فیلموبلاگویدیو انگیزشی موفقیت

اعتماد به نفس داشته باشید

اشتراک گذاری این مطالب در:

اعتماد به نفس چیست؟

اعتماد به نفس یعنی باور کردن به خود است. وقتی کسی خودش را باور داشته باشد، یعنی می داند صاحب استعدادها و توانایی هایی است. همین موضوع او را نسبت به خودش مطمئن می کند. پس صحبت می کند و از حرف زدن هراسی ندارد. زیرا می داند او یک فرد توانمند است که دیگران هم او را با همین توانایی ها می شناسند و به او اعتماد می کنند.

مزیت های داشتن اعتماد به نفس چیست؟

زمانی که فردی خود را به عنوان یک شخصیت با استعداد، قوی و توانمند بشناسد، براحتی با دیگران ارتباط برقرار می کند. اما در نبود اعتماد به نفس فرد خود را پایین تر از دیگران تصور می کند که قدرت ابراز نظر، صحبت کردن و ارتباط برقرار کردن ندارد.

در واقع تا زمانی که فرد برای افزایش اعتماد به نفس تلاشی نمی کند، نمی تواند قدم ها مثبتی برای اهدافش بردارد. شاید بتواند در برخی از موارد جزئی به موفقیت های نسبی دست پیدا کند، اما در نهایت به آنچه که در سر می پروراند، دست پیدا نمی کند. مهمترین ویژگی افرادی که اعتماد به نفس،  بالایی دارند، حس مفید بودن است.

یکی از اصلی ترین دلایلی که باعث می شود برخی از افراد در زندگی خود موفق شوند، داشتن اعتماد به نفس است. در واقع خودباوری باعث می شود تا افراد به این نتیجه برسند که برای انجام هر کاری آمادگی کافی را دارند. اصولا کسانی برای موفقیت و رسیدن به هدف تلاش نمی کنند که خودشان را باور ندارند. وقتی هدفی داشته باشید می دانید که دستیابی به آن آنقدرها هم که دیگران می گویند کار سختی نیست. فقط به خودباوری و اعتماد به نفس نیاز دارد.

مزیت های داشتن اعتماد به نفس چیست؟

چطور اعتماد به نفس داشته باشید

برای اینکه اعتماد به نفس داشته باشید یک راه کاربردی کنار زدن ترس است. وقتی با کارهایی که از آن می ترسید مواجه شوید، عقب نروید. ترس از خراب شدن یا بدتر شدن وضعیت باعث می شود تا از پیش رفتن و انجام کارهای جدید خودداری کنید. اگر برای برخی از کارهای پیش پا افتاده که انجام آنها چندان سخت نیست، اما همواره ترس در دل شماست که نکند با انجام این کار باعث خراب تر وضعیت شوید، باعث می شود تا هیچ وقت آن را انجام ندهید.

برای مثال همیشه از عوض کردن ویندوز لپ تاپ خود ترس دارید. در حالی که کار خیلی سخت و دشواری نیست و حتی اگر هم آن چیزی که بخواهید از آب در نیاید، اتفاق خاصی نمی افتد. همیشه به این فکر کنید که اگر نتیجه کار باب میلتان نشود، هیچ اتفاق خاصی نمی افتد. این نحوه فکر کردن باعث می شود تا ترس شما ریخته شود و کارهایی که تا به حال از انجام آن می ترسیدید، براحتی به پایان برسانید. با این تکنیک اعتماد به نفس شما تا حد زیادی افزایش می یابد.

همچنین اگر بتوانید کارهای کوچک و جدید خلق کنید تاثیر زیادی در افزایش اعتماد به نفس شما دارد. اعتماد به نفس، به معنی ایمان داشتن به یک توانایی، به یک شخص یا به خود است. در این فیلم با نکاتی در مورد اعتماد به نفس داشته باشید آشنا می شوید. داشتن اعتماد به نفس مانند عضله است، همه عضله دارند اما همه از آن استفاده نمی کنند. پس برای قوی کردن عضله ها باید تمرین کرد. فکر های مثبت داشته باشید و یادتان باشد که زندگی کوتاه است و باید بهترین استفاده را از آن داشته باشید. توانایی هایتان را بشناسید و بر روی آن تمرکز کنید.
با خود ساخته همراه باشید و این ویدئوی انگیزشی را از دست ندهید.

برچسب‌ها: , , , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست