زندگی نامه افراد موفقمقالهوبلاگ

کارلوس اسلیم هلو، ثروتمند ترین مرد مکزیک

اشتراک گذاری این مطالب در:

کارلوس اسلیم هلو ، سرمایه گذار و بشر دوست مشهور مکزیکی است که صاحب بیش از 200 کسب و کار در زمینه های مختلف است. اسلیم از سوی مجله ی فوربس به عنوان یکی از ثروتمند ترین مردان دنیا معرفی شد و در سال 2018، با ثروتی در حدود 71.4 میلیارد دلار، پنجمین فرد ثرومند دنیا و ثروتمند ترین فرد مکزیک بر اساس آمار سایت فوربس نام گرفت. اسلیم که عمده ثروت و شهرتش را مدیون شرکت تلکام است، فعالیت های عام المنفعه ی بسیاری را از کمک به بهداشت گرفته تا حفاظت از هنر و فرهنگ های بومی به انجام رسانده است. در این مقاله از ده فرد ثروتمند دنیا، با دوران کودکی و روند کسب ثروت یکی از مشهور ترین مردان دنیا آشنا خواهید شد.

دوران کودکی

کارلوس اسلیم هلو (Carlos Slim Helú) در 28 ام ژانویه ی سال 1940 در مکزیکو سیتی، مکزیک متولد شد. ریشه ی خاندان او در واقع لبنانی هایی بودند که به مکزیک مهاجرت کردند. او شش خواهر و برادر دارد و پدرش صاحب کسب و کار موفقی در زمینه ی خرده فروشی بود.

موفقیت پدرش در کسب و کار باعث شد تا او و خواهر و برادرانش از همان دوران کودکی با مهم ترین اصول دنیای کسب و کار آشنا شوند. اسلیم تا سن 17 سالگی حتی پس از مرگ پدرش به کار در کسب و کار او مشغول بود. او برای تحصیل در رشته ی مهندسی مکانیک به دانشگاه ملی آتونوموس مکزیک رفت و بلافاصله پس از فارغ التحصیلی وارد دنیای کسب و کار شد.

آغاز کسب و کار

امکان ندارد وارد مکزیک بشوید و پولی که خرج می کنید به طریقی به جیب اسلیم نرود! اسلیم با داشتن 200 کسب و کار مختلف در مکزیک از هر صنعتی کسب درآمد می کند. اما این موفقیت از کجا آغاز شد؟

کارلوس اسلیم هلو پس از فارغ التحصیلی و با تجربه ای که از کار در کسب و کار پدرش کسب کرده بود، کار تجارت را آغاز کرد. در مدت کوتاهی او شرکت کارگزاری خودش را که هدف آن سرمایه گذاری بر روی کسب و کارهای خصوصی بود استارت زد. در سال 1965، کسب و کار او به اندازه ای رشد کرد که شروع به ترکیب کردن و خرید کمپانی های دیگر نمود.

اصلی ترین صنایعی که اسلیم بر روی آن ها سرمایه گذاری کرد شامل معدن، املاک و ساخت و ساز می شد. یک سال بعد یعنی در سال 1966، در سن 26 سالگی ثروت او از این سرمایه گذاری ها به 40 میلیون دلار رسید! اسلیم در دهه ی 70 میلادی کسب و کارش را همچنان گسترش داد و در دهه ی 80، تمام کمپانی های زیر دستش را در شرکت مادر با نام گروپو گالاس (Grupo Galas) جمع کرد.

در سال های رکود اقتصادی مکزیک، با پایین آمدن قیمت نفت، اسلیم شروع به سرمایه گذاری های کلانی در شعب شرکت های بزرگ بین المللی در مکزیک کرد.

تلکام

سال 1990 سال شروع به کار اسلیم در صنعت ارتباطات بود. اسلیم با کمپانی های تلکام فرانسه و بل کورپوریشن همکاری کرد و توانست شرکت تلفن همراه «تلمکس» را از دولت مکزیک بخرد. این کار، نقطه ی شروع تسخیر بازار تلفن و خطوط ارتباطی مکزیک توسط اسلیم بود. پس از دهه ها سرمایه گذاری در شرکت های بین المللی او شروع به توسعه ی شرکت تلمکس در خارج از مرزهای آمریکای لاتین و ایجاد اولین شعبه ی آمریکایی این شرکت کرد. در همان سال ها اسلیم به دلیل مشکلات قلبی مجبور به انجام عمل جراحی قلب شد و دیگر نمی توانست مثل سابق کسب و کارش را بگرداند. بعد از آن بیشتر مسئولیت شرکت های مختلف او به دست فرزندانش افتاد.

سرمایه گذاری ها و فعالیت های بشردوستانه

کارلوس اسلیم هلو همچنان به سرمایه گذاری هایش در ایالات متحده و آمریکای لاتین ادامه داد. مهم ترین سرمایه گذاری های او شامل شرکت های «نیویورک تایمز»، «فیفت اونیو» و خطوط هوایی «وولاریس» می شوند.

امروزه اسلیم مالک بیش از 80 درصد خطوط تلفن همراه در مکزیک است. او همچنین صاحب فروشگاه های زنجیره ای خواروبار در سراسر مکزیک، 180 رستوران و عامل تأمین بخش بزرگی از قهوه ی مصرفی مکزیک است. کارلوس با وجود ثروت عظیمش به صرفه جویی معروف است و این سادگی و صرفه جویی را در ساختار شرکت هایش هم رعایت می کند.

اسلیم کمک های بشر دوستانه ی زیادی انجام داده است؛ از جمله کمک 1 میلیارد و 800 میلیون دلاری اش به مؤسسات خیریه و کمک تحصیلی به 150 هزار دانشجو. او همچنین بخشی از درآمدش را به بهبود سیستم آموزش و پرورش و سیستم بهداشت و درمان مکزیک اختصاص داده است و تاکنون جوایز مختلفی را برای فعالیت های بشر دوستانه اش دریافت کرده است.

برچسب‌ها: , , , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست