پادکست موفقیتوبلاگ

پادکست آموزشی خطای شناختی(6) : تحویل فوری!

اشتراک گذاری این مطالب در:

یکی دیگر از زیر مجموعه های پادکست موفقیت در رابطه با خطاهای شناختی، خطای تحویل فوری است. خطای تحویل فوری به معنای عجله کردن در برخی از تصمیم گیری هاست. گاهی با دیدن موفقیت های دیگران و یا تغییر شرایط به این نتیجه می رسیم که باید هر چه سریع تر برای رسیدن به هدف اقدام کنیم.

یکی از دلایل اصلی شکست در کارها، عجله برای اجرای تصمیم گیری هاست. اگر بخواهیم به طور دقیق به این موضوع بپردازیم کوتاه نظر در برخی از امور است. برای مثال مدیر یک شرکت تولیدی کوچک را در نظر بگیرید که قصد توسعه فروش محصولاتش را دارد. این فرد با افزایش قیمت سعی می کند سود بیشتری بدست آورد. در حالیکه در دراز مدت بسیاری از مشتری ها را از دست می دهد. ممکن است این مدیر بتواند در کوتاه مدت سود زیادی بدست آورد، اما در بلند مدت خسارت زیادی به اعتبار شرکت وارد می شود.

 

 تفهیم خطای تحویل فوری

اغلب ما به دلیل عجله برای بدست آوردن چیزهایی که می خواهیم، آنچه را که اکنون داریم از دست می دهیم. سود بلند مدت با آینده نگری بدست می آید. صبر کردن برای بدست آوردن سود بیشتر یکی از تکنیک های اصلی سرمایه داران دنیاست. آنها سود کوتاه مدت را فدای سود کلان در دراز مدت می کنند. این دقیقا فرق بین انسان های موفق با افراد عادی است. افراد عادی برای هیچ کاری صبر و تحمل ندارند و میخواهند یک شبه همه چیز را بدست آورند. در حالیکه یک فرد باهوش و موفق در گوشه ای به انتظار می نشیند تا بهترین فرصت را شکار کند.

پادکست موفقیت - خطای شناختی تحویل فوری

 

 نه گفتن به سودهای کوتاه مدت

دلیل بسیاری از شکست ها آری گفتن به بسیاری از سودهای کوتاه مدت است. دلخوشی هایی که می تواند ما را مجذوب خود کند، اما در دراز مدت آسیب های زیادی را متوجه مان می کند. خوردن غذاها و خوراکی های مورد علاقه لذت بخش است. اما در دراز مدت استایل و اندام را دگرگون می کند. این مورد همان خطای تحویل فوری است که در این پادکست موفقیت به طور دقیق به آن پرداخته شده است.

نمونه دیگری از خطای تحویل فوری به عنوان یکی از خطاهای شناختی پرداختن به کارهایی است که حقوق اندک اما همیشگی دارد. ما به آنچه که از این شغل دریافت می کنیم، راضی هستیم اما در دراز مدت متوجه می شویم این مقدار حقوق نمی تواند نیازهای ما را برطرف کند.

کارآفرینان به دنبال پاداش لحظه ای نیستند. بلکه با آینده نگری آنچه را که امروز دارند فدای سود بلند مدت می کنند. مدتی را در سختی و مشقت به سر می کنند. از حقوق ماهیانه اندک صرف نظر می کنند. با تلاش و پشتکار فراوان به دنبال هدف های ارزشمند هستند.

البته ناگفته نماند که نمی توان به طور کلی از لذت های فوری صرف نظر کرد. بلکه ما به تفریح، احتیاجات روزانه و سرگرمی هم نیاز داریم. باید درآمدی داشته باشیم تا بتوانیم روزگار را به شب برسانیم. اما داستان همه این نیست و نباید فقط امروز را دید..

در پادکست موفقیت زیر شما می توانید خطای تحویل فوری را به طور کامل گوش دهید.

 

 


برچسب‌ها: , , , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

1 دیدگاه. Leave new

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست