فیلموبلاگویدئوهای آموزشیویدیو انگیزشی موفقیت

مصاحبه با جک ما – چگونه ثروتمند شویم- قسمت دوم

اشتراک گذاری این مطالب در:


جک ما کارآفرین موفق چینی است که گروه علی بابا را تاسیس کرد. جک ما در قسمت دوم ویدئوی انگیزشی چگونه موفق شویم درباره سرمایه جوانی صحبت می کند. سرمایه ای که بسیاری از جوانان به آن اهمیتی نمی دهند.
جک ما معتقد است که به جای شکایت کردن از همه چیز و بهانه گیری به این فکر کنید که چگونه می تولنید کاری را بهتر انجام دهید. سعی کنید از ذهن خود به خوبی استفاده کنید.

برای اینکه بتوانیم ثروتمند شویم باید ابتدا در شخصیت خود تغییراتی را ایجاد کنیم. آنچه باعث تفاوت بین افراد ثروتمند و فقیر و متوسط می شود، تفاوت در شخصیتشان است. هر چند در مواردی ممکن است افراد ثروتمندی باشند که فقط خوش شانس بوده اند. مثلا کسی که در یک خانواده ثروتمند بدنیا می آید، شانس ثروتمند شدن را به صورت فطری دارد. اما تنها عده کمی در این شرایط قرار می گیرند. از سوی دیگر آنها در لبه یک پرتگاه هم قرار می گیرند. یعنی ممکن است روزی بیاید که هیچ ثروتی نداشته باشند.

برای اینکه ثروتمند شویم چه باید کرد؟

بزرگترین ثروت ما شخصیت، مهارت و تخصص ماست. برای اینکه بتوانیم ثروتمند شویم ابتدا باید افکار و شخصیت خود را نسبت به جهان پیرامون تغییر دهیم. تا زمانی که تفکر بسته و محدود ما اجازه کسب تجربه های جدید را ندهد، قادر به پیشرفت نخواهیم بود. ترس و هراس نسبت به فردا مانع از قدم برداشتن می شود. این در حالی است که اگر قدم برنداریم، موفق نخواهیم شد. درست مثل کودکی که می خواهد راه رفتن بیاموزد، اما تا زمانی که پایش را زمین نگذارد، یاد نمی گیرد. این کودک چندین مرتبه به زمین می افتد، اما باز هم بلند می شود تا بتواند راه برود.

چگونه ثروتمند شویم-

برای موفق شدن به انگیزه نیاز دارید

قبل از اینکه بخواهید به این فکر کنید که چطور ثروتمند شویم باید به دنبال علاقه و عشق بروید. وقتی نسبت به کار خود علاقه داشته باشید، قطعا موفق خواهید شد. اگر فقط به ثروتمند شدن فکر کنید، علاقه و عشق بوجود نمی آید. اما وقتی به با علاقه کاری را شروع کنید در حالی که ثروتمند شدن در اولویت نباشد، به احتمال خیلی زیاد ثروتمند می شوید.

زیرا وقتی به این فکر کنید که ثروتمند شویم و چیز دیگری برایتان مهم نباشد، تحمل شکست و ناکامی برایتان سخت می شود. زیرا در اینجا علاقه و عشق به کار وجود ندارد. بلکه فقط پول است که باعث می شود کاری را آغاز کنید. شما برای بدست آوردن پول بیشتر تلاش نمی کنید. بلکه سعی می کنید از هر راهی که شده، آن را بدست آورید. ممکن است وجدان کاری را به کنار بزنید. زیرا فقط پول را می بینید. اما وقتی با عشق کار می کنید، ثروت و پول ارزش کمتری پیدا می کند و تلاش می کنید تا رضایت مشتریان را جلب کنید. در نتیجه بدون اینکه متوجه باشید ثروتمند می شوید.

به جای تمرکز بر مدرک، به مهارت توجه کنید

یکی از مشکلات اغلب جوانان امروز رفتن برای کسب مدرک بالاتر است. همه فکر می کنند اگر مدرک بالاتری داشته باشند، ثروتمندتر می شوند. به همین دلیل صندلی کنکورها پر از کسانی می شود که به عشق کسب ثروت بیشتر برای رقابت آمده اند. به جای اینکه برای بدست آوردن مدرک تلاش کنید، پی کسب تجربه و مهارت بروید. امروزه بسیاری از مهارت ها به تحصیلات آکادمیک نیاز ندارد. بلکه به تلاش شما برای یادگیری بستگی دارد.

 

برچسب‌ها: , , , , , , , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست