فیلمویدیو انگیزشی موفقیت

توانایی هاتو بشناس

اشتراک گذاری این مطالب در:

توانایی هاتو بشناس تا موفق بشی

شناخت توانایی ها و نقاط ضعف شناخت واقعی بینانه ای را بدست می دهد. تصور کنید فردی قصد عبور از یک رودخانه بدون پل را دارد. در حالی که جریان آب با شدت زیاد در حال عبور است. اگر این فرد نسبت به قدرت بدنی خود برای مقاومت در برابر شدت جریان آب شناخت کافی را نداشته باشد، عبور از رودخانه به احتمال زیاد به مرگ یا صدمات جسمی می انجامد.

همچنین شناخت نقاط قوت باعث افزایش اعتماد به نفس و از سوی دیگر عزت نفس می شود. کسی که بداند از چه قدرتی برخوردار است و چه کارهایی از او ساخته است، ارزش و احترام بیشتری برای خود قائل است. زمانی هم که برای خود ارزش بیشتری قائل باشید، مسلما دیگران هم به شما احترام می گذارند.

کسی که نسبت به نقاط قوت و توانایی های واقعی خود شناخت کافی داشته باشد، یک مسیر را مطابق با توانایی خود انتخاب می کند. طبیعتا احتمال موفقیت در راه هایی که در آنها توانایی و پتانسیل داریم، بسیار زیاد است. یکی از دلایل شکست بسیاری از افراد در زندگی انتخاب مسیرهای غلط و اشتباهی است که با توانایی ها و قابلیت هایشان همخوانی ندارد.

توانایی هاتو بشناس تا موفق بشی

چطور می توانم توانایی هایم را بشناسم؟

شناخت توانایی ها کار راحتی نیست. زیرا ما ساختار پیچیده ای دارم که علایق و استعدادهایمان در طی زمان و به دلایل متعددی پنهان می مانند. برای مثال یک جوان 30 ساله ای که هنوز در پیدا کردن شغل خوب دچار تردید و تشویش ذهنی است، پیدا کردن علایق واقعی برای او سخت است. پیدا کردن توانایی ها را باید در زمان هایی که جستجو کنیم که یک کار را بدون خستگی به اتمام می رسانیم.

برای مثال اگر وقتی پشت کامپیوتر نشسته اید و برای طراحی یک عکس با نرم افزار فتوشاپ متوجه زمان نیستید و نتیجه کارتان رضایت بخش است، شک نکنید که در این کار توانایی کافی را دارید. این تنها یک مثال است. به کارهای روزمره خود نگاه کنید. از کدام کار خسته نمی شوید؟ وقتی مادری در آشپزخانه با تمام دل و جان آشپزی می کند و از کارش خسته نمی شود، بدون شک در خانه داری توانایی زیادی دارد.

در بسیاری از مواقع وقتی کاری را به سختی و تنها به شوق بدست اوردن پول انجام دهید، آن کار جزئی از علایق و توانایی شما نیست. بلکه تنها به منظور بدست آوردن پول برای امرار معاش آن را در دست گرفته اید. این مشکل بسیاری از جوان های نسل امروز است که بدون در نظر گرفتن توانایی و استعداد وارد یک شغل جدید می شوند. شاید با تلاش زیاد در این کار موفقیت نسبی داشته باشند، اما چون علاقه و توانایی در آن ندارند، بعد از مدت کوتاهی در آن شغل خسته می شوند یا قدرت خلاقیتی در آن ندارند.

توانایی به همراه علاقه شما را نسبت به کار حریص تر می کند. گذشت زمان را متوجه نمی شوید و برای شروع مجدد کار در صبح فردا، لحظه شماری می کنید.

ادامه این مطلب را می توانید در ویدئوی انگیزشی مشاهده کنید.

مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست