فیلموبلاگویدیو انگیزشی موفقیت

بلند شو و برنده شو – ویدئوی انگیزشی مطالعه و موفقیت 3

اشتراک گذاری این مطالب در:


تمرکز مهم ترین اصل برای رسیدن به خواسته ها و هدف هاست. تمرکز به این معناست که تمام ذهن شما روی یک موضوع مهم درگیر می شود. این موضوع می تواند یک بحث و مجادله باشد و یا اینکه روی یادگیری یک مهارت فکر کنید. تمرکز کردن باعث می شود تا مغز بخش زیادی از قدرت خود را روی فرمان شما قرار دهد.

وقتی قرار است یک مهارت یا یک نکته جدید را یاد بگیرید، بعد اینکه نکته را مشاهده کردید و یا از زبان کس دیگری آن را شنیدید، پس از دریافت روی آن فکر کنید. اگر لازم شد چندین ساعت روی آن فکر کنید. در این صورت است که مغز همه توان و قدرت خود را برای بخاطر سپردن و تحلیل و بررسی این نکته جدید به کار می بندد.

در مدرسه و دانشگاه همیشه کسانی بهترین نمره ها را بدست می آوردند که پس از خواندن یک مطلب روی آن تمرکز می کردند. شاید شما هم همکلاسی هایی داشتید که همیشه معترض بودند که چرا درس می خوانند اما قادر به یادگیری نیستند. دلیل این موضوع نداشتن تمرکز است. آنها با علاقه درس نمی خوانند و فقط می خواهند مغز یک مطلب را طوطی وار تکرار کنند. اما کسانی که باهوش تلقی می شوند، روش تمرکز روی درس را می دانند. خوب گوش می دهند و سپس در ذهن خود نکته جدید را تکرار و بررسی می کنند.

بلند شو و برنده شو -

بلند شو و برنده شو

تمرکز بر روی موضوعات کاربردی و خواسته ها از سطح علایق شما نشات می گیرد. اگر به ماهیگیری علاقمند هستید، می توانید ساعت ها صبر کنید و منتظر بمانید تا یک ماهی به قلاب شما گیر کند. اگر چه ماهیگیری به تمرکز زیادی نیاز ندارد و فقط صبر زیادی می خواهد، اما چون به این کار علاقمند هستید، برای رسیدن به آن صبر می کنید و گذشت زمان اهمیتی ندارد. در مورد کارهایی که به آن علاقمند هستید، تمرکز کردن به دو صورت رخ می دهد:

در برخی از افراد که برای خواسته های خود هر کاری می کنند، تمرکز به صورت خود به خود می آید و کار چندان سختی نیست. کافیست اراده کنند و چیزی را بخواهند، بعد ذهنشان روی آن موضوع متمرکز می شود. اما این گروه تعداد اندکی هستند و جزء استثناء ها محسوب می شوند.

در گروه دوم تمرکز بر روی هدف کار راحتی نیست. باید ذهن را از فرار کردن و توجه به موضوعات غیر مهم باز بدارید. برخی موضوعات فقط وقت را تلف می کنند. به نتیجه کار فکر کنید. وقتی بدانید که تلاشتان به نتیجه خوبی می رسد و آرزوها و خواسته هایتان برآورده می شود، حس شعف و شادی در شما بیدار می شود. پس این حس خوب را در خود تقویت کنید. چرا که همین حس خوب است که باعث می شود از حواسپرتی، افکار منفی، باز ماندن از مسیر و …دور بمانید.

در این ویدئوی انگیزشی در مورد نکات مهمی برای موفقیت ارائه می شود. اگر می خواهید در زندگی خود تغییرات اساسی ایجاد کنید آن را ببینید.

 

برچسب‌ها: , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست