فیلموبلاگویدئوهای آموزشیویدیو انگیزشی موفقیت

برای موفقیت یاد بگیرین اولویت بندی کنید

اشتراک گذاری این مطالب در:


موفقیت از نظر هر کس مفهوم متفاوتی دارد. این واژه در نظر دو انسان شبیه بهم نیست. اما مفهوم کلی آن به خوشبختی و رضایت قبلی از زندگی فعلی مرتبط است. وقتی کسی از زندگی و دستاوردهایش رضایت داشته باشد، به این معناست که به موفقیت دست پیدا کرده است. با این وجود موفقیت یک مفهوم نسبی است و قابل مقایسه با یکدیگر نیست.

برای مثال نمی توانیم یک پزشک متخصص را با یک نقاش حاذق مقایسه کنیم و یکی را موفق تر بدانیم. معیار سنجش این دو دستاورد به میزان رضایت صاحبان آنها بستگی دارد.

چطور می توان برای موفقیت اولویت بندی کنید

برای اینکه بتوانید برای موفقیت اولویت بندی کنید ابتدا باید هدف را مشخص کنید. هدف های کوتاه مدت و بلند مدت خود را بر روی یک کاغذ بنویسید و آنها را برحسب سختی و آسانی اولویت بندی کنید. یکی دیگر از معیارهای اولویت بندی هدف ها، میزان تاثیرگذاری آنها بر زندگی است. هدفی مانند شغل و کسب درآمد بیشتر، تاثیر زیادی بر روی زندگی دارد و بنابراین می تواند یک هدف مهم تلقی شود.

در گام بعدی هم باید موانع و سختی ها را بشناسید. مهم ترین عاملی که باعث می شود ما از رسیدن به هدف هایمان بازداشته شویم سختی ها و مشکلات هستند. همانطور که مفهوم موفقیت نسبی است، سختی ها و مشکلات هم نسبی هستند. برای مثال ادامه تحصیل برای یک زن خانه دار سخت تر از ادامه تحصیل برای یک دختر نوجوانی است که همه شرایط برای او فراهم است. با این حال چیز غیرممکن و دور از تصوری نیست.

یک نکته دیگر اینکه، همیشه در ناخودآگاه ما عواملی وجود دارد که نسبت به آن خودآگاهی نداریم. همین عوامل مانع از دستیابی به هدف می شوند. در واقع ذهن را نسبت به تلاش برای دستیابی به هدف باز می دارند. برای نمونه شکست های مشابهی که یکی از نزدیکان ما داشته است، موجب می شود تا ذهنمان نسبت به همان کار دچار ترس و تشویش شود. در آن زمان بدون اینکه وقتی را صرف فکر کردن کنیم، به یکباره از مسیر منحرف می شویم.

چطور می توان برای موفقیت اولویت بندی کنید

برنامه ریزی را فراموش نکنید

برای موفقیت داشتن برنامه ریزی اهمیت زیادی دارد. زمانی که اولویت ها در زندگی مشخص می شوند، آن زمان است که به برنامه ریزی منسجم نیاز پیدا می کنید. اما برنامه ریزی ابتدا باید در ذهن انجام شود. ذهن ما باید قادر به هضم و قبول کارهایی را که بعدا می خواهیم انجام دهیم، باشد. برای مثال میخواهیم برای مدت سه ماه ورزش و رژیم غذایی را برای کاهش وزن خود آغاز کنیم. اولین چیزی که برای این برنامه اهمیت دارد، پذیرش ذهنی ماست. تا زمانی که ذهن ما آمادگی کامل برای کاهش وزن و تناسب اندام را نداشته باشد، حتی بهترین برنامه رژیم غذایی و ورزش ها هم نمی تواند کمکی به ما کند.

برای ایجاد آمادگی ذهنی باید روی خواسته ها و هدف ها متمرکز شویم. چند روز یا چند هفته به صورت مداوم بر روی آن خواسته متمرکز شویم و فکر و ذهن خود را به سمت آن بکشیم تا ذهن آنها را به طور کامل بپذیرد.

این فیلم انگیزشی صحبت هایی از برندون بورچارد یک نویسنده آمریکایی در مورد انگیزه دهی، عملکرد بالا، و بازاریابی آنلاین است. کتاب های او، پرفروش ترین کتاب ها در نیویورک تایمز هستند.

برندن اینجا درباره اهمیت اولیت بندی صحبت می کند.شما چطور کارهاتون، مسئولیت هاتون، تعهداتتون، روزهاتون و زندگی تون رو برنامه ریزی می کنید؟ اولویت بندی این روزها خیلی سخت شده چون چیزهایی که حواس رو پرت می کنن زیاد شدن و از همه طرف شما رو به سمت خودشون می کشن!  و اگر به اونها توجه کنید، روزتون تمام میشه و شما کار مفیدی نکردید!اگر به موفقیت علاقه دارید و مشتاق دانستن بیشتر هستید؛ این سخنرانی انگیزشی را در سایت خودساخته ببینید.

برچسب‌ها: , , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست