انگیزشیمقالهوبلاگ

چند عادت خوبی که برای شروع روز خوب می توانید انجام دهید

اشتراک گذاری این مطالب در:

برای اینکه روز و روزگار بهتری را تجربه کنید باید چند عادت برای شروع روز خوب در خود ایجاد کنید. باور کنید، قدم‌هایی ساده می‌توانند موجب تغییراتی بزرگ در زندگی بشوند. یادتان باشد که هیچ‌گاه نمی‌توانید تغییراتی به شدت عظیم در زندگی خود ایجاد کنید. علاوه بر اینکه امکان خلق چنین تغییراتی در زندگی وجود ندارد، به فرض ممکن بودن هم، بر هم خوردن روند سابق زندگی و عادت‌ها باعث بروز عواقبی ناخوشایند خواهد شد. پس همیشه آهسته و پیوسته حرکت کنید. برای تغییر باید از عادت‌هایی ساده شروع کنید. برای شروع روز خوب هم باید در خود عاداتی مثبت و مناسب به وجود بیاورید. در ادامه به چند عادت برای شروع روز خوب اشاره شده است:

چند عادت خوبی که برای شروع روز خوب می توانید انجام دهید

۱– از شب قبل برنامه‌ریزی کنید

یکی از عادت‌های مهم برای شروع روز خوب، این است که از شب قبل برای فردای خود برنامه‌ریزی کنید. بگذارید وقتی که از خواب بیدار می‌شوید، ذهن‌تان کاملا منسجم باشد و بدانید که در طول روز چه چیزهایی پیش روی شما قرار دارد. بی‌برنامگی یکی از عوامل اصلی ایجاد دلهره و نگرانی در افراد مختلف است. پس اگر می‌خواهید یک روز خوب را شروع کنید باید خودتان را به برنامه‌ریزی عادت بدهید.

شروع روز خوب

۲– از شب قبل آماده بشوید

برای شروع روز خوب، علاوه بر اینکه نیاز به برنامه‌ریزی از قبل دارید، لازم است تا از شب قبل برای موضوعات مختلف آماده بشوید. با برنامه‌ریزی مشخص کردید که در طول روز چه کارهایی انجام خواهید داد. در گام بعدی باید ملزومات اجرای برنامه‌های‌تان را هم آماده کنید. مثلا اگر در برنامه شما یک قرار کاری مهم به چشم می‌خورد باید حتما بدانید که در جلسه چه چیزهایی را مطرح خواهید کرد، چه لباسی به تن خواهید کرد و… . این آمادگی‌ها باعث می‌شود یک روز خوب را آغاز کنید و شاد و پرانرژی باشید. حال فرض کنید که صبح زود باید برای رفتن به یک قرار کاری آماده بشوید اما از قبل حاضر نشده‌اید. عجله باعث می‌شود که حضور ذهن‌تان را کاملا از دست بدهید و ندانید که درباره چه چیزهایی صحبت خواهید کرد. از سوی دیگر، لباس‌های‌تان هم آماده و تمیز نیستند و این خود عامل دیگری برای افزایش استرس‌تان می‌شود. آمادگی روحی و فیزیکی باعث می‌شود که روز خوب شما با نشاط آغاز بشود پس به آن خیلی خیلی توجه کنید.

۳– کارهای مهم را به خود یادآوری کنید

خیلی‌اوقات، کارهایی را که برای انجام در طول روز در نظر دارید، فراموش می‌کنید. علت این است که مشغله‌های فراوان مانع از رسیدگی به همه برنامه‌ها می‌شوند. پس برای اینکه روز خوب خود را طوری شروع کنید که به تمام برنامه‌های‌تان برسید، بهتر است، از یک عامل یادآوری‌کننده مثلا برنامه‌هایی که در تلفن همراه هستند یا یک تکه کاغذ یادداشت برای یادآوری برنامه‌های خود استفاده کنید. یادداشت کردن و نوشتن یکی از بهترین راه‌ها برای وفادار ماندن به برنامه‌ریزی‌ها است. کلا مکتوب کردن هر چیزی باعث می‌شود تا میزان پای‌‌بندی به آن افزایش پیدا کند. علت این است که وقتی چیزی را می‌نویسید، مغز حس می‌کند که با اطلاعاتی مهم رو به رو است و محتوای مکتوب را بیشتر در خود نگهداری می‌کند. نوشتن فقط به برنامه‌های روزانه محدود نمی‌شود. شما می‌توانید تمام دلمشغولی‌ها و نگرانی‌های ذهنی خود را هم بنویسید. مثلا صبح که از خواب بیدار می‌شوید، زمانی را به نوشتن درگیری‌های ذهنی‌تان اختصاص بدهید. نوشتن می‌تواند یکی از عادت‌های مناسب برای شروع روز خوب باشد.

شروع روز خوب

۴-آرام آرام، کار کنید

یکی دیگر از عادت‌هایی که به شروع روز خوب کمک می‌کند، آرام کار کردن است. دقت کرده‌اید کسانی که تند و با عجله هر کاری را انجام می‌دهند، معمولا آرامش کمی دارند؟ این افراد فکر می‌کنند هر چقدر عجله بیشتری به خرج بدهند، کارهای بیشتری در طول روز انجام خواهند داد. این طرز تفکر کاملا غلط و اشتباه است. زیرا آرام کار کردن، آرام غذا خوردن و … باعث می‌شود که فرد تسلط و تمرکز بیشتری داشته باشد. در نتیجه با تمرکز و تسلط بیشتر، امکان رسیدگی به تعداد کار بیشتری مهیا می‌شود. سعی کنید از همان صبح که از خواب بلند می‌شوید، آرام کارهای‌تان را انجام بدهید و برای شروع یک روز خوب به روح و روان‌تان آرامش منتقل کنید.

۵– انرژی مثبت را وارد روز خود کنید

عادت کنید برای شروع روز خوب، انرژی‌های مثبتی را وارد زندگی خود کنید. مثلا اگر جمله‌ای انگیزشی در جایی خوانده‌اید که روی شما اثرات مثبتی دارد، بهتر است آن را روی کاغذی با خط خوش بنویسید و روی در یخچال یا هر جای دیگری که در مسیر دیدتان است قرا بدهید. خبرهای خوب بخوانید، فیلم‌ها و ویدیوهای بامزه ببینید. مثلا سر میز صبحانه از داستان‌های جالبی که شنیده‌اید تعریف کنید یا لطیفه بگویید. اگر هم تنها هستید، به صفحات شاد شبکه‌های مجازی رجوع کنید و… .

شروع روز خوب

۶- کارهای مهم را در اولویت بگذارید

بیشتر افراد، وقتی کاری مهم بر عهده دارند، مدام نگران انجام هستند و قبل از اینکه به سراغ آن بروند مدام تحت فشار روانی هستند و به این فکر می‌کنند که کار چطور پیش خواهد رفت. برای اینکه اسیر چنین تله‌ای نشوید و شروع روز خوب خود را زیبا رقم بزنید، در برنامه‌ریزی خود، انجام کارهای مهم و بزرگ را در اولویت بگذارید. وقتی کاری که مدام دغدغه انجام آن را داشتید، پایان پیدا می‌کند، آرامش بیشتری برای ادامه فعالیت‌های روزانه خود خواهید داشت.

۷– کار خیر و کمک به دیگران را فراموش نکنید

کمک کردن به دیگران به دلایل متعددی باعث ایجاد حس خوب در وجودتان می‌شود. اگر دوست دارید که شروع روز خوب با همین حس و حال ادامه پیدا کند، باید در برنامه‌ریزی‌های خود به انجام کارهای خیر و کمک به دیگران هم توجه کنید. لازم نیست، هر روز در خیریه‌ها شرکت کنید یا پولی کلان به نیازمندان بدهید. منظور از کار خیر و کمک به دیگران همان اقدامات کوچک و مؤثری است که رابطه شما را با جهان هستی و دیگران زیباتر می‌کند. مثلا به حل مشکل همکارتان کمک کنید یا برای همسر/مادر/ فرزند و… گلی بخرید و به او هدیه بدهید. اینها همه مصادیق انرژی مثبت هستند و باعث می‌شوند روز شما و اطرافیان‌تان شیرین و دوست‌داشتنی بگذرد.

شروع روز خوب

۸ورزش کنید

این روزها همه پرمشغله هستند. اما هیچ بهانه‌ای نباید مانع از ورزش کردن بشود. اگر می‌خواهید عادتی برای شروع روز خوب در خود ایجاد کنید، شک نکنید که ورزش کردن یکی از بهترین گزینه‌هایی است که می‌توانید در نظر بگیرید. ورزش کردن حتی در حدود ۵ دقیقه نیز باعث شکل‌گیری اثراتی مفید در روح و جسم‌تان می‌شود.

اگر بتوانید، برنامه‌ای دقیق و مناسب برای خود ایجاد کنید و براساس آن به ورزش کردن بپردازید که عالی است اما در غیر این صورت هم چند دقیقه ورزش کردن می‌تواند روزی خوب را برای‌تان رقم بزند.

هر روز صبح که از خواب بیدار می‌شوید به خودتان بگویید که روزی زیبا در انتظارتان است. باور کنید که قدرت تلقین در زندگی خیلی بیشتر از آن است که فکر می‌کنید.

برای اینکه بتوانید برای همیشه با عادت های بد خداحافظ کنید، خوساخته شرکت در دوره «قاتل رویاهات اینجاست» را به شما پیشنهاد می دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر روی عکس زیر کلیک کنید:

ترک عادات بد

 

برچسب‌ها: , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست