فیلموبلاگویدیو انگیزشی موفقیت

فکر و خیال تنها مانع موفقیت توست

اشتراک گذاری این مطالب در:

فکر و خیال یکی از دلایلی است که مانع از موفقیت می‌شود. درست زمانی که قصد دارید برای یک آزمون آماده شوید، در حال درس خواندن هستید که فکر و خیال به سراغتان می‌آید. اما آنقدر ذهن‌تان به اطراف و موضوعات پراکنده مشغول می‌شود که قادر به تمرکز روی مطالب کتاب نیستید. شاید ساعت ها روی کتاب بنشینید اما هیچ بازدهی نخواهید داشت. نهایتا از درس خواندن دلزده می‌شوید و کتاب را در گوشه‌ای رها می‌کنید.

فکر و خیال چه برسر ما می‌آورد؟

یکی از موانع اصلی موفقیت ما فکر و خیال است. درست زمانی که باید روی هدف خود تمرکز کنیم، وقت خود را روی موضوعاتی صرف می‌کنیم که هیچ فایده‌ای برایمان ندارد. اگر قصد داریم در یک شغل موفق شویم، آنقدر رویاپردازی می‌کنیم که از واقعیت فرسنگ ها فاصله می‌گیریم. فکر و خیال نمی‌تواند کسی را به موفقیت نزدیک کند. بلکه از موفقیت او را دورتر می‌کند. رویاپردازی با واقعیت یکی نیست و نمی‌توانید این دو را در کنار هم قرار دهید. فکر و خیال شما را به سم رویاپردازی سوق می‌دهد.
فکر کردن قبل از تصمیم‌گرفتن می‌تواند شما را از بیراهه رفتن نجات دهد. اما این فکر کردن نباید بیش از حد باشد. ضمن اینکه افکار باید در حول و حوش تصمیم شما باشد. نه اینکه آن به هر چیزی غیر از تصمیم اصلی فکر کنید. مثلا وقتی قصد دارید یک کسب و کار جدید راه‌اندازی کنید، باید دقیقاً روی همین موضوع فکر کنید. فکر کردن در مورد نحوه‌ی کارکرد یک گوشی تلفن یا کابل USB به موضوع کسب و کار شما هیچ ارتباطی ندارد. اینکه شما دیشب چه خوابی دیده‌اید، نمی‌تواند با موضوع کسب و کار شما ارتباطی داشته باشد. پس باید آن را یک فکر خیال بدانید که مانع از تفکر سیستماتیک و منطقی می‌شود.

فکر و خیال چه بر سر ما می آورد

چطور می‌توان از فکر و خیال فاصله گرفت؟

افکار موهوم در مورد موضوعات واهی در ابتدا برای ما خوشایند است. به همین دلیل است که نمی‌توانیم ذهن را از آن جدا کنیم. برای رهایی از دست فکر و خیال می‌توانید تصمیم درست را روی کاغذ بنویسید. وقتی قصد دارید در مورد یک تصمیم بزرگ فکر کنید، بهتر است آن را روی کاغذ بنویسید. حتی مواردی را هم که باید در مورد آن فکر شود، در ذیل تصمیم بر روی کاغذ یادداشت کنید.
وقتی ذهن ناخودآگاه شما بخواهد روی موضوعات فرعی و حاشیه‌ای برود، ناگهان چشم‌تان به این نوشته ها می‌خورد. پس به جای بی‌راهه رفتن، به سراغ اصل مطلب می‌روید.
خودآگاهی یکی از راه های بستن فکر و خیال است. وقتی با خودآگاهی به سراغ یک کار می‌روید، راه فکر و خیال را بر روی ذهن خود می‌بندید. وقتی در حال انجام کاری هستید که روی آن تمرکز ندارید و به شکل عادت آن را انجام می‌دهید، فکر و خیال به سراغ‌تان می‌آید. بهتر است در زمان انجام کار به طور دقیق روی کار فیزیکی تمرکز کنید تا فکر و خیال به سراغ‌تان نیاید.

اگر مدام فکر و خیال به سراغتان می آید باید به سراغ ضمیرناخودآگاه خود بروید. ممکن است در نیمه تاریک ذهنتان چیزهایی باشد که باعث برهم ریختن تمرکز می شود.

ضمیرناخودآگاه نیمه تاریک وجود است که نباید از آن فرار کنید. برای شناخت این نیمه‌ی تاریک، خودساخته مطالعه‌ی کتاب «کتاب صوتی نیمه تاریک وجود» را به شما پیشنهاد می دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید:

کتاب صوتی نیمه تاریک وجود

برچسب‌ها: , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست