فیلموبلاگویدئوهای آموزشیویدیو انگیزشی موفقیت

چیکار کنیم که دیگه کارهامون رو به تعویق نندازیم؟

اشتراک گذاری این مطالب در:


دانلود با کیفیت 720          دانلود با کیفیت 480          دانلود با کیفیت 360


به تعویق انداختن کار برای فردا، شنبه، ماه بعد، زمستان، بهار و یا سال بعد یکی از ویژگی های افرادی است که قادر به برداشتن گام اول برای هدف هایشان نیستند. کسی که قادر باشد برای هدف و برنامه هایی که دارد، گام اول را بردارد و آن را به فردا محول نکند، 50 درصد مسیر را رفته است. اما مشکل اینجاست که برداشتن همین قدم اول سخت است. گاهی برخی افراد می توانند براحتی وارد مسیر شوند، اما در وسط راه خسته می شوند که دلیل آن نداشتن پشتکار است.

امروز و فردا کردن برای رسیدن به تناسب اندام، یادگیری زبان انگلیسی، شرکت در دوره های آموزشی، شروع یک کسب و کار جدید و …. یکی از مشکلات مهم است که بسیاری به آن مبتلا هستند. دلایل برای این موضوع وجود دارد که در ادامه به آن می پردازیم.

چرا کارها را به تعویق می اندازیم؟

دلایل زیادی برای این موضوع وجود دارد که یکی از آنها تنبلی است. زمانی که فرد  قدرت تسلط بر خود را نداشته باشد، نمی تواند امروز همه کارها را انجام دهد. پس مدام امروز و فردا می کند. تنبلی هم بدلیل نبود اراده بروز می کند. وقتی اراده شروع یا انجام یک کار را ندارید، یک فرد تنبل محسوب می شود. اراده از ذهن آغاز می شود. وقتی ذهن شما دائما روی یک موضوع یا مسئله متمرکز می شود، شما را مجبور می کند تا به سمت آن حرکت کنید.

این خاصیت ذهن است که باعث اجبار می شود. اما تنها در شرایطی ذهن می تواند شما را از تنبلی و کسلی دور کند، که به هدف متصل باشد. برای مثال تصمیم دارید روزی برای تناسب اندام صبح زود را به پیاده روی بروید. اما این تصمیم ماه هاست که به صورت گذری بر روی زبان آورده می شود. وقتی یک فرد خوش اندام را می بینید، تصمیم می گیرید فردا برای پیاده روی بیدار شوید. اما چند روز بعد به خاطر می آورید که این تصمیم را چند روز پیش گرفته بودید اما نتوانستید آن را عملی کنید.

یا شب ها تصمیم میگیرید که فردا حتما یک کتاب را بخوانید. اما هیچ گاه فرصت این کار را پیدا نمی کنید. چندین مرتبه همین وعده را می دهید اما هیچگاه عملی نمی شود. یکی دیگر از دلایل به تعویق انداختن کارها بی توجهی نسبت به هدف است. برای شخصی که حاضر نیست صبح زود از خواب بیدار شود و برای تناسب اندام و سلامت پیاده روی کند، این موضوع اهمیت چندانی ندارد. به همین خاطر قادر نیست به خواب صبح خودش غلبه کند.

چرا کارها را به تعویق می اندازیم؟

چکار کنیم تا کارها را به تعویق نیندازیم؟

برای جلوگیری از تعویق انداختن کارها باید از بی برنامگی بودن خارج شد. برنامه ریزی و عمل براساس برنامه باعث می شود تا انگیزه شما برای فعالیت بیشتر و استفاده از زمان بیشتر شود. اما بسیاری از افراد برنامه ریزی می کنند، اما به آن عمل نمی کنند. به این دلیل که تعداد زیادی هدف را در نظر می گیرند و می خواهند همه چیز به نحو احسن پیش برود. در نهایت در هیچکدام موفق نمی شوند. پس مدام امروز و فردا می کنند. داشتن یک اراده قوی هم می تواند به اجرای برنامه ها کمک کند.

برای اینکه کارها را به تعویق نیندازید، این کلیپ انگیزشی را مشاهده کنید.

مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست