انگیزشیمقالهوبلاگ

افراد موفق از موفقیت چی میگن؟

اشتراک گذاری این مطالب در:

دنیا پر از انسان‌های موفق و مشهور است که هرکدام تشنه‌ی گفتن تجریبات‌شان به دیگران هستند. سخنان بزرگان درباره‌ی موفقیت همان کلیدی است که می‌تواند درهای کوچک و بزرگی را در مسیر رسیدن به اهداف برای‌ دیگران باز کند و آموزگار کارآمدی در این زمینه برای همه‌ی افراد تشنه‌ی موفقیت باشد. باید سخنان بزرگان درباره‌ی موفقیت را شنید و با تمام وجود آن‌ها را درک کرد تا بتوانیم قدم بزرگی برای رسیدن اهداف خود برداریم. با ما همراه شوید تا این گفته‌ها را مرور کنیم.

گنجینه‌ی سخنان بزرگان درباره‌ی موفقیت که باید بدانید

یکی از سخنان بزرگان درباره‌ی موفقیت مربوط به «دنزل واشینگتن»، بازیگر معروف آمریکایی است که تعریف آرامش دهنده‌ای در رابطه با موفقیت دارد:

1- «موفقیت؟ من نمی‌دانم این کلمه چه مفهومی دارد. درست است که من انسان خوشبختی هستم، اما موفقیت، از نظر هر کسی معنی خاصی دارد. برای من، موفقیت همان آرامش درونی است. رسیدن به این آرامش، یک روز خوب را برای من می‌سازد.»

یکی دیگر از سخنان بزرگان درباره‌ی موفقیت متعلق به «آلبرت انیشتین» است که نظریه‌ی جالبی از ثمربخشی تلاش در مسیر موفقیت دارد:

2- «تلاش نکنید که تنها انسان موفقی شوید، بلکه برای با ارزش ‌بودن تلاش کنید.»

از دیگر سخنان بزرگان درباره‌ی موفقیت متعلق به «هنری فورد»، مخترع بزرگ آمریکایی است که موسس شرکت خودروسازی مشهور «فورد» بوده است. فورد در همان اول کلام به دانستن هدف اشاره می‌کند:

3- «کل راز یک زندگی توأمان با موفقیت، پیدا کردن آن کاری است که شخص باید انجامش بدهد و بعد از یافتن آن، اجرایی کردن آن مهم است.»

شنیدن تعریف موفقیت، از زبان «والت دیزنی»، موسس کمپانی رنگارنگ دیزینی، حس جالبی دارد:

4- «همه‌ی رویاهای ما می‌تواند به واقعیت تبدیل شود، اگر شهامت دنبال کردن‌شان را داشته باشیم.»

اکنون از گنجینه‌ی سخنان بزرگان درباره‌ی موفقیت کلام «وینستون چرچیل» را بشنوید که به زیبایی قدرت اراده را تحلیل می‌کند:

5- «موفقیت، یعنی توانایی رفتن از شکستی به شکستِ دیگر است، بدون آن‌که انگیزه‌ی خود را از دست بدهیم.»

کلام «توماس ادیسون» به‌عنوان یکی از درخشان‌ترین سخنان بزرگان درباره‌ی موفقیت به فاصله‌ی کم انسان با موفقیت در زمان ناامیدی اشاره می‌کند:

6- «بسیاری از مغلوب شده‌های زندگی انسان‌هایی هستند که وقتی تسلیم می‌شدند، متوجه نبودند که تا چه اندازه به موفقیت نزدیک شده بودند.»

و اما سخن «آبراهام لینکن» را بخوانید که بدون اغراق از طلایی‌ترین سخنان بزرگان درباره‌ی موفقیت است:

7- «همیشه این نکته را در ذهن خود داشته باشید که عزمِ شما برای رسیدن به موفقیت بسیار مهم‌تر از هر چیز دیگری است.»

شاید هم دید «جان راکفلر»، یکی از سرمایه‌داران بزرگ آمریکایی، از موفقیت ساده‌تر باشد:

8- «از اینکه خوب‌ها را رها کنید تا به عالی‌ترین‌ها برسید، تردید و هراسی نداشته باشید.»

از سخن «پابلو پیکاسو»، هنرمند بزرگ اسپانیایی که بیش‌تر به‌خاطر نقاشی‌هایش معروف است، اهمیت مسئولیت پذیری را به وضوح می‌شود برداشت کرد:

9- «اگر دوست ندارید همراه با سنگینی یک کار نیمه‌تمام روی شانه‌های‌تان از دنیا بروید، هرگز کار امروز را به فردا موکول نکنید.»

اگر بخواهیم یکی از شایع‌ترین علت‌های نرسیدن به اهداف را در مجموعه‌ی سخنان بزرگان درباره‌ی موفقیت بررسی کنیم، باید از کلام «ناپلئون هیل»، نوبسنده‌ی مشهور آمریکایی و خالق کتاب پرفروش «بیندیشید و ثروتمند شوید» کمک بگیریم که می‌گوید:

10- «اهمیت دادن به صحبت‌ها و نظرهای خانواده و دوستان، مهم‌ترین دلیل شکست انسان‌ها در زندگی‌شان است.»

«مارگارت تاچر» که به «بانوی آهنین» مشهور است، اولین بانویی بود که در حکومت «بریتانیا» به قدرت رسید و نخست‌‌وزیر شد. این بانوی سیاستمدار در مورد پایداری در تلاش کردن این‌گونه می‌گوید:

11- «اگر می‌خواهید پیروزی نصیب‌تان شود، باید بیش‌تر از یک‌بار بجنگید.»

یکی دیگر از مشاهیری که گنجینه‌ی سخنان بزرگان درباره‌ی موفقیت را کامل می‌کند، «جرج برنارد شاو»، نویسنده‌ی بزرگ ایرلندی است که برنده‌ی «جایزه‌ی نوبل ادبیات» شده است:

12- موفقیت هرگز به معنای اشتباه نکردن نیست، بلکه به این معنی است که هرگز یک اشتباه را دو بار انجام ندهید.»

یکی از مفهومی‌ترین و با جزئیات‌ترین سخنان بزرگان درباره‌ی موفقیت متعلق به «استیو جابز»، نابغه‌ی دنیای فناوری است که می‌گوید:

13- « نمی‌توانید فقط با فکر به آینده نقطه‌های مختلف مسیر زندگی را به هم وصل کنید. باید به عقب نگاه کنید تا ارتباط آنها را درک کنید و به هم وصل‌شان کنید. شک نکنید که نقطه‌های زندگی بالاخره در آینده به هم مرتبط می‌شوند. باید به غرایز درونی‌تان، سرنوشت، زندگی و هر چیز دیگری اعتماد کنید. این دیدگاه همیشه برای من موثر بوده است. سرچشمه‌ی تفاوت‌های زندگی‌ من با دیگران، ناشی از همین دیدگاه است.»

«توماس واتسون»، میلیاردر نابغه و مدیر عامل شرکت مشهور IBM، با هوش بالایی که در کسب‌وکار داشت، موفق شد این شرکت بین‌المللی ماشین‌های تجاری را به سود دهی سرشاری برساند و خود را تبدیل به یکی از نامداران دنیای ثروت و تجارت کند.

14- توماس واتسون: «اگر به‌دنبال اتفاق‌های فوق‌العاده در زندگی هستید، کافی است بخواهید که از امروز به آن‌ها برسید. از همین لحظه، انجام کارهایی که از نظر ارزندگی رتبه‌ی کم‌تری از فوق‌العاده‌ها دارند را فراموش کنید.»

تمام سخنان بزرگان درباره‌ی موفقیت را باید کلید طلایی درهایی بدانید که در مسیر رسیدن به اهداف‌تان قرار خواهند گرفت. درهایی که هرکدام با یک ترفند گفته شده از زبان افراد موفق، باز خواهند شد. کارت‌های زندگی‌تان را به‌روش موفق‌ها بچینید تا شهروند سرزمین «موفقیت» شوید.

برچسب‌ها: , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

5 دیدگاه. Leave new

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست