیتون ببینید

    پاسخ

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست