مقالهموفقیت در کسب و کاروبلاگ

راه ثروتمند شدن سریع اون چیزی نیست که شما فکر میکنید

اشتراک گذاری این مطالب در:

امروز مردم تعاریف مختلفی از موفقیت و کیفیت زندگی دارن. دیگه راجع به آرامش و خوشبختی نیست، بلکه راجب اینه که چقدر پول درمیارید و چقدر لوازم گرون قیمت میتونید بخرید. رسانه شرکت‌هایی که میلیاردها دلار سرمایه دارن رو پوشش میده و جامعه موفقیت رو براساس ماشینی که سوار میشید یا شهری که توش زندگی میکنید میسنجه.

اگه میخواید که کیفیت زندگیتون رو بالا ببرید و سریع ثروتمند بشید به چیزهایی که مهم هستن توجه کنید. برای موفقیت در کسب و کار تان با خودساخته همراه باشید.

1)از نظر ذهنی قوی باشید

زندگی بالا و پایین داره و شما باید از نظر ذهنی اونقدر قوی باشید که بتونید با آرامش باهاشون کنار بیاید. شما باید روی ضعف‌های ذهنیتون اشراف پیدا کنید و اون‌ها رو قوی کنید. انعطاف پذیری ذهنی بیشتر وقتا بهتون کمک میکنه بدون اینکه خودتون و اذیت کنید بر موقعیت غلبه کنید.

۲) از نظر روحی سالم باشید

مردم سلامت روح و تندرستی رو دست کم میگیرن، اما مهمه که سلامت روحیتون ثابت و پایدار باشه. به خودتون یاد بدید که سلامت روحی به اندازه سلامت جسمی مهمه. استرس مزمن یکی از ۶ عامل مرگه.

بیشتر بخوانید: احساس ثروتمند بودن ؛ راهی برای رسیدن به سرمایه و پول

۳) از نظر فیزیکی متناسب باشد

سلامت جسم روی سلامت روح هم تاثیر داره. افراد فعال معمولا خوشحال تر و بشاش تر از افراد غیر فعال هستن. حتا قدم زدن کوتاه توی پارک میتونه حالتون رو بهتر کنه. من یه مربی دارم که همیشه موفق بوده و یه حرفی که همیشه میزنه اینه که “اول از همه روی سلامت فیزیکیتون تمرکز کنید، این تنها چیزی که اگه از دستش دادید دیگه به دست نمیاد.”

۴) با خانواده و دوستانتون وقت بگذرونید

خانواده و دوستانتون میتونن منبع خوشحالی زیادی برای شما باشن(مخصوصا دوستاتون چون مثل خانواده‌ای هستن که شما انتخابشون کردید). اونا همچنین میتونن تکیه‌گاهتون باشن وقتی احساس بی هدفی میکنید و تحت استرس هستید. وقت گذروندن با خانواده کمک میکنه تا به هرچیزی که تو زندگی مهم برسید.

بیشتر بخوانید 6 راز موفقیت زنان ثروتمند دنیا ؛ شاهزاده سوار بر اسب سفید آرزوهای خود باشید

۵) روی قدرت زیاد تمرکز کنید

ایمان، خیلی قدرتمنده و میتونه براتون توی دنیای پر هرج و مرج پناه باشه. شما نیازی نیست که معجزه توی دین اعتقاد داشته باشید یا عقاید خاصی داشته باشید. دین شخصیه، خیلی زیباست و آرامش بخشه. اعتقاد داشتن به یه چیز بزرگتره، و باعث میشه تمرکز از شما برداشته بشه.

۶) بخشنده باشید و به دیگران کمک کنید

خوشحالی و رضایت‌های متفاوتی در بخشندگی و کمک به دیگران هست. مهم نیست توی زندگی کجا هستید، همیشه کسی هست که بشه بهش کمک کرد. من اخیرا به یه فرد بی خانمان چندتا غذا وقتی داشتم از سوپر مارکت برمیگشتم دادم. توی همون حین یه مادر بیخانمان به همراه بچش داشت از اونجا رد میشد که اون فرد بیخانمان اون غذایی که من بهش داده بودم رو به اونها داد. تجربه خیلی قشنگی بود.

بیشتر بخوانید مسائل و مشکلات خانوادگی را چگونه حل کنیم؟

۷)‌ از رویاهاتون پیروی کنید

شما رویاهای منحصر به فردی دارید که توی قلبتون قرار گرفته. پیروی از این رویاها ارزش ذاتی زیادی داره. اگه دوست دارید زبان جدید یاد بگیرید، حتما این کار رو بکنید حتا اگه کمکی به شغلتون نکنه. یه کسب و کار رو شروع کنید –شما تنها کسی هستید که جلوی خودتون رو میگیرید. دوست دارید همه چیز رو بفروشید و برید یه کشور دیگه؟ این کار رو بکنید! زندگی یعنی تجربه کردن و زندگی کردن با چشمان باز.

۸) افراد سمی رو از زندگیتون خارج کنید

افراد سمی و منفی تاثیر بدی روی جسم و روحتون میزارن. مهم نیست چقدر مقاومت در برابرشون نشون بدید، درنهایت این فراد میتونن شما رو از بین ببرن، برای همین خیلی مهمه که این افراد رو از اطرافتون دور کنید.

بیشتر بخوانید: ۱۲ نکته که دانشجویان باید درباره دنیای کسب و کار بدونن

۹) اهداف خودتون رو مشخص کنید

اهداف خودتون رو برای چیزهایی که تو زندکی میخاید مشخص کنید و روی آنها کار کنید. اهداف به شما انسجام میدن و راهی رو برای رسیدن به رویاهاتون مشخص میکنن. رسیدن به اهداف خیلی مهمه و بهتون احساس ارزش و کمال میده.
پولدار شدن یه وضعیت ذهنیه. تجملات، اموال مادی و تعریف جامعه از موفقیت تعریف درستی نیست. ناملموسات زندگی چیزایی هستن که از همه مهم ترن، به زندگی معنا بدید و نشون بدید در عمل ثروتمند هستید.
به علاوه، اگه توی زندگی چیزی که واقعا دوست دارید رو انجام بدید، پیدا کردن خوشحالی توی چیزی که دارید و تمرکز روی روابط و فعالیت‌های مثبت، اجزا مالی هم سرجای خودشون اتفاق میوفتن. این راهیه که جهان به الویت‌های شما پاداش میده. این یه فرمول قدرتمنده.

(ترجمه، ویرایش و گردآوری توسط تیم خودساخته)

برچسب‌ها: , , , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

1 دیدگاه. Leave new

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست