مقالهموفقیت در کسب و کاروبلاگ

دارین کسب و کار راه می ندازین؟ از این 5 اشتباه دوری کنین

اشتراک گذاری این مطالب در:

برای موفقیت رعایت برخی اصول لازم است. اگر میخواهید در کسب و کارتان موفق شوید این اصول را مدنظر قرار دهید:

۱- انتظار یک شبه موفق شدن

تجارت های بسیار کمی هستند که توانستند یک شبه به موفقیت در کسب و کار بزرگ دست پیدا کنند و به سود دهی برسند. بله ممکنه این اتفاق بیفته ولی به ندرت و خیلی خیلی کم. معمولا رسانه ها دوست دارن اینو نشون بدن که یک شرکت نوپای فلان بعد از دوماه 100میلیون دلار ارزش پیدا کرده و علاقه ای ندارن ده ها تجارت تازه کار دیگه رو که به سختی روی پای خودشون ایستادن رو نشون بده.

بنابراین در جریان باشید که ممکنه زمان خیلی زیادی طول بکشه تا شما بتونین تجارت جدیدتونو از رو زمین بلند کنید و بالا ببرید. اگه سریعاً کار شما رشد کنه خیلی عالیه اما بهتره سطح انتظاراتمون پایین باشه تا نا امید نشیم.

بیشتر بخوانید: اگر چیزی رو خیلی شدید میخوای

۲- هیچ کاری انجام ندیم و فکر کنیم فروش روی غلتک میفته خودش

اهمیتی نداره که چقدر تجارت یا خدمات شما با کیفیت و عالی هستند اگر کسی از آنها خبر نداشته باشد کسب و کار شما از بین خواهد رفت. شما باید برای کار خود تبلیغات انجام بدین و اونو دقیقا در مقابل جامعه هدف تجارتتون به نمایش بذارین.
پس حتما برای تبلیغات کسب و کار خود بودجه ای در نظر بگیرید یا به فکر تبلیغاتی باشید که هزینه ای ندارند مثلا از طریق شبکه های اجتماعی به تبلیغ محصولات خود بپردازید.
اینکه فکر کنید بدون تبلیغات معجزه ای رخ میده و مشتری ها شما را پیدا می کنند احمقانه است، آمادگی داشته باشید تا در اوایل راه زود رشد کنید تا بتونین انگیزتون رو حفظ کنید.

۳- آمادگی نداشتن برای عمل کرد بهتر به خاطر کارهای ساده

آیا اسم شرکتی که میخواین ثبت کنین مشکلی نداره و میتونین از این اسم استفاده کنین؟قانونی هست؟قبلاً استفاده نشده؟
آیا برای نام تجاریتان دامنه ای در اینترنت موجود هست تا مشتری ها به راحتی شما را پیدا کنند؟
آیا در شبکه های اجتماعی با نام تجاریتان فعال هستید؟
این ها تنها چند نمونه از مثال های پایه ای از کارهای معمولی و ساده اند که می توانند به شما کمک کنند در مسیر خود از برخی مشکلات دوری کنید. ابتدا بررسی کنید نامی که انتخاب می کنید مشکلی نداشته باشد و بعد از آن ببینید آیا دامنه وب سایتی برای نام تجاری شما موجود هست؟ اگر هست آن را خریداری کنید مطئناً هزینه زیادی نخواهد داشت. بعد از این ها بررسی کنید و در شبکه های اجتماعی با نام تجاری خود اکانت بسازید این کار برای شما هزینه ای ندارد اما بسیار مهم است. یادتان باشد اول جای پای خود را در فضای مجازی محکم کنید.

بیشتر بخوانید: چگونه برنامه ریزی کنیم برای زندگی | اصول برنامه ریزی درست

۴- نداشتن یک برنامه بلند مدت

روی هوا مدیریت کردن یک تجارت بدون برنامه ریزی که خوب روی آن فکر شده یکی از خودکشی های کارآفرینان است. بدون برنامه بودن باعث میشه که در هزینه ها و استفاده از منابع مشکلات زیادی به وجود بیاید که قطعا موجب مرگ تجارت شما خواهد بود.
درسته که شما نمی توانید تمام مشکلات و سد های مسیر را پیش بینی کنید اما داشتن یک برنامه بلند مدت به شما کمک خواهد کرد تا از بسیاری از مشکلات دور بمانید و با مشکلات و موانع جدی روبرو نشوید. به عنوان مثال برنامه ریزی و کنار گذاشتن یک بودجه برای تبلیغات طولانی مدت به شما اطمینان میده که مشکلی برای تبلیغات خود نخواهید داشت و لازم نیست از هزینه های قسمت های دیگر برای این کار کسر کنید.

بیشتر بخوانید: اثرات نداشتن اعتماد به نفس کاری

5- نپذیرفتن 100درصدی نوع و نحوه زندگی کارآفرینی

امروزه به لطف رسانه ها، فیلم ها، سریال ها و برنامه های مختلف دیگر، همه به کارآفرینی دید خفن بودن و باحال بودن  دارند.
اما راه اندازی یک کسب و کار به این راحتی ها نیست و لازمه که شما زمانی که تصمیم به شروع تجارتی میکنید سبک زندگی همراه با آن را نیز بپذیرید.
کار کردن ها طولانی مدت، مداوماً درحال حل کردن مشکلات بودن و استرس داشتن تنها تعداد کمی از مسائلی است که اگر وارد این حیطه می شوید باید با آنها کنار بیاید و آنها را بپذیرید. همچنین موارد زیر را هم در نظر بگیرید:
– با حجم زیادی از وقت های آزاد خود و ساعت های خواب زیاد خداحافظی کنید
– زمان کمی برای خانواده و دوستانتان خواهید داشت
– باید سرگرمی ها و علایق شخصیتون رو تا زمان موفقیت کنار بگذارید
– کسب و کارتان را در بالاترین درجه اهمیت در زندگی قرار بدین

آیا برای انجام این کارها آمادگی دارید؟ اگر آمادگیش رو دارید شما به یکی از 5 مشکلی که برای کارآفرینان به وجود می آید غلبه کرده اید و در راه موفقیت هستید.

ترجمه و گردآوری توسط تیم خودساخته

برچسب‌ها: , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست