فیلموبلاگویدیو انگیزشی موفقیت

مصاحبه با بابک بختیاری موسس آیس پک و کارآفرین ایرانی

اشتراک گذاری این مطالب در:

کارآفرین شدن کار ساده ای نیست. وقتی گروهی تصمیم می گیرند به کوهنوردی بروند، یک نفر رهبر و لیدر می شود. او کسی است که بیشتر از بقیه به مسیر کوهستان اشراف دارد. تجربه بیشتری در صعود به قله دارد و به همین دلیل رهبری یک گروه را بر عهده می گیرد. وقتی کسی کارآفرین می شود، عده ای هم باید برای چرخ امور کسب و کار، با او همکاری کنند. به همین دلیل کارآفرین باید قدرت مدیریت گروه را داشته باشید. همچنین برای تبدیل شدن به یک کارافرین موفق باید موارد دیگری را هم مد نظر داشته باشید.

اگر می خواهید یک کارآفرین موفق باشید، توصیه هایی که در ادامه به آنها می پردازیم، می تواند به شما کمک کند:

برای کارآفرین شدن باید اراده قوی داشته باشید

پشتکار و اراده قوی زمانی به کارتان می آید که با مشکلات عدیده ای برخورد می کنید. در این شرایط شروع به سرزنش خودتان می کنید. حتی ممکن است با سرزنش و مخالفت دیگران روبرو شوید. اگر ضعیف باشید خیلی زود تسلیم می شوید. در این شرایط آنچه می تواند به کمکتان بیاید، قدرت درونی شماست. باید اینقدر قوی باشید که سرزنش دیگران را نادیده بگیرید. همچنین وقتی مشکل و مانعی بزرگ در سر راهتان قرار گرفت، قادر به کنار زدن آن باشید.

باید قدرت تصمیم گیری عاقلانه و آگاهانه داشته باشید

یکی دیگر از توصیه های مهم برای تبدیل شدن به یک کارآفرین موفق تصمیم گیری آگاهانه است. اگر قرار باشد تصمیمات را کورکورانه و برحسب تقلید بگیرید، نتیجه برعکس می دهد. شما قصد دارید به یک مدیر موفق تبدیل شوید. برای رسیدن به این هدف به موفقیت یکی از نزدیکانتان نگاه می کنید. بدون بررسی شرایط و تناسب آن با موقعیت خود، راه آنها را انتخاب می کنید.

وقتی به تصمیم گیری های مهم می رسید، بدون اینکه فکر کنید و تنها از روی احساسات تصمیم می گیرید. برای مثال قرار است برای کسب و کار خود یک شریک معتمد پیدا کنید. از آنجا که یکی از آشنایان سرمایه گذاری را به شما واگذار می کند، او را می پذیرید. اما بعد از مدتی متوجه تفاوت در ایده ها و سلیقه ها می شوید. شما انتخاب شریک و سرمایه گذار را برحسب رابطه و آشنایی انتخاب کردید. در حالی که می بایست تعاملات و روابط بیشتری را برقرار می کردید. شناخت اولیه از سلیقه و شباهت ایده ها می توانست برای انتخاب بهتر به کمکتان بیاید.

مصاحبه با بابک بختیاری موسس آیس پک و کارآفرین ایرانی

برای حفظ انگیزه خود تا رسیدن به موفقیت تلاش کنید

یکی دیگر از توصیه های مهم برای تبدیل شدن به یک کارآفرین موفق حفظ انگیزه تا رسیدن به هدف است. حفظ انگیزه تا زمانی ممکن است که علاقه و میل و رغبت نسبت به کار داشته باشید. زمانی که از کاری دلزده شوید، انگیزه هم از بین می رود. در واقع انگیزه چیزی نیست جز علاقه و شور و شوق شما برای کار کردن. اما زمانی که این شور و شوق از بین می رود، رمقی برای ادامه نمی ماند.

برای حفظ انگیزه لازم است تا در طی مسیر کارافرینی به سراغ کارهای خوشایند بروید. وقتی خسته شدید، استراحت کنید. از حرکت تند و عجولانه بپرهیزید. از تصمیم گیری های احساسی دور شوید. قبل از هر کار و اقدامی به تفکر و مشورت نیاز دارید. تجربه کارافرین های موفق و اطلاعات مفید هم می تواند به حفظ انگیزه شما کمک کند.

کارآفرینی، فرآیندی که علاوه بر موفقیت فردی موقعیت رشد و تعالی را برای دیگران نیز فراهم می کند. اغلب کارآفرینان موفق خودشان کار را ایجاد کرده اند و آن را توسعه داده اند. اقدامی که بیشتر افراد همت انجام آن را ندارند و یا توقع کار راحت و بی دغدغه آنها را به سمت سختی های کارآفرینی نمی برد.
این ویدئوی انگیزشی مصاحبه با بابک بختیاری موسس آیس پک و یک کارآفرین نمونه است. آیس پک، مجموعه ای از فروشگاههای زنجیره ای بستنی فروشی است که درسال 1385 در ایران پایه گذاری شده است . در این برنامه درباره اشتغال بانوان و اینکه آیا باعث بیکاری آقایان می شود یا خیر، بحث می شود.
با خودساخته همراه شوید و این کلیپ را ببینید. موفقیت دیگران و شنیدن مسیری که پشت سرگذاشته اند، به شما انگیزه تلاش می دهد.

اینجا درباره بابک بختیاری بیشتر بدانید

برچسب‌ها: , , , , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست