مقالهموفقیت در کسب و کاروبلاگ

هیچوقت مشتری جدید بدست نمیارید اگه بازارهای جدید رو مورد هدف قرار ندید!

اشتراک گذاری این مطالب در:

آیا می دانستید اگر بازارهای جدیدی را پیدا نکنید، نمی توانید مشتری جدیدی را بدست آورید؟ این مطلب در جهت موفقیت در کسب و کار تهیه شده است. تا ادامه با خودساخته همراه باشید.

1) تکنولوژیتون رو ارتقا بدید تا به مشتری‌های بیشتری دسترسی داشته باشید.

امروزه مشتریان میخوان که بتونن با موبایلشون کاراشون رو انجام بدن. مطمئن بشید که وبسایتتون با گوشی‌های موبایل سازگاره، رابط کاربری قشنگی داشته باشه، وبلاگ داشته باشه و یه بخشی توش باشه که مشتریان بتونن نظر بدن و بررسی کنن. برنامه‌های موبایل براش بسازید و توی شبکه‌های اجتماعی براش پروفایل درست کنید. فقط صحبت کردن روش کافی نیست.

2) هوشیاری اجتماعی رو تو کاراتون دخیل کنید

مطمعن بشید تمرکزتون توی بازار روی محصولات بهتری برای نیازهای جامعه باشه، سعی کنید کالایی تولید کنید که نه فقط نیازهای مشتری رو برطرف کنه، بلکه سبک زندگی مشتری رو هم بهبود بده. این سیاست رو برای کارمندانتون هم درنظر بگیرید که باعث بشید هم بهتون متعهد بشن، خلاق بشن و هم بهتون وفادار بمونن.

3) خودتون رو درگیر حوزه‌هایی بکنید که مشتریانتون بهش علاقه دارن و شما توش فعال نیستید.

با متخصصین صنعت و راهنمایان صنعت مشورت کنید تا متوجه حوزه‌هایی که توش فعال نیستید بشید. از رسانه‌های اجتماعی و صحبت با دیگران استفاده کنید تا نیازمندی‌ها و علاقه‌مندی‌های مصرف کننده‌ها رو تشخصی بدید. تعصبات خودتون رو پیدا کنید و راه حل‌هایی براش درنظر بگیرید و استراتژی‌های بازاریابی رو تعریف کنید.

بیشتر بخوانید: چطور یه کسب و کار رو بدون (تقریبا) هیچ پولی شروع کنیم؟

4) به راه‌حل‌هاتون ویژگی‌های جدیدی اضافه کنید

ممکنه ویژگی کوچیکی باشه با بسته بندیش یا توزیعش فرق داشته باشه ولی باعث بشه محصولتون توی بازار جدید جذاب تر و رقابتی تر بشه. توجه خاصی به نیازهای مصرف کننده نشون بدید. این مرحله تلاش‌های شما رو برای دستیابی به مشتریای جدید ارزیابی کنه.

5) تجربه خرید و گرفتن خدمات رو کامل بررسی کنید

مشتریان جدید به دنبال بهترین تجربه خرید و سرویس در کنار بهترین محصول هستند. اونها دنبال بررسی‌ها توی شبکه‌های اجتماعی و یا از سمت دوستانشون میگردن.

6) برنامه‌های بازاریابیتون رو در شرایط خاص آزمایش کنید.

منظورم هدف قرار دادن یه جمعیت خاص با یه سری پارامتر از پیش تعریف شده‌ست. نه استفاده از مدل “اسپری و دعا” که توی اون پیغامتون رو اسپری کنید و دعا کنید که به گوش یکی برسه. این سبک مخاطب قرار دادن بهتون کمک میکنه مخاطبان جدید رو بهشون نفوذ کنید و بشناسیدشون.

بیشتر بخوانید: 5 راه برای اینکه سریعا اعتماد به نفستون رو بالا ببرید

7) شهرت آنلاین برند خودتون رو افزایش بدید.

به طور فعالانه‌ای تعاملات خودتون رو با هسته مخاطبانتون افزایش بدید تا مظرات و بررسی‌های منفی رو کم کنید. حفاظت از محبوبیت یک برند نیازمند بررسی‌های مثبت بیشتر نسبت به بررسی‌های منفی معموله. جواب دادن به همه بازخوردهای بررسی‌ها، نیازمند داشتن کانال در همه شبکه‌های اجتماعیه.

مثل استارباکس، یک محل واضح برای اکتشاف بخش‌های مختلف جامعه خارج از حوزه تمرکز شماست. شما شخصا نمیتونید تو هر 5 حوزه افراد بالغ، نسل انفجار، نسل ایکس (۴۰ ساله‌ها)، هزاره‌ای‌ها (۲۰ ساله‌ها)، نسل زد( نسل اینترنت)  متخصص بشید.

هرکدوم علاقه‌مندی‌ها، عادت خرج کردن و الویت‌های خاص خودشون رو دارن. هروقت روی اولی تسلط پیدا کردید، با احتیاط حوز‌هتون رو با احتیاط گسترش بدید.

من فهمیدم که خرد مرسوم که شما از مشاوران و سرمایه‌گزاران کسب و کار میشنوید، تمرکز، تمرکز و تمرکز روی بازار هدفه. درحالی که من معتقدم که این استراتژی نقش اساسی برای بنیان‌گذاری استارت‌آپتون هست، وقتی میبینید که فروش‌هاتون شروع به یکنواخت شدن میکنه، وقتشه که ابتکاراتی که بالا بررسی شد رو انجام بدید. تغییر تنها چیزثابت توی کسب و کاره که باعث رو پا موندن و رونق میشه.

(ترجمه، ویرایش و گردآوری توسط تیم خودساخته)

 

برچسب‌ها: , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست