زبان بدنمقالهوبلاگ

جادوی زبان بدن در مصاحبه شغلی و مذاکره

اشتراک گذاری این مطالب در:

جادوی زبان بدن در مصاحبه شغلی

فردا یک مصاحبه شغلی در پیش داری. تمام وجودت پر از استرس شده است. واقعیت این است که دفعه پیش که برای مصاحبه رفته بودی، آن‌قدر بد عمل کردی که حتی اگر خودت هم جای مصاحبه‌کنندگان بودی، به سراغ گزینه‌های دیگر می‌رفتی. می‌دانی، وقتی برای مصاحبه شرکت می‌کنی، از لحظه‌ای که منشی‌ها با همان لحن معروف‌شان می‌گویند: «سرکار/جناب نووووبت شماواااست….بفرماااوید…»، استرسی به جانت می‌افتد که نمی‌توانی آن را پنهان کنی. عرق پیشانی‌ات که چِک‌چِک می‌کند در ترکیب با حرکات صورت و بدنت تشکیل تیمی می‌دهند که تیم منتخب بی‌عرضه‌گان جهان هم با آن قابل‌مقایسه نیست.

hضطراب در تمام حالات بدن و سلول‌های صورتت مشخص می‌شود. داد می‌زند که کاملا هول شده‌ای. اگر لرزش به پاها و دستانت بیافتد هم که دیگر نور علی نور است. خداوکیلی، این‌ها اگر نشانه ضعف و ناتوانی نیست، چیست پس؟ می‌دانی مشکل از چیست؟ چرا مصاحبه کاری و شغلی برای تو تبدیل به یک غول بی‌شاخ و دُم شده است؟ علت این است که تو زبان بدن را بلد نیستی. تو فراموش کرده‌ای که استرس داشتن طبیعی است و کسانی که در موقعیت‌های مشابه بی‌استرس به نظر می‌رسند، تنها فرقی که با تو دارند، آگاهی از زبان بدن است. اگر بدانی چطور دست‌ها، پاها، زاویه بدن، حالت چهره و… را در کنترل خود دربیاوری، تا حد زیادی بر استرست غلبه خواهی کرد و به دیگران نشان می‌دهی که مسلط و لایق هستی. اگر تا به حال از جادوی زبان بدن غافل مانده‌ای، ایرادی ندارد. ماهی را هر وقت از آب بگیری تازه است. دوره جادوی زبان بدن، یکی از آن منابع خوب و غنی در این زمینه است که برای تغییرات مثبت تو را آماده می‌کند.

جادوی زبان بدن در مذاکره

وقت مذاکره بر سر موضوعی مهم در محل کارتان پیش آمده است یا می‌خواهید معامله‌ای تجاری و مالی داشته باشید. مثلا خانه‌ای بخرید یا ماشینی معامله کنید و… . اما دل تو دل‌تان نیست. تجربه خوبی در این زمینه‌ها ندارید. هر وقت پای مذاکره‌ای، معامله‌ای… به میان بوده است، شکست خورده‌اید. می‌دانید، داستان از چه قرار است؟ وقتی با دیگران وارد مذاکره می‌شوید، سریعا مرعوب رفتارهای طرف مقابل می‌شوید و خودتان هم با رفتارهایی که بروز می‌دهید باعث می‌شوید تا اصطلاحا ریش‌تان را وجب کنند و روی‌تان چندان حساب نکنند. بالاخره وقتی رفتارهای درستی بروز نمی‌دهید، در کلام و حرکات بدن‌تان هیچ‌گونه قاطعیت و تسلطی دیده نمی‌شود، چنین برخوردی از طرف مقابل کاملا عادی است. مشکل شما فقط این نیست که خودتان اثرگذاری لازم را در مذاکره ندارید.

ایراد دیگر شما این است که نمی‌توانید متوجه پالس‌ها و کنش‌های طرف دیگر بحث بشوید. دوست عزیز، مشکل شما تشخیص داده شده است: شما با زبان بدن بیگانه هستید. زبان بدن، علاوه بر اینکه به شما کمک می‌کند، کُدهای رفتاری درستی ابراز کنید، شما را در شناخت واقعیت ذهنی طرف مقابل هم یاری می‌دهد. مثلا وقتی در این زمینه خبره بشوید و اطلاعات کافی کسب کنید، به سادگی متوجه می‌شوید که حرکات بدن طرف دیگر معامله شما نشان می‌دهد که او در حال دروغ گفتن است یا حالت چهره او به شما نشان خواهد داد که نسبت به پیشنهادی که مطرح کرده‌اید، هیجان‌زده شده یا ترسیده یا… . برای اینکه دفعه دیگر، در هنگام مذاکره عالی و افتخارآمیز عمل کنید، نگاهی به دوره جادوی زبان بدن داشته باشید. در آن‌جا، همه اینها تمام و کمال گفته شده است.

اگر می خواهید با موضوع زبان بدن آشنایی بیشتری پیدا کنید، در دوره جادوی زبان بدن شرکت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید:

برچسب‌ها: , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست