فیلموبلاگویدیو انگیزشی موفقیت

دست از گول زدن خودت بردار ویدیو انگیزشی

اشتراک گذاری این مطالب در:

گول زدن خودمان چطور رخ می دهد؟

اغلب ما فکر می کنیم گول زدن همیشه در رابطه با دیگران رخ می دهد. هیچ کس نمی تواند تصور کند که روزانه چندین بار خود را گول میزنیم. زمانی که فکر می کنیم فرد موفقی هستیم، بی عیب و نقص هستیم و هیچ ایرادی نداریم، در واقع در حال گول زدن خود هستیم.

همچنین زمانی که قادر نیستیم واقعیت ها را بپذیریم و با آن کنار بیاییم تصور می کنیم، خود را گول می زنیم. باور نکردن حقیقت ها و گول  زدن خود باعث می شود تا از واقعیت دور شویم. فاصله از واقعیت هم ما را به فردی رویاپردازی و خیالی و متوهم تبدیل می کنیم.

فردی را تصور کنید که در یک کسب و کار شکست خورده است. همه می دانند که دلیل این شکست کم کاری و اهمال خود او بوده است. اما خودش نمی تواند این موضوع را بپذیرد و آن را به دیگران نسبت می دهد. این فرد نمی خواهد واقعیت را بپذیرد. مدام خود را قانع می کند. با جملاتی همچون دیگران مقصر بودند. شرایط بد شد، مشتری کم شد و … سعی می کند دلیل شکست خود را به گردن دیگران بیندازد.

گول زدن درست همین موقع رخ می دهد که قادر نیستید انگشت را به سمت خود اشاره کنید و بگویید بله من مقصر بودم. مدام سعی دارید تا به دنبال دلایل مختلفی برای شکست بگردید. در حالی که وجدان خفته می داند که مقصر اصلی خود شما بودید. اما این وجدان آنقدر خفه شده است که دیگر قادر به ابراز وجود نیست. این مشکل بسیاری از ماست که وجدان های خود را کور و لال می کنیم تا دیگر قادر به دیدن و شنیدن واقعیت نیستیم. آنقدر در حال گول زدن خود هستیم که دیگر نمی توانیم هیچ حقیقت و واقعیتی را تشخیص دهیم.

گول زدن خودمان چطور رخ می دهد؟

چرا نباید خود را گول زد؟

گول زدن باعث افت و پسرفت می شود. کسی که نتواند واقعیت ها را در مورد و محیط اطراف و اتفاقاتی که رخ می دهد، باور کنید، قطعا قادر به بررسی دلایل هم نخواهد بود. پیشرفت و موفقیت زمان حاصل می شود که ما نسبت به محیط پیرامون، دیگران، خودمان و آینده واقع نگر باشیم. با گول زدن خودمان تنها از واقعیت فاصله می گیریم.  میدانیم که فاصله گرفتن از واقعیت به معنای شکست خواهد بود.

افرادی که در زندگی بارها و بارها شکست می خورند اما قادرند دوباره از جای خود برخیزند، واقع بین هستند. آنها به جای گول زدن خود به دنبال دلایل و یا دلیل اصلی شکست می گردند. وقتی ببینند دلیل اصلی شکست خودشان، رفتار یا گفتارشان است، آن را می پذیرند و سعی می کنند آن را اصلاح کنند. این افراد هر بار دلایل شکست را بررسی می کنند تا بالاخره یک مسیر بدون شکست را انتخاب می کنند. همه می دانیم که شکست ها و ناکامی ها چراغ راه آینده است. البته شرط اینکه دلایل آنها واکاوی شود.

این ویدیوی انگیزشی در همین رابطه تدوین شده است که پیشنهاد می دهیم آن را ببینید.

برچسب‌ها: , , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست