انگیزشیمقالهوبلاگ

10 اصل مهم که افراد موفق از آن دوری می‌کنند

اشتراک گذاری این مطالب در:

بعضی افراد موفقیت را ویژگی ذاتی و خدادادی دیگران می‌دانند. واقعیت این است که هر انسانی می‌تواند خود را در مسیر موفقیت قرار دهد. موفقیت یک راه تعریف شده برای همه ندارد و هرکس با خلاقیت و فکر خودش می‌تواند راه موفقیتش را بسازد. در این مقاله ده کاری که مانع پیش‌روی شما در این راه می‌شود و البته انجام درست آن ها باعث پیشرفت شما مانند انسان های موفق نی شود را برایتان آورده‌ایم.

10 اصل مهم که افراد موفق از آن دوری می‌کنند

تعریف شخصی خودتان از موفقیت را پیدا کنید و اجازه ندهید دیگران آن را برای شما تعریف کنند

انسان های موفق به قضاوت دیگران اهمیت نمی‌دهند، آنها تنها کارهایی را دنبال می‌کنند که حس خوشحالی و مفید بودن به آن‌ها می‌دهند. موفقیت برای هر کس یک تعریف دارد. بعضی موفقیت را با دلارها اندازه‌گیری می‌کنند و بعضی میزان تاثیر مثبتشان در جهان را معیار موفقیتشان می‌دانند. هیچکدام از این دو دیدگاه به خودی خود اشتباه نیستند، افراد موفق هرگز سعی نمی‌کنند دیدگاه خودشان را به دیگران تحمیل کنند یا دیدگاه دیگران را به خود تحمیل کنند. سعی کنید خود را بشناسید و دیدگاه خودتان را پیدا کنید. برای آن برنامه‌ریزی کنید و از مسیر خودتان به موفقیت برسید.

هیچ چیزی را بدون قید و شرط قبول نکنید و در مورد همه چیز سوال بپرسید

انسان های موفق هیچ اطلاعات جدیدی را بدون آن‌که بررسی و تحلیل کنند نمی‌پذیرند. آن‌ها به این نکته توجه می‌کنند که همه‌ی نویسندگان حتی خبرنگاران تحت تاثیر دیدگاه خودشان مسائل را می‌بینند، دقیقا مثل خودشان! پس در اولین برخوردتان با هر فکری، آن را به سوال بگیرید و سعی کنید نگاه شخصی خود را به مسائل داشته باشید.

به دوستان و خانواده اجازه ندهید در تصمیم‌های مهم زندگی‌ دخالت کنند

انسان های موفق به نزدیکان‌ اهمیت می‌دهند، اما عقیده‌ی آن‌ها را مهم‌تر از خوشحالی خود نمی‌دانند. آن‌ها به حس خود اعتماد می‌کنند و کاری که عمیقا راضی‌شان می‌کند را انجام می‌دهند. حتی اگر این کار به قیمت ناامید کردن والدین تمام شود.

به باورهای گذشته که نادرستی‌شان به شما اثبات شده است تکیه نکنید

افراد موفق فکر نمی‌کنند که همه چیز را می‌فهمند. آن‌ها می‌دانند که باید نسبت به تغییرات و باورهای جدید انعطاف‌پذیر باشند. به باورهای متفاوت احترام می‌گذارند و در عین حال سعی می‌کنند باورهایی که به نظرشان درست است، را پیدا کنند. سعی کنید باورهای گذشته را باورهای جدید بدون تعصب مقایسه کنید و بدون تفکر، باورهای جدید را دفع نکنید.

انرژی‌تان را صرف مسائل غیرقابل پیش‌بینی نکنید

انسان های موفق این حقیقت را می‌دانند که هیچ گوی بلورینی وجود ندارد که بتواند آینده را پیش‌بینی کند. وقتی این حقیقت را می‌دانیم با  مسائل پیش‌بینی نشده راحت‌تر کنار می‌آییم و بهتر برایشان چاره‌اندیشی می‌کنیم.

انتظار نداشته باشید رسیدن به موفقیت ساده و سریع باشد

انسان های موفق به دنبال یک‌شبه پولدار شدن و الگوهای رشد سریع نیستند. آن‌ها می‌دانند که رشدشان به سرعت و اراده‌ی خودشان بستگی دارد و هیچکس غیر از خودشان مسئول رشد آن‌ها نیست. رشد یک روند است که در طول زمان اتفاق می‌افتد. باید بدانیم که هیچ دستاوردی بدون پشتکار و زحمت به دست نمی‌آید و شکست های مقطعی نباید ما را از مسیرمان ناامید کند.

منتظر زمان مناسب برای عمل کردن نباشید

انسان های موفق می‌دانند که هر لحظه‌ای می‌تواند زمان درستی برای شروع کار مورد علاقه‌ باشد. آن‌ها شروع کردن کارها را به بهانه‌های مختلف عقب نمی اندازند و می‌دانند که فرصت‌ها محدود است و از هر فرصتی بهترین استفاده را می‌کنند. سعی کنید در شروع کارهایتان شک نکنید و در عین حال قبل از شروع همه‌ی جوانب را بررسی کنید.

نزدیکانتان را فراموش نکنید!

انسان های موفق حتی در شلوغ‌ترین زمان‌های زندگی برای خانواده وقت دارند. آن‌ها می‌دانند که موفقیت نیاز آن‌ها به عشق را ارضا نمی‌کند و هیچ‌کدام از نیازهایشان را فدای دیگری نمی‌کنند. اجازه ندهید موفقیت باعث شود افرادی که برایتان مهم بوده‌اند را فراموش کنید.

از زیر بار مسئولیت شانه خالی نکنید

انسان های موفق مسئولیت کارها، افکار و حرف‌هایشان را می‌پذیرند. آن‌ها مثل همه ی ما انسانند و اشتباه می‌کنند، اما وقتی اشتباه می‌کنند به آن اقرار می‌کنند و سعی نمی‌کنند آن را نادیده بگیرند. وقتی بتوانید واقع بینانه اشتباهتان را ببینید می‌توانید به جای فرار کردن، آن را بپذیرید و بهترین راه‌حل را برای جبران آن پیدا کنید.

به قضاوت دیگران اهمیت ندهید

انسان های موفق به تعداد دوست‌هایشان اهمیت نمی‌دهند، آن‌ها به کیفیت دوستی اهمیت می‌دهند. آن‌ها می‌دانند که نمی‌شود با همه دوست بود و قرار نیست همه‌ی دنیا تاییدشان کنند. آن‌ها به نظر نزدیکانشان اهمیت می‌دهند و راه خودشان را دنبال می‌کنند.

سعی کنید از کنار این توصیه‌ها به سادگی نگذرید و به آن‌ها فکر کنید. اگر به نظرتان منطقی و درست می‌آیند اکنون وقت عمل کردن است.

 

 

برچسب‌ها: , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست