مقالهموفقیت در روابطوبلاگ

چطور با دیگران ارتباط قوی برقرار کنیم؟

اشتراک گذاری این مطالب در:

این عقب نشینی شامل افرادی میشه که میخوان تغییری تو زندگیشون بدن و به تمرکز اعصاب علاقه دارن. این خیلی چیز نادریه، که با افرادی با طرز تفکر بگردید، اما ما هرکدوم خودمون تصمیم گرفتیم که اینجا باشیم. یه گروهی مثل این پیدا کنید– توی یه کنفرانس کوچیک، یه میتینگ گروهی یا هرچیزی. چنتا سرچ آنلاین توی اینترنت تواین مورد بکنید، اما حداقل به یکی از اینها بله بگید. با سایت موفقیت خودساخته تا انتهای این مطلب همراه باشید.

به مقاومتاتون غلبه کنید

من همیشه برای ملاقات با آدمای جدید مقاومت میکنم، یه مقاومت بیشتر وقتی که قراره برای یه گروه بزرگتر از مردم یا غریبه‌ها یه سخنرانی داشته باشم. این مقاومت کردن ها باعث میشه ما آرامشمون رو  از دست بدیم. نگزارید که این اتفاق بیوفته. مزیت برقراری ارتباط خیلی بیشتر از مقاومتیه که باهاش رو به رو میشید.

لبخند بزنید، و کنجکاو باشید

برای رسیدن به مهارت ارتباط موفق، با روی باز با افراد غریبه رو‌به‌رو بشید. لبخند بزنید، ازشون راجب خودشون بپرسید، سعی کنید بیشتر درموردشون بفهمید. مردم معمولا از یه شنونده خوب خوششون میاد و سوال کردن میتونه یه مکالمه رو شروع کنه و ادامه‌ش بده.

وقتی که میتونید به اشتراک بزارید

همونطور که شنیدن بهتر از صحبت کردنه، من فهمیدم که وقتی آسیب پذیر هستم و ترس‌هام و چالش‌هام رو با بقیه به اشتراک میزارم، مردم هم میخوان همین کار رو بکنن. این یعنی که شما یه ارتباط واقعی ایجاد کردید. یه مقدار تجربه و مهارت میخواد که بفهمید کی باید چقدر اطلاعات باید با دیگران به اشتراک بزارید — مطمعنا شما نمیخواید که عمیق‌ترین رازهاتون رو توی اولین ملاقات با مردم باهاشون به اشتراک بزارید، اما میتونید به آرومی این کار رو بکنید، همونطور که بقیه مردم هم همین کار رو میکنن. بعضی از مردم تمایلی ندارن که این جور اطلاعات را بقیه به اشتراک بزارن، شمام نباید توی این قضیه بهشون فشار وارد کنید.

بیشتر بخوانید: عزت نفس بالا و نشانه‌های آن در رفتار و گفتار را بشناسید

قلب خودتون رو باز کنید

این افراد انسان‌های دیگه‌ای هستن که رو به روی شما وایسادن، قلب‌های حساسی دارن، درد و امید رو حس میکنن، درست مثل شما. قلب خودتون رو باز کنید تا آدمی که رو به روتون ایستاده رو بشناسید و از موقعیت به وجود اومده قدردان خواهید بود. به خودتون باور داشته باشید و بدونید که شما کسی هستید که لایق عشق دیگران هستید.

با یک یک اعضای گروهتون ارتباط برقرار کنید

اگه توی یه کنفرانس هستید یا یه گروه ۲۰ نفره یا بیشتر، پیدا کردن یه ارتباط میتونه خیلی سخت باشه، من رابطه یک به یک رو خیلی بیشتر میپسندم، برای همین سعی میکنم که یه نفر رو پیدا کنم و باهاش ارتباط برقرار کنم، البته اگه تمایل داشته باشه، سعی کنم بهتر بشناسمش. من همینطور مکالماتی که توی گروه‌های کوچیکه رو هم میپسندم، از ۳ تا ۶ نفر، و فکر میکنم تربه خیلی خوبیه و کلی خوش میگذره.

توی موبایلتون مخفی نشید

خیلی از ما تمایل داریم که وقتی توی یه محیط عمومی هستیم سرمون توی گوشی باشه، اما وقتی یه جایی میرید مثل کنفرانس اونجا هم کلی آدم وجود داره، استباه خیلی بزرگیه اگه توی این جمع‌ها ساکت باشید. درعوض، به دنبال تعامل باشید، حتا اگه حس خوبی درموردش نداشته باشید. من خودم دوست دارم که با یه سوال ساده شروع کنم، یا یه جوک که جالب باشه.

تمرین کردن باعث میشه تجربتون بیشتر بشه 

من قطعا بهترین سر صحبت بازکن تاریخ نیستم، همونطور که بهترین سخنران توی جمع نیستم. با این حال، الان خیلی بهتر از قبل شدم، چون داشتم اینو به طور مداوم توی ده سال تمرین میکردم. هنوزم تازه اول راهم،  اما از پیشرفتی هم که کردم خیلی راضیم، هردفعه هم که انجامش میدم کمتر از قبل مضطرب میشم.

 از همدیگه استفاده کنید تا به اعماق همدیگه برید

اگه میتونید مکالمات یک به یک خوبی داشته باشید، یا حتا توی یه گروه کوچیک باهم مکالمات خوبی دارید، از همدیگه استفاده کنید تا به عمق بیشتری از همدیگه، چالش‌هاتون و اهدافتون برای زندگی پی ببرید. ارتباط شبکه ای در وقت مناسب تجربه تعاملی شما رو بالا می بره.

از همدیگه برای پشتیبانی همدیگه استفاده کنید.

من بعضی وقتا که یکی بهم میگه با یه عادتی داره مبارزه میکنه سعی میکنم کمکش کنم، یا اگه جفتمون داریم با یه چیزی جدل میکنیم، به هم کمک میکنیم که بتونیم توی آینده نزدیک بهش پیروز بشیم.

سعی کنید که درتماس باشید

اگه به یه ارتباط واقعی دست پیدا کردید، سعی کنید که اون ارتباط رو زنده نگه دارید، سعی کنید که مجددا با اون فرد ارتباط رو در رو برقرار کنید، اگه نشد حداقل از اسکایپ استفاده کنید که یه ارتباط چهره به چهره داشته باشید.

من ادعا نمیکنم که جواب همه سوالات رو دارم یا اینکه خیلی حرفه‌ای هستم، من همچنان مضطرب میشم و احساس بدی بهم دست میده. اما این ایده‌ها خیلی به من کمک کردن و امیدوارم به شماها هم کمک کنن. چون ارتباط با انسان‌ها، زندگی منو توی این هفته خیلی تغییر داد، و قدرت عشقی که توی این ارتباطات هست منو به کلی دگرگون کرد.

برچسب‌ها: , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست