انگیزشیمقالهوبلاگ

راه های افزایش انگیزه را بلد هستید و در زندگی به کار می‌برید؟

اشتراک گذاری این مطالب در:

راه های افزایش انگیزه را نمی‌دانید؟ شاید شما هم از آن دسته آدم‌هایی هستید که نداشتن دستاوردهای مختلف و موفقیت را به بی‌انگیزگی حواله می‌دهید. مثلا معتقدید که تنبل نیستید و انگیزه کافی برای کار کردن ندارید. خب، این مشکل بزرگی است. انگیزه نداشتن می‌تواند شما را به راه‌روهای تنگ و تاریک افسردگی بکشاند. راه های افزایش انگیزه را یاد بگیرید و به در و دیوار زندگی‌تان، رنگ و رویی تازه بپاشید.
چطور می‌توان انگیزه خود را بالا برد؟ راه های افزایش انگیزه به شما کمک می‌کنند که در زندگی هدفمندتر و شادتر باشید و از خودتان رضایت پیدا کنید. هیچ چیز جذاب‌تر و شادی‌آورتر از این نیست که بتوانید از خودتان راضی باشید و حسرت هیچ‌چیز را نخورید. پس با ما همراه باشید تا از راه های افزایش انگیزه برای‌تان بگوییم. راه‌کارهای زیر را در زندگی‌تان به کار بگیرید و دستی به سر و روی اوضاع‌تان بکشید. نکات ساده هم گاهی نیاز به گوشزد کردن دارند. پس با تمام قلب‌تان با ما همراه باشید تا نکاتی ساده اما واقعی و کاربردی را برای‌تان بشکافیم.

افراد دور و برتان را با دقت انتخاب کنید

افرادی که با آنها معاشرت می‌کنید، نقش بسیار مهمی در انگیزه داشتن یا نداشتن‌تان دارند. یکی از راه های افزایش انگیزه این است که با افراد مثبت و امیدوار در ارتباط قرار بگیرید. البته منظور از افراد مثبت و امیدوار، کسانی نیست که اهداف نادرست دارند یا فقط خوش‌بین هستند و اقدامی برای بهتر شدن انجام نمی‌دهند. بلکه منظورمان افراد امیدواری است که عنان زندگی‌شان را کاملا در دست گرفته‌اند و می‌خواهند که به موفقیت و شادکامی نزدیک شوند.
افراد منفی و بدبین باعث می‌شوند که روحیه‌تان کسل شود و انگیزه‌ای برای تلاش و رو به جلو حرکت کردن در شما وجود نداشته باشد. دنیا را هر طور که نگاه کنی، همان‌طور برایت چرخ می‌خورد. پس معاشرین منفی و تیره‌بین باعث می‌شوند که مدام حواس‌تان به ضعف‌ها و مشکلات در هر برنامه‌ای معطوف شود. در نیتجه، نمی‌توانید با انگیزه و شجاع، دل به جاده‌های جدید بزنید. اما در مقابل، افراد شاد و پرانرژی به شما کمک می‌کنند که نگاه‌تان را به سمت نقاط قوت و مثبت زندگی ببرید. از راه های افزایش انگیزه به مقوله معاشرت با افراد شاد و مثبت‌اندیش توجه کنید که ضرر نخواهید کرد. شادها و افراد پرانرژی به شما کمک می‌کنند تا دنیا را قشنگ‌تر ببینید.

راه های افزایش انگیزه را نمی‌دانید؟

اهداف و آرزوهای‌ معقول داشته باشید

یکی از راه های افزایش انگیزه در این است که برای خودتان اهداف و آرزوهای منطقی تعریف کنید. اگر ایده‌آل‌هایی در ذهن بپرورانید که در حد و اندازه‌تان نباشد، مدام سرکوب خواهید شد و منبع انگیزشی‌تان نابود می‌شود. پس واقع‌بین و منطقی باشید و در تعیین آرزوها و اهداف‌تان به دنبال چیزهایی بگردید که امکان دستیابی به آنها وجود دارد. برای منطقی بودن و هدف‌گذاری منطقی باید به امکانات در دسترس خود دقت و توجه داشته باشید.
برای مثال، بدیهی است که اگر قدتان کوتاه باشد نمی‌توانید در تیم بسکتبال از جایگاه خوبی برخوردار شوید. یا اگر در ریاضیات استعداد نداشته باشید، امکان اینکه یک مهندس خبره شوید بسیار اندک خواهد بود. پس با منطق پیش بروید. امکانات و توانمندی‌های‌تان را در نظر بگیرید و اهداف و برنامه‌هایی برای خود بچینید که باعث می‌شود ذوق و شوق رسیدن به چشم‌اندازی در آینده، شما را به وجد بیاورد.
اهداف و آرزوهایی که احتمال رسیدن به آنها وجود داشته باشد باعث می‌شود تا برقی در نگاه‌تان شکل بگیرد و برای رسیدن به مقصد با عزم جزم حرکت کنید. پس در میان راه های افزایش انگیزه حتما به معقول و منطقی بودن برنامه‌های‌تان دقت داشته باشید.

راه های افزایش انگیزه با خروج از منطقه امن

برای موفقیت و انگیزش در زندگی نیاز به خروج از منطقه امن‌تان دارید. باید بتوانید از منطقه امن‌تان خارج شوید. یعنی دیوار عادت‌ها و ترس‌های‌تان را بشکنید و در دنیایی شروع به حرکت کنید که به شما امکانات تازه و فرصت‌های جدید می‌دهد. خروج از منطقه امن یعنی ترک کردن حالت امن و امانی که در آن چالش خاصی در زندگی‌تان وجود ندارد.
باید از این منطقه خارج شوید و ببینید که هزار و یک راه جدید در زندگی‌، پیش پای‌تان وجود دارد. وقتی با فرصت‌های مختلف مواجه می‌شوید، انگیزه بیشتری هم برای تلاش کردن در زندگی به دست می‌آورید و متوجه می‌شوید که زندگی فقط یک حوض کوچک نیست که مدام در آن به راست و چپ بروید.
دریاها و اقیانوس‌های مختلفی وجود دارند که به شما کمک می‌کنند تا در یک گوشه از حوضی کوچک، پیر نشوید. وقتی به این موضوع فکر کنید که دنیا پر است از فرصت‌های مختلف و شما اگر بخواهید به خواسته‌های مختلف‌تان خواهید رسید، قطعا انگیزه‌تان بیشتر می‌شود.

قطره‌قطره، جمع گردد

از قدیم گفته‌اند که قطره قطره، جمع گردد و وانگهی دریا شود. پس با اعتقاد پیدا کردن به این ضرب‌المثل، انگیزه رسیدن به هدف‌های بزرگ را در خودتان رشد بدهید. یکی از راه های افزایش انگیزه در زندگی دقیقا همین است که به تلاش‌های کوچک و گام به گام‌تان معتقد باشید. یعنی قدر آنها را بدانید و امیدوار باشید که با این گام‌ها می‌توانید به سمت هدف‌های بزرگ خود پیش بروید.
مدام از زمین و زمان گلایه نداشته باشید. باور کنید که شما برای رسیدن به آرزوهای‌تان کافی هستید. اراده کنید و به تلاش کردن ایمان بیاورید تا درهای موفقیت به روی‌تان باز شود. به خودتان انگیزه بدهید. مدام نگویید که برای راه‌انداختن فلان کار نیاز به سرمایه‌ای زیاد است پس من موفق نخواهم شد.
یا برای تحصیل در فلان رشته نیاز به پول و پشتیبان است و من از عهده آن برنخواهم آمد. چنین تفکراتی موهوم است و فقط باعث می‌شود تا انگیزه‌های‌تان از بین بروند. از راه های افزایش انگیزه به قطره قطره جمع کردن‌ها برای ساخت دریا غافل نشوید.

مواظب خودتان باشید

یکی از راه های افزایش انگیزه در زندگی این است که با خودتان راه بیایید. خودتان را تحت فشار قرار ندهید. اگر گاهی‌اوقات، خسته می‌شوید باید حتما خستگی‌تان را به در کنید. در غیر این صورت، انگیزه‌های‌تان برای تلاش کردن کاهش پیدا می‌کنند.
مثلا اگر مواظب خودتان نباشید و بعد از هر شکست یا برخورد با هر مانعی به خودتان ناسزا بگویید و به توانمندی‌های‌تان شک کنید، قطعا چشمه انگیزه هم در وجودتان به برهوتی خشک بدل خواهد شد. با خودتان راه بیایید و از خودتان مراقبت کنید. نگذارید که دلسردی به جان‌تان بیافتد. خودتان را دوست داشته باشید و با عشقی که به خود و مسیرتان می‌دهید، انگیزه پیش رفتن به سوی اهداف را دوچندان کنید.

یکی از راه های افزایش انگیزه این است که با افراد مثبت و امیدوار در ارتباط قرار بگیریدراه های افزایش انگیزه

در آخر

زندگی کنید. آدم‌های زنده باید زندگی کنند. اما زندگی کردن یعنی چه؟ یعنی انگیزه داشتن برای از خواب بیدار شدن، برای کار کردن، دوست پیدا کردن، تلاش کردن و تشکیل خانواده و برقراری ارتباط با دیگران. زندگی کردن یعنی هر کاری از دست‌تان برمی‌آید برای خودتان و این دنیا بکنید.
راه های افزایش انگیزه را جدی بگیرید و به سمت اهداف و آرزوهای‌تان گام بردارید و کاری کنید که زندگی به شما مدیون شود، این دنیا به شما افتخار کند و آرامشی را تجربه کنید که حاصل رشد شخصیتی‌تان است. انگیزه و تلاش می‌تواند این دنیا را که پر است از فرصت‌های رنگارنگ برای شادی تمام آدم‌ها به جای بهتری بدل کند. تلاش کردن و خوب زیستن از آدم‌های این دنیا، افرادی رنگی می‌سازد که دور و بر اهداف منفی نمی‌چرخند. موفق باشید!

 

اگر فکر می‌کنید برای دستیابی به موفقیت انگیزه لازم را ندارید، خودساخته شرکت در دوره «موفقیت به روش استیو جابز» را به شما پیشنهاد می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر روی عکس زیر کلیک کنید:

راه های افزایش انگیزه به روش استیو جابز

برچسب‌ها: , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست