فیلموبلاگویدیو انگیزشی موفقیت

در جوانی چکار کنیم؟ جک ما پاسخ میده

اشتراک گذاری این مطالب در:

بزرگترین فرصتهای ما در سن جوانی قرار داده شده است. همه ما تا زمانی که کودک هستیم آرزو می کنیم ای کاش سریعتر بزرگ شویم. یکی از دلایل این آرزو این بود که میخواستیم مستقل باشیم. یا اینکه هر کاری که بزرگترها انجام میدادند، خودمون بدون کمک دیگران انجام بدیم. یا شاید هم دوست داشتیم به آزاد باشیم و از امر و نهی اطرافیان رها شویم.

خوب حالا که همه به سن جوانی رسیدیم چکار باید بکنیم؟ آیا وقت آن نرسیده که تمامی آرزوهای کودکی را جامه عمل بپوشانیم؟

در جوانی چکار کنیم؟

جک ما مدیر عامل شرکت علی بابا اهل کشور چین است. او در مصاحبه ای گفته بود برای انتخاب شغل مناسب شما از 20 تا 30 سالی فرصت دارید که آن را بارها تست کنید. می توانید در این دهه چندین مرتبه شغل خود را عوض کنید. در دهه 30 تا 40 سالگی باید شغل مناسب خود را پیدا کنید. اما از دهه پنجم زندگی دیگر باید زندگی و برای موفقیت شغل خود تلاش کنید.

شاید بگویید اگر نتوانستیم تا سن 30 سالگی شغل خود را انتخاب کنیم، آیا فرصت ما از دست رفته است؟ جک ما در پاسخش گفته بود نه شما هنوز هم فرصت دارید در دهه چهارم زندگی باز هم برای پیدا کردن شغل مورد نظر خود تلاش کنید. اما موفقیتی که سنین پایینتر هست، در سن بالا کمتر بدست می آید.

با افراد باهوش ارتباط برقرار کنید

یکی از راههایی که میتوانید با کمک آن در جوانی پیشرفت خوبی داشته باشید، ارتباط با آدمهای باهوش و خلاق است. البته فراموش نکنید هر باهوشی هم ارزش ارتباط برقرار کردن را ندارد. در واقع شما باید با آدمهایی ارتباط برقرار کنید که از هوش خدادادی زیادی برخوردارند و در عین حال در جهت صحیح از آن استفاده می کنند.

بزرگی میگوید اگر در جمعی شما باهوشترین فرد هستید، بدانید در جای اشتباهی قرار دارید. ارتباط با افراد باهوش نه تنها به رشد و توسعه فردی شما کمک می کند، بلکه باعث می شود در زندگی شخصی هم پیشرفت کنید. بخشی از آی کیو ما در نتیجه آموزش بدست می آید. حال آنکه ارتباط با آدمهای موفق و باهوش می تواند به ما نکات زیادی را یاد بدهد.

از هر فرصتی برای رشد خود استفاده کنید

اگر فکر می کنید باید منتظر بمانید تا شرایط بر وفق مرادتان شود، سخت در اشتباهید. هیچ گاه منتظر 100 شدن شرایط نمانید. شرایط 100 را خود شما باید ایجاد کنید. هیچ کس با شرایط 100 زاده نمیشود. بلکه خودش همه چیز را به صد میرساند.

تنبلی را کنار بگذارید

اگر غرولند می کنید و به زمین و زمان غر میزنید و از همه چیز گلایه دارید، همین حالا همه چیز را متوقف کرده و فقط به زندگی خود فکر کنید. شما خود را با چه کسی مقایسه می کنید؟ مردم ایران؟ خوب همین مردم ایران هم در شرایطی شبیه به شما هستند و با مشکلاتی مثل شما دست و پنجه نرم می کنند.

گرانی، تورم و مشکلات اقتصادی برای همه وجود دارند. اما موفق ها کسانی هستند که باز هم از دل شرایط سخت خود را بیرون بکشند.

اگر فکر می‌کنید در کسب و کارتون به اندازه کافی موفق نیستید، خودساخته شرکت در دوره «موفقیت به روش استیو جابز» را به شما پیشنهاد می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر روی عکس زیر کلیک کنید:

موفقیت در کار

برچسب‌ها: , , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست