فیلموبلاگویدئوهای آموزشیویدیو انگیزشی موفقیت

به کجا چنین شتابان؟!

اشتراک گذاری این مطالب در:


دانلود با کیفیت 720          دانلود با کیفیت 480          دانلود با کیفیت 360

اعتیاد به تکنولوژی

حتما شما هم ضرب المثل اینکه کسی یا از اینور بوم افتاده یا از اون ور بوم را شنیده اید. حقیقت این است که بسیاری از کسانی که الان مشغول مطالعه این متن و تماشای این کلیپند از آن ور بوم استفاده از تلفن همراه و رسانه های اجتماعی افتادند. آن ور بومی که نتیجه اش اعتیاد به تکنولوژی است. این اعتیاد به تکنولوژی اگر کنترل کنترل نشود نتایج بسیار مخرب و زیان باری بر روی فرد و جامعه می تواند داشته باشد.

دوری افراد و خانواده از یکدیگر، حتی در جمع های خانوادگی و دوستانه، خالی شدن کتاب خانه ها و آسیب های روحی روانی تنها بخشی از آسیب های اعتیاد به تکنولوژی تلفن همراه و استفاده بی حد و حصر از شبکه های اجتماعی است.

اعتیاد به تکنولوژی

علم و تکنولوژی هر روز در حال توسعه و پیشرفت است. هر روز که می گذرد یک ابزار جدید ساخته می شود. لوازم خانه در حال هوشمند شدن هستند. گوشی های همراه، آیپدها و تبلت و نوت بوک ها هم هر روز شکل و طرح جدیدی به خود می گیرند. اکنون با وجود وسایل جدیدی که وارد بازار می شوند، دیگر وسایل و ابزارهای قدیمی تر کمتر به چشم می آیند.

با وجود یک تلویزیون LED هوشمند دیگر کسی از یک تلویزیون رنگی معمولی استفاده نمی کند. دلیل این موضوع تمایلات بشر برای استفاده از وسایل پیشرفته تر است. این وسایل و دستگاه ها کار انسان را راحت تر می کنند. یکی از ویژگی های بشر راحت طلبی است.

زمانی که انسان شب را در تاریکی به سر می برد تا اینکه لامپ و برق اختراع شد. انسان با شور و شوق از آن استقبال کرد. زیرا دیگر مجبور نبود شب را در تاریکی بسر کند و از آن به بعد می توانست شب را مثل روز روشن کند. آن زمان روشن و خاموش کردن چراغ ها کلیدی نبود. پس از مدتی لامپ های کلیدی ساخته شدند و این اختراع روشن و خاموش کردن چراغ ها و لامپ ها را برای انسان راحت تر می کرد. با وجود این امکانات دیگر هیچ انسانی حاضر به استفاده از چراغ های نفتی و روغنی نبود. زیرا انسان راحت طلب شده بود.

اکنون انسان می تواند از فاصله دور لوسترها و چراغ های خانه را از طریق گوشی خانه و در مسافت های دور کنترل کند. اگر چه استفاده از این تکنولوژی هنوز گسترده نشده است، اما تردیدی وجود ندارد اگر این قابلیت و امکان برای همه مردم فراهم شود، دیگر تمایلی برای استفاده از لامپ های کلیدی را نخواهند داشت.

ابزار در خدمت بشر یا بشر در خدمت ابزار؟

همه امکانات و تکنولوژی ها ساخته شده اند تا انسان در راحتی و رفاه باشد. ساخت خانه هوشمند بخاطر سهولت مدیریت خانه و لوازم خانگی در سرکار و یا در مسافرت است. گوشی های همراه به منظور سهولت در برقرار تماس، تماشای فیلم و عکس، عکاسی و فیلمبرداری، گوش دادن به موسیقی، ورود به شبکه های اجتماعی و کسب اطلاعات جدید از گوگل است. اگر چه همه این تکنولوژی ها ساخته شدند که در خدمت بشر باشند، اما می بینیم که امروز بشر در خدمت ابزار قرار گرفته است. دلیل آن وابستگی بیش از به این ابزار و تکنولوژی هاست که اگر نباشند گویی که چیزی را گم کرده ایم.

چکار کنیم تا در خدمت ابزار نباشیم؟

همانطور که گفتیم ابزارها برای سهولت کار و راحتی انسان ساخته می شوند. اما نباید یک اصل مهم را فراموش کرد و آن استفاده صحیح، درست و منطقی از این ابزارهاست. گوشی همراه به خودی خود نمی تواند یک ابزار مضر باشد. در مفید بودن این وسیله هیچ شکی نیست. اما اگر در استفاده از آن زیاده روی شود، باید بگوییم ما برده ابزارها شده ایم.

در این کلیپ انگیزشی می توانید ادامه را مطلب را مشاهده کنید.

 

برچسب‌ها: , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست