انگیزشیمقالهوبلاگ

زمان خوب زندگی کِی و چگونه فرا می رسد؟

اشتراک گذاری این مطالب در:

منتظر روزهای خوب هستید؟ اصلا روز خوب برای شما چه معنایی دارد؟ روزی که با پیامک پرداخت و واریز پول به حساب‌‌تان از خواب بیدار می‌شوید یا روزی که می‌توانید با صدای خوش بلبل و قناری در یک ویلای خوشگل، چشمان خود را به روی روز جدید بگشایید؟ روز خوب، تعاریف مختلفی دارد. چیزی که برای خانم «الف» خوشایند و خواستنی است، برای آقای «ب» کوچکترین اهمیتی ندارد و بالعکس. یعنی هر شخصی، تفسیر خود را از روزهای خوب و خوش دارد. ولی چیزی که در همه افراد مشترک است، شیوه دستیابی به روز خوب است. با خودتان فکر کنید و ببینید که تعریف روز خوب از نظر شما چیست؟ چه چیزهایی روز خوبِ شما را می‌سازند. شروع کنید به برشماردن چیزهایی که برای‌تان دل‌نشین و نشاط‌آور است. خب، دوست عزیز، زمانی که شما قادر به تصور روز خوب هستید، در واقع نشان می‌دهید که می‌توانید،‌ آن را بسازید. روز خوب با پای خودش به سمت شما نمی‌آید، باید آن را ساخت و از حضورش مراقبت کرد تا همیشگی بشود. اما چگونه؟ در ادامه به مراحلی مهم در ایجاد روز خوب در زندگی پرداخته‌ایم، با ما همراه باشید:

زمان خوب زندگی کِی و چگونه فرا می رسد؟

۱-ساختن روز خوب، نیت و قصد می‌خواهد

همان‌طور که پیش‌تر هم عنوان شد، روز خوب ساختنی است. پس اولین و مهم‌ترین گام برای اینکه به روز خوب زندگی‌تان دست پیدا کنید، این است که قصد و نیتی برای ساختن آن در خود شکل بدهید. باید با تمام وجود بخواهید که خوش باشید و روز خوبی خلق کنید. خوشحالی می‌تواند یک انتخاب باشد. شاید گلایه می‌کنید و از زمین و زمان شکایت دارید. شاید… . این کاملا درست است و بسیاری از دلایل این شکوه‌ها کاملا منطقی است اما چاره چیست؟ چاره کجا است؟ چاره دقیقا در جایی در قلب و ذهن شما سکونت دارد. برای ایجاد روز خوب یا به طور کلی خلق لحظه‌هایی بهره‌ور و شاد، این شما هستید که باید اقدام کنید. تصمیم بگیرید که شاد باشید و روزگارتان را به خوبی بگذرانید. با شکل‌گیری این تصمیم، می‌توانید قدرتی در قلب و ذهن خود ایجاد کنید و با نهایت تلاش به سمت تغییر مسیر خود از دوران خاکستری به سرزمین زیبا و آفتابی حرکت نمایید. باید بپذیرید که شادی و ایجاد روز خوب در زندگی، در هر شرایطی ممکن است.

۲-روز خوب را برای خود تجزیه و تحلیل کنید

بسیار خوب، حالا که تصمیم گرفته‌اید، زندگی خود را تغییر بدهید و تعداد روز خوب موجود در زندگی‌تان را بیشتر و بیشتر کنید، باید گام دیگری در این مسیر برداشته و شروع به بررسی تجربه‌های اسبق خود در زمینه روز خوب کنید. با خود فکر کنید و ببینید، بار قبلی که روز خوب و خوشی را تجربه کردید، شاهد چه اتفاقاتی بودید؟ چه چیزی روی شما اثرات مثبت گذاشته بود؟ در آن روز خوب، چه کسانی حضور داشتند؟ چه احساساتی را تجربه کرده بودید؟ چه کارهایی انجام داده بودید؟ با تجزیه و تحلیل خود از یک روز خوب، امکان تکرار آن را چند برابر می‌کنید. در واقع، با این کار نوعی تحلیل استراتژیک از وضعیتی که یک روز خوب برای شما به ارمغان می‌آورد، در ذهن شکل می‌دهید. راه رسیدن به هر هدفی هم از طریق برنامه‌ریزی درست است دیگر. غیر از این است؟

۳-روز خوب را در ذهن مجسم کنید

داشتن انتظارات واقعی در مورد آرزوهای مختلف باعث محقق شدن آنها می‌شود. به عبارت دیگر، در بسیاری از موارد، ما آرزوی رسیدن به چیزهایی را داریم که به درستی به آنها فکر نکرده‌ایم و ابعاد داشتن و محقق‌ شدن‌شان را به وضوح نسنجیده‌ایم. برای داشتن روز خوب هم درست مانند آرزو کردن، نیاز به ترسیم چشم‌اندازی روشن داریم. شاید بدون فکر در پاسخ به این که روز خوب برای شما چه روزی است، بگوییم، روزی که یک ماشین اسکناس به ما تقدیم بشود و… . اما واقعیت این است که داشتن احوالات خوش خیلی ظریف تر و دقیق‌تر از این حرف‌ها است. شاید روز خوب زمانی بیاید که احساس مفید بودن داشته باشیم یا خیلی ساده، غذای مورد علاقه‌مان را میل کرده باشیم. اما این هم باز نیاز به ریشه‌یابی دارد. مثلا روزی که غذای مورد علاقه‌مان را خورده‌ایم و شادابیم، احساس خوش بودن به خاطر این بر ما مستولی گشته است که حس کرده‌ایم برای خود اهمیت قائل بوده‌ایم. اهمیت دادن به خود، نتیجه رضایت از خود است. پس در آن روز خوب، شما نسبت به خود حس خوبی داشته‌اید. در هر حال با تصور روز خوب است که می‌توانید در راه رسیدن به آن گام بردارید و حال خود را خوب کنید.

۴-افراد طلایی حاضر در یک روز خوب را شناسایی کنید

با خود فکر کنید و ببینید که حضور چه کسانی به ایجاد یک روز خوب در زندگی شما کمک می‌کند؟ کدام یک از دوستان، اعضای خانواده و … با تشویق‌های خود، انرژی مثبت، حضور مهربان و… می‌توانند به شما کمک کنند تا روزی خوب برای خود داشته باشید. با وجود چنین افرادی، خلق روز خوب برای‌تان ساده‌تر خواهد شد. اگر چنین افرادی در دور و اطراف شما وجود ندارند، ایرادی ندارد. خودتان همان کسی باشید که می‌تواند به ایجاد روز خوب برای شما کمک کند و حتی به دیگران نیز در این زمینه کمک نماید. باور کنید که قدرت همه ما در ایجاد تغییرات بزرگ و مهم خیلی زیاد است. اگر بخواهیم می‌توانیم.

۵-بخشندگی را فراموش نکنید

بخشندگی یکی از صفات مهم آدمی در زیبنده شدن به انسانیت است. اگر به دیگران کمک کنید، به آنها انرژی مثبت بدهید، کمک حال‌شان باشید و به طور کلی در برخورد با آنها نیت خوب داشته باشید، درون‌تان صلح و آرامشی ایجاد خواهد شد که نه تنها یک روز خوب را برای‌تان رقم می‌زند که باعث می‌شود تمام لحظات‌تان شاد و خوب بگذرد. پس مثبت‌اندیشی و شادی را هم در زندگی خود و هم در زندگی اطرافیان جاری سازید. بخشندگی حس مفید بودن در شما ایجاد خواهد کرد و مثل تمام صفات پسندیده دیگر، آرامش را به قلب شما می‌تاباند.

۶-مراقبت از بدن و سلامت جسمانی را دست‌کم نگیرید

جسم هم مانند روح در ایجاد و خلق روز خوب سهم دارد. از قدیم گفته‌اند، عقل سالم در بدن سالم است. پس سعی کنید با ورزش کردن، رعایت رژیم غذایی خوب و مناسب و…، حال و روز خوبی برای تن و بدن‌تان فراهم کنید. با جسمی سالم، شاداب‌تر خواهید بود و همین مقدمه‌ای برای رقم زدن یک روز خوب است. بالندگی روح در کنار شادابی جسم می‌تواند از شما انسان قدرت‌مندی بسازد که منبع تولید احساسات خوب خود و اطرافیان است. تغذیه موادی سالم مثل میوه‌ها و سبزیجات به شما کمک می‌کند همیشه سرحال باشید و انرژی خوبی در زندگی خود به کار بگیرید.

پس یادتان باشد که خلق روز خوب، از ذهن شما شروع می‌شود. هر کس در شرایط و موقعیتی مخصوص به خود، شاد و خوشحال خواهد بود. از این رو نسخه‌ای کلی برای درست کردن روز خوب وجود ندارد اما اصول و چارچوب کار یکسان است. روز خوب را در ذهن خود بسازید، برای آن برنامه‌ریزی کنید، برنامه‌ها را مشتاقانه به اجرا دربیاورید و شک نکنید که با حال خوب خود می‌توانید، جهان را زیبا  و زیباتر کنید. این بار که روز خوب خود را ساختید، به هیچ عنوان اجازه ندهید که از پنجره‌های دنیای زیبای‌تان خارج بشود.

مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست