جملات انگیزشیمقالهوبلاگ

جملات انگیزشی که برای موفقیت به درتان می خورد!

اشتراک گذاری این مطالب در:

جملات انگیزشی موفقیت چه نقشی در رشد و توسعه زندگی ما ایفا می‌ کنند؟

روزهای بی‌حوصلگی و بی‌انگیزگی برای همه ما وجود دارد. گاهی اوقات، با وجود میل و علاقه‌ای که به انجام کارهای مختلف داریم، به شدت بی‌حوصله می‌شویم و انگیزه کافی برای حرکت کردن به سمت پیشرفت و هدف را از دست می‌دهیم. در چنین موقعیت‌هایی، بزرگترین اشتباه بها دادن به حس و حال بی‌انگیزگی است. باید بر این احساس غلبه کنیم و سعی کنیم با روشی مناسب، انرژی خود را مجددا احیا نماییم. یکی از روش‌های مناسب برای غلبه بر بی‌انگیزگی و فقدانِ انرژی لازم برای شروع کارها، مراجعه به جملات انگیزشی موفقیت است. مرور این جملات تا حدود زیادی باعث می‌شود تا تلنگری به ما وارد شود و دوباره راه‌مان را برای رسیدن به اهدافی خوب و زیبا ادامه بدهیم. در ادامه به تعدادی از این جملات انگیزشی موفقیت اشاره شده است:

جملات انگیزشی موفقیت درباره هدف‌گذاری

برای شروع هر کاری باید برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری داشته باشید. در غیر این صورت مشخص نیست که به سمت چه مقصدی در حرکت هستید و به کجا رهسپار می‌شوید. بزرگان در زمینه‌های علمی و ادبی مختلف جملاتی درباره اهمیت تعیین هدف در زندگی به یادگار گذاشته‌اند. مطالعه این جملات انگیزشی موفقیت درباره هدف‌گذاری، قطعا خالی از لطف نخواهد بود:

مارک ویکتور هانسون، نویسنده موفق:

با نوشتن و برنامه‌ریزی اهداف پیش روی خود، عملی شدن آنها در جهان هستی را به رسمیت درخواهید آورد. پس برای شروع هر کاری بهتر است، برنامه‌‌ریزی را جدی بگیرید و آن را مکتوب کنید. دستان آدمی برای شکل دادن به رویاهایش خیلی تواناتر از آن است که فکر می‌کنید. کافی است خمیره رویاها  و آرزوها را در دست بگیرید و مصمم به آنچه در دست دارید، شکل بدهید.

رابرت شوآرتز، روانشناس معروف:

بسیاری از افراد گله می‌کنند که چرا در زندگی به موفقیت دست پیدا نمی‌کنند. اما اگر از هر یک از آنها بپرسید که موفقیت به چه معنا است، حتی در حد ۲ کلمه نیز نمی‌توانند، این واژه را شرح بدهند. علت این است که تعداد کمی از افراد در زندگی خود هدف‌های مشخصی دارند و با هدف‌گذاری، طرحی دقیق از موفقیت در ذهن خود ترسیم کرده‌اند. برای رسیدن به موفقیت باید ابتدا آن را تعریف کنید و نقش و چشم‌انداز آن را برای خود به صورت فرض دربیاورید. سپس می‌توانید به سادگی در مسیری که به هدف ختم می‌شود، قدم بگذارید.

جملات انگیزشی موفقیت رابرت شوارتز تا کنون، هزاران نفر را به زندگی امیدوار کرده و در پیروزی آنها نقش داشته است. چرا شما یکی از این افراد نباشید؟؟

جملات انگیزشی موفقیت درباره پشتکار

برای اینکه بر سکوی برترین‌ها بایستید، باید تلاش کنید. واقعیت این است که بدون تلاش کردن هرگز موفقیتی عاید شما نخواهد شد. اگر تصور شما از موفقیت و کامیابی به دست آوردن بهترین نتایج، بدون هیچ‌گونه دردسر و زحمت است، قطعا نمی‌توانید به جایگاهی شایسته دست پیدا کنید. موفقیت و شادمانی نتیجه تلاش‌ها و پشتکاری مستمر است. مطمئن باشید به کمک پشتکار و با استفاده از روش‌های الهام‌بخشی مانند مرور سرگذشت افراد موفق و خواندن جملات انگیزشی موفقیت آنها، شما نیز می‌توانید به یکی از این افراد بدل بشوید:

کالوین کولیج، سیاستمدار شهیر:

هیچ چیز در این دنیا به اندازه تلاش و پشتکار باعث رشد و موفقیت نمی‌شود. چه بسیارند انسان‌های بااستعداد و باهوشی که بدون تلاش به جایی نرسیده‌اند، چه بسیارند افراد تحصیل‌کرده‌ای که بدون همت و کوشش تنها در دروازه‌های تکرار درجا زده‌اند و… . برای درک واژه ۶ حرفی موفقیت باید تلاش کنید. تلاش و پشتکار دو بال پرواز برای اوج گرفتن در آسمان آرزوها هستند.

توماس فولر، نویسنده روشنفکر:

با اراده‌ای قوی می‌توان سخت‌ترین موانع را هم جا به جا نمود. کافی است که پشتکار و شهامت به خرج بدهید. فاصله مردان بزرگ با افراد حقیر در همین تلاش و شهامت برای رسیدن به هدف است.

جملات انگیزشی موفقیت

جملات انگیزشی موفقیت درباره پیروزی

برای اینکه در گروه افراد موفق در زندگی قرار بگیرید، نیازمند ایجاد تغییری جدی در نوع نگاه و بینش خود به زندگی هستید. یادتان باشد که اگر هزاران جلد کتاب درباره جملات انگیزشی موفقیت مطالعه کنید، اما نگاه و زاویه دید خود به زندگی را تغییر ندهید، قدمی در جهت رشد و پیشرفت برنخواهید داشت. منظور از این تغییر نگاه، دست‌یابی به دیدی جامع نسبت به موفقیت است. افراد موفق، آینده را فقط به حالت پیروز و شاد برای خود متصور هستند. آنها پیش‌فرضی به جز موفقیت در ذهن ندارند و به همین خاطر همیشه در مسیر رسیدن به آرزوهای بزرگ خود قدم می‌زنند. از جملات انگیزشی موفقیت در این باره می‌توان به سخن این بزرگان اشاره کرد:

وینستون چرچیل، سیاستمدار حاضرجواب و باهوش:

پیروزی به معنای رَد کردن و پشت سر گذاشتنِ شکست‌های متوالی بدون از دست دادن انگیزه و توان است. اگر می‌خواهید به پیروزی دست پیدا کنید باید شکست خوردن را هم بلد باشید.

توماس جِی. واتسون، تاجر مشهور:

توماس جی. واتسون نیز مانند چرچیل به نقش مهم شکست‌ها در جریان رسیدن به پیروزی اعتقاد زیادی داشته است. او می‌گوید،

اگر می‌خواهید در زندگی به فرمول پیروزی دست پیدا کنید، این فرمول چیزی نیست جز شکست خوردن‌های پیاپی. شکست خوردن‌های پیاپی به شما درس زندگی می‌دهند. شکست، اگر چه تلخ و آزاردهنده است اما اگر به آن دقیق بنگرید، الهام‌بخش‌ترین چیزی است که می تواند در راه رسیدن به موفقیت و کامیابی، شما را همراهی کند.

جملات انگیزشی موفقیت برای دانش‌آموزان

دانش‌آموزان از جمله گروه‌های بسیار حساسی هستند که بیش از سایرین به تلاش و پشتکار نیازمندند. این دوستان جوان در مهم‌ترین مقطع زمانی برای یادگیری و کوشش قرار دارند. شاید اگر بگوییم، هر آنچه آنها امروز در زمین علم و دانش می‌کارند، فردا بدل به میوه‌های شیرینی خواهد شد که رفاه و آرامش زندگی‌شان را تأمین می‌کند، گزاف نگفته‌ایم. اما متأسفانه این جملات از نظر بسیاری از این دوستان کلیشه‌ای و نخ‌نما می نماید. واقعیت این است که این جملات موفقیت انگیزشی با وجود تکراری بودن باز هم اثرات الهام‌بخش خود را از دست نمی‌دهند. کافی است ۱ هفته امتحان کنید و با مرور این جملات خود را در مسیر پیشرفت قرار بدهید. مثلا از نمونه این جملات انگیزشی موفقیت می‌توانید به موارد زیر مراجعه بفرمایید:

ویلیام آرتور. وارد، نویسنده خلاق:

اگر بتوانید چیزی را تصور کنید پس دسترسی به آن هم قطعا ممکن است. اگر آرزو می‌کنید که به شخصیت خاصی بدل بشوید حتما می‌توانید این تغییر را تجربه کنید. آرزوهای ما متناسب با ظرف واقعیت شکل می‌گیرند. پس ماورایی و دست‌نیافتنی نخواهند بود.

از سایر جملات موفقیت انگیزشی این نویسنده خوش‌سخن می‌توان به مورد زیر اشاره کرد:

وقتی همه خواب هستند، تو به مطالعه مشغول باش. وقتی همه استراحت می‌کنند، تو کوشش کن. وقتی همه به آرزو کردن مشغول هستند، آستین‌ها را بالا بزن و به سمت هدف در مسیر رویایی آن حرکت کن.

همان‌طور که از جملات مختلف بزرگان علم، سیاست، ادب و… مشخص است، برای موفقیت باید انگیزه کامیابی را در خود رشد بدهید. اما ایجاد انگیزه تا زمانی که با تلاش و کوشش همراهی نشود، نتیجه‌ای در بر نخواهد داشت. اگر می‌خواهید از زندگی و عملکرد خود راضی باشید باید نهایت سعی‌تان را به کار بگیرید و نگذارید که فرصت‌های رنگارنگ به سادگی از دست‌تان بروند. به آن دسته از دوستانی که معتقدند در زندگی‌شان هیچ‌گونه فرصتی وجود ندارد هم باید گفت که قطعا این طور نیست. آنها باید دقیق‌تر به اطراف خود و البته درون خود نگاهی بیاندازند و مطمئن باشند که نادیدنی‌های بسیاری در مسیر آنها وجود داشته و دارد که برای دیدن آنها به یک جفت چشم علاقه‌مند و قلبی گرم و پرانگیزه نیاز دارند. پس اهمیت مرور جملات انگیزشی موفقیت را دست کم نگیرید و سعی کنید همیشه آنها را مرور کرده و البته به کار بگیرید.

برچسب‌ها: , , , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست