انگیزشیمقالهوبلاگ

9 کار هوشمندانه ای که باید در روزهای پایانی سال انجام بدهید

اشتراک گذاری این مطالب در:

روزهای پایانی سال است، در چشم به هم زدنی سال جدید از راه می رسد و باید با سال 96 خداحافظی کنیم. به نظر می رسد روزها سریع تر از هر وقت دیگری در حال تمام شدن هستند و خیلی از ما حتی متوجه نمی شویم که چگونه دارند می گذرند. ممکن است به ابتدای سال فکر کنید و به نظرتان بیاید که همین دیروز بود که درگیر کارهای شروع سال جدید و تعیین اهداف بوده اید. حالا داریم با روزهای پایانی سال 96 هم خداحافظی می کنیم. اما هنوز هم وقت هست و باید از این وقت کمی که از سال 96 باقی مانده، بیشترین استفاده را ببریم. با این مقاله همراه باشید و روزهای پایانی سال 96 را بهتر از هر سال دیگری بگذرانید.

9 کار هوشمندانه ای که باید در روزهای پایانی سال انجام بدهید

اگر تا به حال تنبلی کردید و یا به هر دلیل دیگری کارها را به تعویق انداخته اید، زمان آن رسیده است که این کارها را قبل از پایان سال شروع کنید و یا به انجام برسانید.

1- سلامتی تان را در اولویت قرار بدهید

وقتی بحث پشت گوش انداختن باشد، اهمیت دادن به سلامتی مان همیشه اولین و ساده ترین چیزی است که فراموش می کنیم. این بی توجهی مخصوصا زمانی که باید از دیگر افراد مراقبت کنید و یا زمان کمی برای خودتان دارید، بیشتر هم می شود. اما سلامتی یکی از مهم ترین چیزهایی است که هرگز نباید آن را پشت گوش بیاندازید. همه ی ما از اهمیت سلامتی در تمام جوانب زندگی مان مطلع هستیم، اما به ندرت به آن توجه کافی داریم. زمانی برای چک آپ کامل در نظر بگیرید و هر مشکل مربوط به سلامتی دارید، حتما به دکتر مراجعه کنید و آن را به تعویق نیاندازید.

2- کمدتان را مرتب کنید

البته این گزینه از آن دسته کارهایی است که اکثر ما ایرانی ها در روزهای پایانی سال انجام می دهیم. خانه تکانی یکی از مهم ترین بخش های شروع سال نو برای ما ایرانی ها است. اما انجام این کار نه فقط از نظر نظافت و خانه تکانی، بلکه از منظر دیگری هم اهمیت دارد. مرتب کردن کمدتان درست مثل مرتب کردن ذهن است. زمانی که محیط مرتبی داشته باشید، ذهن آرام تری خواهید داشت. با این کار می توانید خیلی از چیزهایی که دیگر نیاز ندارید را دور بریزید و یا به افراد نیازمند ببخشید. دورریختنی ها را جدا کنید و فضا را برای ورود چیزهای جدیدتر آماده کنید.

3- از شر انرژی ها و افکار منفی خلاص شوید

برای خلاص شدن از هر چیزی که برای شما فایده ای ندارد، هر کاری که لازم است انجام بدهید. به خودتان سختی صحبت کردن با افرادی را بدهید که رفتارشان به هر نحوی باعث آزار شما شده است. با آن ها به نحو سازنده ای صحبت کنید و حتی در صورت امکان و لزوم، آن ها را زندگی تان حذف کنید. اگر از کسی ناراحت و یا دلخور هستید و نمی توانید با او صحبت کنید، سعی کنید او را ببخشید و از تمام احساسات بدی که خشم و ناراحتی به شما تحمیل می کنند خلاص شوید. با یک ذهن باز و تازه به استقبال سال جدید بروید.

4- نگاهی به عملکردتان در سال گذشته بیاندازید

آیا در سالی که گذشت توانستید به خواسته هایتان برسید یا نه؟ اگر جوابتان منفی است، بررسی کنید که چه عواملی مانع از دستیابی شما به آن اهداف و خواسته ها شده اند. تنها تعیین اهداف جدید نیست که در شروع سال اهمیت دارد. چرا که اگر اهداف جدید را با وجود مشکلات و عادت های قدیمی تعیین کنید، تغییری در نتیجه حاصل نخواهد شد. با بررسی عواملی که باعث شدند به اهدافتان نرسید، از تکرار آن ها در سال جدید جلوگیری کنید.

5- برنامه ریزی کنید

زمانی که دلیل مشکلات و درجا زدن های گذشته تان را فهمدید، زمان آن رسیده است که برنامه ی جدیدی برای سال نو تنظیم کنید. برای نوشتن اهداف، منتظر رسیدن سال نو نمانید. روزهای پایان سال بهترین فرصت برای بررسی کارهای گذشته و تعیین اهداف و برنامه های جدید هستند. با این کار می توانید با ذهنی آرام تر و برنامه های مشخص، سال جدید را آغاز کنید و شروعی متفاوت داشته باشید.

6- ارزش افراد مهم زندگی تان را به آن ها یادآور شوید

همیشه افرادی هستند که با حرف ها و کارهایشان حال مان را بهتر می کنند. همیشه برای این افراد زمان و انرژی کافی اختصاص بدهید و مطمئن شوید که از ارزشی که برای آن ها قائل هستید آگاهند. در روزهای پایانی سال، بهتر است زمان بیشتری را با خانواده و افراد ارزشمند زندگی تان بگذرانید، به آن ها حس خاص بودن بدهید و از حضور در کنارشان لذت ببرید.

7- برنامه ریزی مالی انجام بدهید

بهتر نیست که قبل از شروع سال جدید حساب دخل و خرجتان را داشته باشید؟ با این کار استرس پرداخت بدهی ها و قبض ها را از بین می برید و برای موقعیت های پیش بینی نشده آمادگی بیشتری خواهید داشت. حساب درآمد سالانه و دیگر دریافتی هایتان را داشته باشید و برای پرداخت بدهی ها و قبوض، مبلغ مورد نیاز را در نظر بگیرید و برای پرداخت آن آمادگی داشته باشید.

8- برای سفر برنامه ریزی کنید

خودتان را بیش از حد درگیر مسایل مالی نکنید و برای یک سفر زمستانی برنامه ریزی کنید. بدون شک سفر کردن شما را شادتر می کند و به شما حس بهتری می بخشد. سفر کردن به یک مقصد گرم، ان هم در روزهای سرد زمستانی می تواند حال و هوایتان را عوض کند و خبری هم از قیمت های نجومی بلیط و هتل روزهای ابتدای سال نخواهد بود. حتی برنامه ریزی کردن برای سفر، می تواند به تنهایی به شما حس بهتری بدهد.

9- به خودتان توجه کنید

این روزها بهترین زمان برای توجه بیشتر به خودتان است. خودتان را در سالی که گذشت بررسی کنید. واقعا چقدر برای خودتان و خلوت کردن با خودتان زمان گذاشتید؟ حداقل یک روز را کاملا برای خودتان بگذارید. یک روز کامل از کارهایتان دست بکشید، تا هر زمان که دوست دارید بخوابید، کتاب مورد علاقه تان را بخوانید، فیلم ببینید و هر کاری که برای انجام آن وقت نداشتید و دوست داشتید آن را انجام بدهید، عملی کنید.

برچسب‌ها: , , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

1 دیدگاه. Leave new

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست