درمان استرسمقالهوبلاگ

چگونه با استرس های مختلف زندگی خداحافظی کنیم؟

اشتراک گذاری این مطالب در:

خداحافظ استرس های زندگی!

خداحافظ استرس : استرس صحبت در جمع

پاهایی که می‌لرزد، دستانی که یخ کرده است، عرق از سر و روی روانه است، آب دهانی که به سختی قورت داده می‌شود…این موارد برایت آشنا است. این طور نیست؟

استاد اسم تو را صدا کرده است و باید برای سایرین پروژه نهایی امتحان را ارائه بدهی…انگار کسی مغزت را قفل کرده و کلید آن را به دورترین نقطه ممکن پرتاب کرده است. هر چقدر تلاش می‌کنی بر اوضاع مسلط بشوی، همه چیز بدتر می‌شود. حالا دیگر صدایت هم می‌لرزد و تقریبا همه فهمیده‌اند که چقدر وحشت کرده‌ای. انگار صدای خنده و مسخره کردن جمعیت هم از آن دورها به گوشت می‌رسد. با خودت فکر می کنی که با وجود تمام ظرفیت‌ها و استعدادهایی که داری به خاطر استرس از صحبت در جمع و نداشتن اعتماد به نفس به هیچ جا نخواهی رسید. «خداحافظ استرس» دوره‌ای آموزشی است که به تو کمک می‌کند با این بحران سرد و سیاه مبارزه کنی. باور کن که همه ما حق داریم در این کره خاکی شاد و راحت زندگی کنیم. حال اگر عوامل بیرونی، تجربه تمام و کمال این حق را از ما می‌گیرند حداقل خودمان نباید از درون به دشمن درجه یکِ لحظات شاد و آفتابی‌مان بدل بشویم. دوره خداحافظ استرس را ببینید و از نظرات کارشناسی و علمی برای رفع این مشکل کمک بگیرید.

خداحافظ استرس : استرس در برقراری ارتباط با دیگران

در مهمانی‌ها، تنهایی در گوشه‌ای می‌نشینید و فقط نظاره‌گر هستی. نه؟ خیلی سخت می‌توانی سر صحبت را با دیگران باز کنی. از اینکه در بحث‌ها شرکت کنی، دچار استرس می‌شوی؟

وقتی می‌خواهی با کسی صحبت کنی، احساس می‌کنی که تو را به دقت زیر نظر گرفته است و به تِته پِته می‌افتی؟ شاید هم فکر می‌کنی که آنقدرها شخصیت جالب و سرگرم‌کننده‌ای نداری و همین باعث می‌شود که برای برقراری ارتباط با سایرین استرس داشته باشی. از همه بدتر زمانی است که سر و کله یک جنس مخالف پیدا می‌شود و قرار است با او صحبت کنی… واویلا از آنجایی شروع می‌شود که مدام سرخ و سفید می‌شوی و استرسی که در روانت جاری شده اجازه نمی‌دهد که شخصیت جذابی به نظر برسی. هول می‌شوی، رنگ عوض می‌کنی، مدام به این فکر می‌کنی که طرف مقابل درباره تو چه فکری می‌کند؟ شاید وقت آن رسیده که دیگر این وضعیت را ترک کنید. خداحافظی با استرس و سلام به زندگی شاد و بی‌دغدغه‌ای که در آن خبری از دلهره و تنش‌های همیشگی نیست. در رسیدن به چنین مقصدی باید از کمک‌های حرفه‌ای بهره بگیری. دوره آموزشی «خداحافظ استرس» می‌تواند، راهی برای تغییرت باشد. امتحان کن که پشیمان نخواهی شد.

خداحافظ استرس : استرس درباره شکست و فقدان

شما از همه چیز می‌ترسید… از اینکه نتوانید، از اینکه نشود. اصلا تصمیم گرفته‌اید که هیچ چالشی را قبول نکنید و به همین خاطر بسیاری از فرصت‌های احتمالیِ پیش روی خود را از دست داده‌اید.

مدام اگر و اما می‌آورید و فکر می کنید اگر پا گذاشتن در مسیرهای تازه با شکست یا از دست دادن چیزهایی که اکنون دارید، تمام بشود، چه باید کنید؟ شما آن‌قدر از نشدن‌ها می‌هراسید که دیگر هیچ تلاشی برای پیش رفتن رو به جلو ندارید. در حال درجا زدن هستید و استرس مانند ماری سمی به دور زندگی‌تان پیچیده است و به هیچ‌وجه اجازه تجربه‌های تازه را به شما نمی‌دهد. هیچ رنگ و بوی تازه‌ای در حوالی کوچه‌های زندگی‌تان نمی‌پیچد، برای اینکه هر شروع و اصلاحی برای‌تان با تنش و دلهره همراه است. دوست من، وقت تغییر فرارسیده است. مگر چند بار به دنیا می‌آییم؟ قبول داری که علاوه بر شکست، از دست دادن، غم، استرس و تمام احساسات منفی، احساسات دیگری نیز در این دنیا قابل شکل‌گیری در عمق جان ما هستند؟ لذت شیرین عاشقی کردن در ثانیه‌های پر پیچ و خم زندگی را از خود نگیر. عاشقانه تلاش کن و با آغوشی باز و شجاعت به استقبال فرداها برو. در این مسیر تنها نیستی. خیلی‌ها به تو شبیه‌اند و همگی برای تغییر نیاز به اراده دارید و راهنمایی هوشیار. دوره آموزشی خداحافظ استرس می‌تواند کمک و راهنمای تو در مسیر بدرود گفتن با استرس باشد. به آن اعتماد کن.

خداحافظ استرس : استرس درباره وقایع روز و اخبار دور و بر

وضع خراب اقتصادی، اوضاع نابه‌سامان اجتماعی، بیکاری، سرد شدن روابط افراد در خانه و جامعه و این فهرست به شکل بی‌پایانی ادامه دارد….

نمی‌دانید غصه کودکان کار را بخورید یا به حال زلزله‌زدگان بی‌خانمان گریه کنید. عجب روزگار سیاه و دردناکی… شوالیه‌های تاریکی تمام دنیا را به تسخیر خود درآورده‌اند. امیدی ندارید… پس این دنیای نحس و پر از غصه که ساکنانش را هر روز بدل به جانیان بی‌رحم می‌کند، کِی پایان خواهد گرفت؟ استرس تمام وجودتان را در برگرفته است.در چنین وضعی، طبیعی است که شرایط برای ایجاد آرامش و فرار از استرس‌ها آماده نیست….آماده نیست؟در میان این همه جنگ و خون و تباهی، هیچ‌وقت خبری خوش‌حال‌کننده وجود نداشته است؟ البته که این‌طور نیست. به قول چارلی‌ چاپلین: «شاید زندگی، همان جشنی نبود که انتظار داشتی به آن دعوت بشوی… اما حالا که آمده‌ای، سعی کن زیباترین رقص‌هایت را ارائه بدهی». پس استرس‌های بیرونی را با رشد درون خود، پَس بزن و نگذار که فشارهای بیرونی درونت را به آتش یأس بکشاند. تک‌تک ما روی این زمین ملتهب، جهانی پر رمز و راز هستیم که با رسیدن به صلح درونی و دوری از استرس می‌توانیم، در زیباتر شدن آن نقشی پررنگ ایفا کنیم. برای پاک کردن این استرس‌های خارجی، دوره آموزشی خداحافظ استرس را در نظرت داشته باش. این دوره، راه‌کارهای خوبی برای کنترل و تقویت درون تو در دست دارد.

خداحافظ استرس : استرس درباره کنکور و امتحان

سر جلسه امتحان است. همه مطالب را از یاد برده‌اید. حضور ذهن ندارید. هیچ‌چیز به خاطرتان نمی‌آید. وااای…

ثانیه‌ها همین‌طور به سرعت در حال عبور هستند و کلی پرسش به شکل جواب‌نداده باقی مانده است.به قول دوست شهیر و فقیدمان، استرس مانند خوره روح‌تان را در انزوا می‌خورد و مثل همیشه، نتیجه‌ای جز شکست و عقب‌ماندگی به همراه نخواهد داشت. وقت  رو به پایان است. مگر این شما نبودید که چندین ماه از بهترین سال‌های زندگی‌تان را صرف درس خواندن برای این کنکور لعنتی کرده بودید؟ با این حجم از استرس، هیچ کاری از پیش نمی‌برید. قبول که نمی‌شوید هیچ… حتی تا جلوی در دانشگاه هم شما را راه نخواهند داد… بیایید، واقع‌بین باشید. کسی که قدرت مدیریت استرس‌ها و ترس‌های درونی خود را ندارد، آیا واقعا لایق کسب نتایج عالی است؟ البته که نه. این رُک بودن اگر چه شما را می‌آزارد اما واقعیت محضی است که نشان می‌دهد، هیچ کس به اندازه صفات نامناسب و رشدنیافته شما، با موفقیت‌ها و آینده‌تان دشمنی نمی‌کند. دوست من، باید تغییر کنی… برای تجربه حضور در سرزمین‌های شگفت‌انگیز این دنیا باید به خودت کمک کنی. دوره آموزشی خداحافظ استرس درست همان چیزی است که در این مسیر به تو سرنخ‌هایی برای تغییر هدیه می‌کند. ارزش و اهمیت آن را بعد از بررسی و تماشای دقیق خواهی فهیمید. شک نکن… .

خداحافظ استرس : ‌استرس شغلی

چقدر تلخ و بی‌اعصاب شده‌اید… هیچ دقت کرده‌اید که اعضای خانواده و دوستان‌تان دیگر میل یا بهتر بگوییم جرئت نزدیک شدن به شما را ندارند؟

مدام واکنش‌های عصبی از خود بروز می‌دهید. سرتان به شدت شلوغ است…قبول. استرس تنظیم و مدیریتِ مسئولیت‌های مختلف به جان‌تان افتاده است… قبول. اما مگر قرار نبود که با سر کار رفتن و یافتن شغل، برای خود و نزدیکان‌تان زندگی بهتری بسازید؟ این که نشد، شما دارید روز به روز عصبی‌تر و بدخلق‌تر می‌شوید. استرس، فشار کاری و هزار و یک مشکلی که در محیط کار به وجود می‌آید باعث شده است تا شما بی‌طاقت و عصبی بشوید. اما بهتر است یک بار دیگر به دوران کودکی خود بازگردید. در آن زمان‌ها، چه تصوری از زندگی خود در بزرگسالی داشتید؟ باور کنید، اگر در آن دوران، خودِکنونی‌تان را می‌دید، به او سلام هم نمی‌کردید. طوری زندگی کنید که با رویاهای کودکی‌تان هماهنگ باشد. استرس‌های جورواجور برای همه وجود دارند. مطمئن باشید که هیچ‌کس کاملا بی‌خیال و آرام نیست. فقط باید شیوه مدیریت آن را به کمک دوره‌های آموزشی خوبی مثل خداحافظ استرس یاد بگیرید. قصد ما در اینجا، تبلیغ نیست، معرفی و همراهی محصولی است که می‌تواند به رشد گل آرامش در جامعه کمک کند.

  

خداحافظ استرس : استرس درباره قضاوت دیگران

در مهمانی دیشب، در مورد موضوعی اظهار نظر کرده‌اید و الان سخت پشیمانید: نکند، دیگران فکر کنند که من پررو هستم، اگر فکر کنند که من منظوری داشتم چه؟

استرس به جان‌تان افتاده است. مدام تمام لحظات حضور خود را در ذهن بررسی می‌کنید. مانند ذره‌بینی فوق تخصصی در حال تجزیه و تحلیل کوچک‌ترین رفتارهای خود هستید. استرس دارید… تنش به قلب و ذهن‌تان راه پیدا کرده و آرامش خود را از دست داده‌اید. می‌دانید همه این‌ها ناشی از چیست؟ شما نسبت به قضاوت دیگران درباره خود استرس دارید. مدام فکر می‌کنید که دیگران درباره شما چه فکری می‌کنند. استرس، انواع مختلفی دارد. گاهی ناشی از کنکور و امتحان است و گاهی به خاطر روابط اجتماعی مانند قضاوت دیگران و… نمود پیدا می‌کند. اما در همه موارد، راه چاره دارد. نخست این است که باید تلاش کنید تا اراده لازم برای تغییر را در خود به وجود بیاورید. گام بعدی هم یافتن نیروی کمکی است که ضمن آگاهی، راه‌کارهای خوبی در آستین دارد. برای اینکه به استرس بدرود بگویید، دوره آموزشی خداحافظ استرسرا دقیق بررسی کنید. مطمئنا در افزایش کنترل درونی به شما کمک شایانی می‌کند.

 

اگر ترس و استرس بیش از حد زندگی شما را تحت تاثیر قرار داده است، با دوره خداحافظ استرس، برای همیشه با استرس خداحافظی کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید:

انرژی درمانی چیست

برچسب‌ها: , , ,
مقالات پیشنهاد شده

1 دیدگاه. Leave new

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست