فیلمویدیو انگیزشی موفقیت

روی خودت سرمایه گذاری کن

اشتراک گذاری این مطالب در:

سرمایه گذاری واقعی در کجای زندگی مهمتر است؟

شما چقدر روی خود و زندگی تان سرمایه گذاری  می کنید؟ وقتی صحبت از سرمایه گذاری می شود، بسیاری ممکن است به ارزش داشته های خود فکر کنند. به پول هایی که در بانک پس انداز کرده و یا املاکی که در اختیار دارند. بعضی هم که از مال دنیا بی نصیبند، سرخورده و ناامید آهی می کشند که به هیچ جا نرسیده اند.

سرمایه گذاری واقعی در زندگی گاهی به داشته ها و اموال ما خلاصه نمی شود. زیرا ممکن است با یک اتفاق ناگهانی همه چیز را از دست بدهیم. با یک معامله نادرست زیان زیادی بر ما وارد شود. در این صورت بخش زیادی از دارایی ما از بین می رود. اما وقتی ما از سرمایه گذاری واقعی صحبت می کنیم، یعنی دارایی ما با گذشت زمان و اتفاقات ناگهانی از بین نرود.

ممکن است بگویید با بیمه اموال و دارایی می توانیم از نابودی آنها جلوگیری کنیم. اما در بسیاری از مواقع هم این امر ممکن نیست و شاید بیمه پاسخگوی بخشی از خسارت های ما باشد. پس براستی سرمایه واقعی را ر کجا جستجو کنیم؟

سرمایه واقعی چیست؟

سرمایه واقعی عبارت است از: مهارت، تخصص و زمان. وقتی ما در کاری مهارت و تخصص کافی داشته باشیم، حتی اگر شکست بخوریم، قادریم در مدت کوتاهی همه چیز را به روز اول برگردانیم. شاید در ابتدا کمی سرخورده و ناامید شویم. اما بعد از گذشت مدتی و بدست آوردن سلامت روح و روان می توانیم دوباره به مانند قبل کسب و کار خود را رونق ببخشیم.

وقتی از زمان صحبت می کنیم، بزرگترین سرمایه ای است که به طور عادلانه بین همه تقسیم شده است. همه ما زمان یادگیری و پیشرفت را در اختیار داریم. برخی از آن به نحو احسن استفاده می کنند و به افرادی موفق تبدیل می شوند. افرادی هم هستند که زمان را نادیده می گیرند و برایش ارزشی قائل نیستند. در حالی که سرمایه گذاری روی زمان می تواند یک افق جدید موفقیت را برایمان روشن کند.

سرمایه گذاری

راستش را بخواهید ارزش زمان در کوتاه مدت مشخص نمی شود. به همین دلیل است که آن را نادیده می گیریم. ما فقط برای چیزهایی ارزش قائل می شویم که نتیجه آن فوراً مشخص شود. وقتی برای یک دوره سه ساله برنامه ریزی می کنید تا شبی دو ساعت را برای یادگیری یک مهارت جدید صرف کنید. در این مثال به خوبی واضح است که در طی مدت سه سال چیزی نصیبتان نمی شود. پس تنها صبر و حوصله نیاز دارید تا در طی سه سال آموزش های خود را تکمیل کنید.

اما وقتی پس از 3 سال وارد بازار کار می شوید، نتیجه آن را می بینید. در همین زمان است که به ارزش زمانی که از آن بخوبی استفاده کرده اید، پی می برید. برای اینکه از وقت خود بخوبی استفاده کنید، باید صبور باشید. انتظار نداشته باشید وقتی امروز وقتی را صرف کار مهم و موثری کردید، نتیجه آن را در کوتاه مدت ببینید.

ادامه این مطلب را می توانید در ویدئوی انگیزشی مشاهده کنید.

برای استفاده بهتر از زمان می توان در دوره مدیریت زمان سایت خودساخته شرکت کنید. برای اطلاعات بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید:

زمان را به استخدام خود دربیارید

برچسب‌ها: , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست