اعتماد به نفسمقالهوبلاگ

6 راهکار بی نظیر برای فراموش کردن رابطه عاطفی

اشتراک گذاری این مطالب در:

شکست عاطفی در ارتباط با جنس مخالف و یا شکست در زندگی مشترک را اغلب مردم تجربه می‌کنند. این نوع شکست بسیار دردناک است و حتی می‌تواند باعث انزوا، گوشه‌گیری و افسردگی شود. اولین نتیجه‌ی شکست در رابطه عاشقانه کاهش شدید اعتماد به نفس و گاهی عزت نفس است. به همین دلیل فراموش کردن رابطه عاطفی زمانی که به شکست منجر می‌شود، ضرورت دارد.
ما در ادامه سایت موفقیت خودساخته به چندین راهکار برای کنار آمدن با شکست عشقی می‌پردازیم.
آنچه در ادامه می‌خوانید:

  • پذیرش پایان رابطه
  • از مرور و تداعی خاطرات خوب گذشته بپرهیزید
  • از دنبال کردن طرف مقابل در شبکه‌های اجتماعی بپرهیزید
  • برای خود وقت بیشتری صرف کنید
  • بی‌حوصلگی و تنبلی را کنار بگذارید
  • عزت نفس خود را حفظ کنید.

بیشتر بخوانید: افزایش اعتماد به نفس با بهترین توصیه ها

پذیرش پایان رابطه

قبل از هر چیز شما باید قبول کنید که همه چیز تمام شده است. اگر مدام به این موضوع فکر کنید که روزی رابطه از سر گرفته می‌شود و یا طرف مقابل بر می‌گردد، غم و اندوه شما بیشتر می‌شود. ممکن است در یک لحظه امیدوار و شاد باشید که ممکن است دوباره رابطه برقرار شود، اما بعد از مدتی که هیچ اثری از بازگشت طرف مقابل را مشاهده نمی‌کنید، بیشتر افسرده و غمگین می‌شوید.
پس از همان ابتدا برای خود روشن کنید که رابطه به طور کامل به پایان رسیده است و قرار نیست مجدداً آن را شروع کنید. با این طرز فکر شاید در روزهای اول به شدت ناراحت باشید، اما بعد از مدت کوتاهی به روال عادی زندگی برمی‌گردید.
دلداری دادنِ به خود و امید واهی داشتن به بازگشت طرف مقابلتان، مثل یک قرص مسکن است که درد شما را در کوتاه مدت تسکین می‌دهد اما برای همیشه درمان نمی‌کند.

از مرور و تداعی خاطرات خوب گذشته بپرهیزید

تداعی خاطرات خوب یکی از دلایلی است که مانع از فراموش کردن شکست عاطفی می‌شود. در این مورد حتی رایحه‌ی یک عطر، یک موسیقی و حتی یک خیابان و کوچه هم می‌تواند خاطرات گذشته را برایتان تداعی کند.
یکی از راههای فراموش کردن یک نفر که بشدت او را دوست داشتید، خودداری از تداعی خاطرات است. شما باید همه‌ی شرایطی را که باعث تداعی خاطرات می‌‌شوند، کنار بگذارید. اگر راه رفتن در یکی از کوچه‌های شهر خاطرات خوب گذشته را به یادتان می‌آورد، از رفتن به آنجا خودداری کنید.

از دنبال کردن طرف مقابل در شبکه‌های اجتماعی بپرهیزید

برای کنار آمدن با شکست عشقی لازم است که معشوق را برای همیشه فراموش کنید. اما وقتی او را در شبکه‌های اجتماعی دنبال می‌کنید، مانع از فراموشی می‌شود. شاید فکر کنید با دنبال کردن او می‌توانید به خود تسکین دهید و سپس به مرور زمان او را فراموش کنید. در حالی‌که این شیوه کاملاً اشتباه است.
وقتی یک رابطه تمام شده است، چه دلیلی دارد که کسی را دنبال کنید و یا از حال و روزش باخبر شوید؟ بهترین کار در بی‌خبری ماندن است. برای همیشه دور او خط بکشید و از نزدیک شدن به او پرهیز کنید. شاید در ابتدا این کار کمی سخت باشد. اما برای فراموش کردن رابطه عاطفی لازم است.

برای خود وقت بیشتری صرف کنید

فراموش کردن عشق یک طرفه و یا یک رابطه‌ی عاشقانه‌ی طولانی مدت در ابتدا کار راحتی نیست. اما شما باید برای خود وقت صرف کنید. از ته دل بخندید. فیلم‌های طنز ببینید. با دوستان شوخ طبع خود ارتباط بیشتری برقرار کنید. هر چیزی را که باعث می‌شود از ته دل بخندید، پیدا کنید.
حتی تماشای یک انیمیشن خاطره‌انگیز از دوران کودکی هم می‌تواند شما را از اندوه امروز رها کند. یکی از راه‌های کنار آمدن با شکست عشقی شاد بودن است. خندیدن از ته دل و شادی می‌تواند غم و اندوه را بزداید. پس برای این کار وقت صرف کنید.

بی‌حوصلگی و تنبلی را کنار بگذارید

اغلب افرادی که شکست عاطفی را تجربه می‌کنند، گوشه‌گیر و بی‌حوصله می‌شوند. حتی اگر افراد فعال و پرکاری باشند، بعد از یک اتمام یک رابطه‌ی عاطفی هیچ رمقی برای انجام کارها را ندارند. در این مواقع باید تنبلی را کنار بگذارید. از کارهای کوچک شروع کنید.
وقتی به تازگی یک رابطه عاشقانه را تمام کرده‌اید، نوشتن یک رمان موفق و یا قهرمان شدن در یک رشته‌ی ورزشی شاید نشدنی و غیرممکن باشد. اما ورزش کردن، پرداختن به هنرهای مورد علاقه، برگزاری مهمانی و … کار سختی نیست. کارهای کوچکی را که دوست دارید، فهرست‌بندی کنید و هر روز آن‌ها را انجام دهید.

عزت نفس خود را حفظ کنید

یکی از مشکلات بسیاری از افرادی که از یک رابطه عاشقانه خارج شده‌اند، از دست دادن عزت نفس است. آن‌ها آنقدر بی قرار هستند که حاضرند برای بدست آوردن طرف مقابل، خود را حقیر و کوچک کنند. در حالی‌که باید در هر شرایطی شأن و شخصیت خود را حفظ کنید.
اگر ادامه دادن یک رابطه‌ی عاطفی به هیچ عنوان به نفع شما نیست، نباید برای آرام کردن خود دست به هر کاری بزنید. غرور مثبت خود را حفظ کنید و برای خود حرمت قائل شوید. فراموش نکنید وقتی خودتان را دوست ندارید، نمی‌توانید از دیگران انتظار عشق و محبت را داشته باشید.

اگر بخاطر شکست عاطفی عزت نفس و اعتماد به نفس خود را از دست داده‎اید، خودساخته دوره کیمیاگر را به شما پیشنهاد میدهد. برای اطلاعات بیشتر روی عکس کلیک کنید:

سرزنش کردن

 

برچسب‌ها: , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست