مقالهوبلاگ

عوامل موثر در موفقیت و قهرمانی تیم ها در جام جهانی فوتبال

اشتراک گذاری این مطالب در:

دیگر از هیچ کس پنهان نیست که جام‌جهانی تنها یک رویداد فوتبالی نیست بلکه به یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین رویدادهای اقتصادی و سیاسی دنیا تبدیل شده است. این رویداد به قدری حائز اهمیت شده است که موفقیت در جام جهانی می‌تواند وجهه جهانی یک کشور را به کلی زیر و رو بکند. اما متاسفاه اکثر مردم فکر میکنند که هر چقدر هزینه صرف شده روی یک تیم بیشتر باشد قطعا آن تیم شانس بیشتری برای موفقیت دارد. اما اینطور هم نیست!

عوامل موثر در موفقیت و قهرمانی تیم ها در جام جهانی فوتبال

در این مقاله با بررسی موضوع موفقیت در جام جهانی، سعی کرده‌ایم برخی از عوامل تعیین کننده موفقیت را بررسی کرده و حتی نشان بدهیم که برخی از عوامل آنقدرهم که فکر می‌کنید ممکن است تاثیرگذار نباشند.

پول همیشه حرف اول را نمی‌زند!

درست است که سرمایه یک تیم و یک کشور نقش مهمی در موفقیت تیم ‌می‌تواند بازی کند اما پول هم همه چیز نیست! برای مثال، شرکت ING که یکی از مهم‌ترین و برجسته‌ترین شرکت‌های اقتصادی در سطح بین‌المللی است، با بررسی ارزش خالص و سرمایه هر تیم، آن ها را مرتب‌سازی کرد. در این فهرست، کشوری که بیشترین سرمایه را داشت در بالای فهرست قرار گرفته بود و آخرین مورد جدول هم کشوری که کمترین سرمایه را داشت.

در نهایت کشور اسپانیا با ارزش 675 میلیون یورو در صدر جدول بود و ING هم اینگونه پیش‌بینی کرده بود که اسپانیا می‌تواند قهرمان جام جهانی در سال 2014 بشود! اما این اتفاق نیفتاد!

حالا که در مورد نقش ارزش مالی حرف زدیم ممکن است برای‌تان سوال باشد که اگر پول انقدر که فکر می‌کردیم تعیین کننده نباشد، پس چه چیزی است؟ جواب‌های ممکن است کمی شما را شوکه بکند!

بر اساس تحقیقات انجام شده، یکی از مهم‌ترین عواملی که در نقش پررنگی در موفقیت یا شکست یک کشور در جام جهانی را دارد، میزان کیفیت دموکراسی و آزادی در آن کشور است! بله درست خواندید! آزادی هایی مثل حقوق مدنی، آزادی رسانه‌ای، و حتی بیان سیاسی! برای نمونه اگر کشوری در بین کشور های هم رده خود در جام جهانی رتبه اول تا سوم شاخص دولتی جهانی را داشته باشد، شانس این کشور برای راهیابی به یک شانزدهم جام‌جهانی در حد 70 درصد است. این در حالی است که کشورهایی که بین هم‌رده های خود در رتبه های اول تا سوم از آخر قرار دارند، تنها به میزان 30 درصد شانس دارند!

هواداران نقش مهمی در موفقیت یک تیم دارند

دومین مورد تاثیرگذار در موفقیت وصعود یک تیم که توسط محققان بررسی شده، میزان حضور هواداران تیم ملی در ورزشگاه است. کاملا مشخص است که هر چقدر یک تیم تشویق بیشتری در بازی داشته باشد، به همان اندازه شانس بیشتری برای برد دارد.

بنابرین همانطور که گفتیم موفقیت در جام جهانی به عوامل داخلی و خارجی فراوانی بستگی دارد.

برچسب‌ها: , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست