فیلموبلاگویدیو انگیزشی موفقیت

تردید رویاها رو نابود میکنه بهش اجازه نده

اشتراک گذاری این مطالب در:

تردید به معنای ایجاد ترس و اضطراب برای انجام یک کار است. زمانی که برای آینده یک تصمیم بزرگ می‌گیرید و بعد برای انجام آن دچار شک و شبهه می شوید، همان حس تردید ایجاد می شود. شک و تردید زمانی ایجاد می شود که شجاعت و جسارت در شما کم می‌شود. تردید در حالت عادی باعث می شود قبل از هر کار ابتدا فکر کنید و بعد آن را اجرا کنید.
همه‌ی کسانی که با تلاش و پشتکار به مرتبه‌ی بالایی می‌رسند و یا به فرد موفقی در زندگی تبدیل می شوند، حس تردید را در خود نابود می کنند. درست مثل یک کارآفرین که با اندک سرمایه‌ یک کار را آغاز می کند. اما بعدها آن را به یک شرکت بزرگ تبدیل می کند. این افراد در مورد رویاهای خود تردید نمی‌کنند. برای بدست آوردن اهداف و رسیدن به آرزوهایشان تمام سعی و تلاش خود را می کنند.
شک و تردید به سراغ کسانی می رود که شهامت کافی برای انجام کار بزرگ را ندارند. دلیل اصلی تردید نداشتن اطلاعات کافی در مورد یک تصمیم، تجربه‌ی شکست در گذشته، افکار منفی، قرار گرفتن در موقعیت نادرست و … است. در ادامه به بررسی چند دلیل اصلی احساس شک می پردازیم

تردید به معنای ایجاد ترس و اضطراب برای انجام یک کار است.

نداشتن اطلاعات کافی در مورد تصمیمات

وقتی برای کاری تصمیم می گیرید، باید در مورد آن اطلاعات کافی داشته باشید. برای مثال قصد دارید پول خود را در بورس سرمایه‌گذاری کنید. زیرا چند وقت پیش یکی از نزدیکان شما با سرمایه‌گذاری در بورس پول خوبی به‌دست آورد. اما از سوی دیگر به دلیل نداشتن اطلاعات کافی در مورد نحوه‌ی سرمایه‌گذاری و بورس، از تصمیم خود منصرف می شوید. شاید بعدها از اینکه پول خود را برای بورس سرمایه‌گذاری نکردید، پشیمان شوید.
بهترین راه‌حل این است که قبل از هر کاری ابتدا اطلاعات لازم را در مورد خوب و بد نتیجه بدست آورید. وقتی نقاط مثبت و منفی را در مورد نتیجه‌ی کار بدانید، راحت‌تر می توانید تصمیم بگیرید. هم‌چنین می توانید با کسانی که در یک کار موفق شده‌اند و کسانی که در یک کار شکست خورده‌اند، مشورت کنید. در این صورت قضاوت شما منصفانه‌تر خواهد بود و بدون تردید می توانید برای آینده تصمیم بگیرید.

نقش شکست‌های گذشته در شکل‌گیری تردید

یکی دیگر از دلایل ایجاد حس تردید قبل از تصمیمات بزرگ، تجربه‌ی شکست در گذشته است. ممکن است هر کسی در زندگی هنگام انجام یک کار، با شکست روبه‌رو شود. حتی ممکن است تجربه‌ی شکست مربوط به یکی از نزدیکان باشد. اما خاطره‌ی تلخ آن در ذهن باقی می‌ماند. تجربه‌ی تلخ شکست باعث ایجاد ذهنیت منفی در مورد یک موضوع می شود.
ادامه‌ی این مطلب را می‌توانید در ویدئوی انگیزشی مشاهده کنید.

برچسب‌ها: , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست